Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homejuusto pizzassa on oikea pizzarikos, ei ananas.

Vierailija
26.09.2023 |

Ananasta kuitenkin laitetaan pizzaan ympäri maailmaa, ei hometta... tarkoituksella.

Homejuustoa pizzaansa laittavat vaan syyttävät ananaspizzan syöjiä epätoivoisesti piilotellakseen omia ällöttäviä ruokatottumuksiaan, siirtämällä huomiota toisaalle.

Totuus kuitenkin on että kaikki tietää että mikä se oikea pizzarikos on.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialainen perinteinen Quattro Formaggi -pizza (=neljä juustoa) sisältää yhtenä juustona gorgonzolaa, joka on sinihomejuusto.

Joo ei ne italialaiset pitsasta mitää tiä.

Vierailija
42/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza on ruoka, johon dumpataan kaikki mahdollinen ylijäänyt. Vaikka sitte ne homejuustot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pitsaan tulee yleensä juuri Aura-juustoa, ananasta (tai persikkaa) ja katkarapuja muiden täytteiden ohella. Katkarapuja oikein tupla-annos, niin voi kissallekin niitä pitsasta antaa. En ymmärrä, miksi ihmisiä nyppii niin paljon se, mitä joku haluaa pitsaansa. Ei taida olla oikeita murheita.

Vierailija
44/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset käärivät hunajamelonin parman kinkkuun. Miten se muka on soveliasta, mutta ananas pizzassa ei? En ymmärrä heidän logiikkaansa.

Vierailija
45/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinihomejuusto on siitä kamala täyte että se pilaa koko pizzan - vaikka ottaisi ne homejuustokohdat pois, se ällöttävä pilaantunut maku maistuu kaikkialla. Olen avoimin mielin vuosien varrella yrittänyt maistaa homejuustoruokia, mutta ei voi mitään, välitön kuvotusreaktio iskee heti. Jo pelkkä haju saa kakomaan. Ymmärrän että ihmiset tykkäävät eri asioista, mutta sinihomejuusto on vaan uskomattoman pahan makuista. Mitä te siitä tykkäävät oikein maistatte? 😅

Sinulle on jäänyt päälle lapsen makumieltymykset. 

Lapsen lapsellinen kommentti. Jos ei voi sietää jotain makua, niin ei se tarkoita sitä, että on lapsen makumieltymykset (mitä tuo sitten tarkoittaakaan). On myös ihmisiä, jotka eivät pysty syömään korianteria, koska maistavat siinä saippuan. Onko heilläkin lapsen makumieltymys?

Minäkään en voi sietää aurajuustoa missään ruuassa. Mietoa gorgonzolaa voin kyllä syödä ainakin jossain määrin.

Vierailija
46/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea pizzarikos on määritellä mikä kuuluu pizzaan ja mikä ei. Pizza on jämäruoka, johon on perinteisesti mätetty mitä jääkaapista löytyy ja mikä omaan makuun sopii. Tältä pohjalta tämä ikuinen vääntö on jotenkin äärimmäisen lapsellista.

Vierailija
47/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto ja ananas pitää olla molemmat pitsassa! Suurin osa ei edes syö mitään napolilaista pitsaa niin italiaanoilta on turha kysyä mitään.

Vierailija
48/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto on rikos ihmisyyttä vastaan, jos minulta kysytään.

Vierailija
49/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaiset käärivät hunajamelonin parman kinkkuun. Miten se muka on soveliasta, mutta ananas pizzassa ei? En ymmärrä heidän logiikkaansa.

Italialaisilla on NIH-syndrooma. Jos italialainen kokki pistäisi ananasta pitsaan ja herneitä carbonaraan niin kukaan ei valittaisi mitään.

Vierailija
50/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homejuusto, varsinkin sinihomejuusto, on herkkua. Jotain makeaa kylkeen niin nam!

Vierailija
51/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaan kuuluu just ne täytteet, joita ruokailija haluaa siinä olevan.

Jos on olemassa pizzarikoksia, ne on taikinapuolella, kun kokki ei osaa tehdä.

Vierailija
52/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaan voi laittaa juuri niitä täytteitä, mitä kukin haluaa. 

Vierailija
53/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän maistuisi salmiakkikastike tomaattikastikkeen joukossa tai ilman tomaattikastiketta?

Vierailija
54/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottaako joku sinut syömään sitä?

Vierailija
55/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän maistuisi salmiakkikastike tomaattikastikkeen joukossa tai ilman tomaattikastiketta?

No kokeile. Eikös sitä salmiakkimarinoitua lihaa myyty joskus? Tai suklaapizzoja.

Vierailija
56/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se on niin hyvää!

Vierailija
57/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinihomejuusto on siitä kamala täyte että se pilaa koko pizzan - vaikka ottaisi ne homejuustokohdat pois, se ällöttävä pilaantunut maku maistuu kaikkialla. Olen avoimin mielin vuosien varrella yrittänyt maistaa homejuustoruokia, mutta ei voi mitään, välitön kuvotusreaktio iskee heti. Jo pelkkä haju saa kakomaan. Ymmärrän että ihmiset tykkäävät eri asioista, mutta sinihomejuusto on vaan uskomattoman pahan makuista. Mitä te siitä tykkäävät oikein maistatte? 😅

Mitä aikuista siinä on että tykkää pilaantuneen makuisesta ruoasta? Ja toisaalta, syön käytännössä kaikkea muuta kuin homejuustoja, eli mitä lapsellista siinä on?

Vierailija
58/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yritin maistaa monta kertaa, mutta oli ihan kauheaa, silloisen kumppanin mikrossa lämmittämä pizza jonka päälle laittoi sai yökkäysrefleksin aikaan pitkään sen lämmityksen jälkeen, haisi siellä mikrossa.

Sitten jokunen vuosi myöhemmin tuli lahjaksi pala Aura goldia tai jotai. No, lasten isä halusi sitä kokeilla vaikka ehdotin sen viemistä anopille, lasten isä oli hyvin kranttu yleensä kaiken uuden sihteen, mutta oli kai pizzeriassa kuunnellut muiden tilauksia. Ei tiennyt edes että se on homejuusto.

Tein sitten siitä jotain, eikä se enää ollutkaan niin hirveäå. Kohta sitä piti ostaa itse, ja hullaannuin.

Nyt voin syödä jo paljaaltaankin.

En voi oikein käsittää mikä muuttui, mutta usean ruoka-aineen kanssa on käynyt sama, olen yrittänyt useasti ennakkoluulottomasti kokeilla, ja sitten jossain vaiheessa siitä tulee herkkua.

Nytkin on mätitahnaa jääkaapissa. Jos mulle olisi sanottu 20 vuotta sitten että sitä tulen ostamaan, niin olisin kyllä nauranut että ei ikinä...

Mielenkiintoista 😅. Itse en kyllä lähde totuttelemaan tuohon, ei motivaatio riitä kun tosiaan yrjö meinaa lentää jo pelkästä hajusta - mikro on ihan pahin! Töissä kun joku lämmitti mikrossa sinihomejuustopizzaa, niin mun oli pakko lähteä pois. Se haju leijaili keittiössä monta tuntia!

Vierailija
59/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aikuista siinä on että tykkää pilaantuneen makuisesta ruoasta? Ja toisaalta, syön käytännössä kaikkea muuta kuin homejuustoja, eli mitä lapsellista siinä on?

Lapsi tykkää ensin rasvaisesta ja sitten makeasta. Voimakkaat happamat maut eivät uppoa. Vasta aikuisena pystyy nauttimaan voimakkaista homejuustoista - myös vahvoista homeettomista juustoista. Myös hapokas tanniininen punaviini, jota monet aikuiset nauttivat juustotarjottimensa kyljessä, ovat tottumattomalle kauhistus.

Vierailija
60/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen haaveillut lihapullapitsasta. En ole vielä tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme