Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat työhaastattelut vuokrayritysten keikkatöihin?

Vierailija
26.09.2023 |

Ovatko samanlaista ristikuulustelua kuin vakipaikkojen haastattelut, joissa pitää kehua itseään maasta taivaisiin ja kertoa sitä sun tätä. Vai ovatko kevyempiä ja pikaisempia, joissa keskityään vain työn kannalta olennaisiin asioihin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitettiin sopimus ja kerrottiin millaista työtä on luvassa. Näin vuokrafirmassa joka välittää omistaan.

Voitko kertoa mikä vuokrafirma?

Kyseessä on suhteellisen pieni yritys. Ei mikään näistä valtakunnallisista, joten taidetaan jättää nimi mainitsematta.

Vierailija
22/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viime kevään yo, ei työkokemusta mistään. Useamman kerran olen ollut vuokrafirmojen haastattelussa kaupan alan töihin (keräily, hyllytys ja kassa). Kysellään yleisesti työtilanne, mille alueelle ja mihin kauppoihin haluaisi, millaiset työajat ym. Ei mitään erikoista tavoitteista, persoonasta tms. Kertaakaan en kyllä ole saanut tätä kautta töitä, alkaa vähitellen mietityttää mikä minussa on vikana, jos kerran kaikki haastatellut saa varmasti töitä.

Oletko kuitenkin päässyt vuokrafirman listoille haastattelun jälkeen mutta keikkoja ei ole tarjottu, vai eivätkö ole ottaneet työtekijälistallekaan?

Ei ole otettu edes listalle.

Mikä vuokrafirma?

Tämä taas on varmaan Suomen suurimpia ellei jopa suurin. B.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran joku puolen tunnin videohaastattelu kahden viikon keikkatyöhön.

Mulla oli kerran puhelinhaastattelu, videohaastattelu ja haastattelu kasvokkain lumen kolaamiseen vuokrafirman kautta :D

Mulla oli kerran keittiöapulaisen määräaikaiseen paikkaan ryhmähaastattelu, pari eri haastattelua ja vielä ison pomon kuulustelu. Hauska lisä on vielä se, että olin ollut samalla työnantajalla jo 10 vuotta töissä näissä helvatun määräaikaisuuksissa. En ihmetteli työntekijä- ja sijaispulaa, kun on niin vaikeaa tämä hakeminen.

Vierailija
24/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon vuokrafirmasta ja työstä. Kaikki ei ole keikkoja, vaan joskus vuokrafirma hakee esim. määräaikaiseen työsuhteeseen ihmistä, jolle saattaa olla jatkoakin suunnitteilla. Tällöin haastattelu voi olla varsin perusteellinenkin. Myös testejä tehdään joskus. Toisinaan taas palkataan lyhyen puhelinkeskustelun perusteella. Oon nykyään vakitöissä, mutta mulla on ollut se periaate, että ilman asiakasyrityksen edustajan kanssa keskustelua en lähde kuin lyhyisiin keikkoihin. Rekryfirman haastattelijalta kun ei aina saa ihan oikeaa tietoa työhön liittyvistä asioista.

Vierailija
25/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni oli vaan lyhyt videohaastattelu yksin ehkä, ja sitten myöhemmin yksi ryhmähaastattelu videolla joka kesti ehkä 10-15 minsaa :D

Suht kivutonta verrattuna moniin muihin haastatteluihin joissa on tullut käytyä ihan paikan päälläkin, ja saattanut mennä hukkaan vaikka 4 tuntia päivästä. (plus kulkeminen) Keikkatöitä on monenlaisia ja jotkut ovat säännöllisempiä kuin toiset. Toisessa ravasin ympäriiinsä eri paikoissa ja nyt käyn yleensä vaan yhdessä paikassa, hyvin harvoin toisaalla vuoro.

Vierailija
26/28 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan haetusta työstä. Jos vuokrafirmalla on tarjolla lyhyt keikka, niin he saattavat katsoa todistukset ja puhua kanssasi muutaman minuutin, sekä sitten päästää yhdelle keikalle kokeilemaan. Jos taas on pidempi määräaikaisuus, niin sellaiseen saattaa olla pitkä ja työläskin hakuprosessi.

Usein vuokrafirmoissa pitää käydä hakuprosessi läpi vain ensimmäiselle keikalle, ja sen jälkeen jos olet saanut keikaltasi hyvää palautetta niin vuokrafirma tarjoaa usein seuraavia samankaltaisia keikkoja ilman hakua.

Vierailija
27/28 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain viime talvena lumenpudotus hommiin katoilta ja ei ollut mitään haastattelua. Lähetin aikasemmat työtodistukset yms. netin kautta. "työkaverilla" oli ollutkin sitten vissiin hieman pidempi haastattelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän