Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homejuusto pizzassa on oikea pizzarikos, ei ananas.

Vierailija
26.09.2023 |

Ananasta kuitenkin laitetaan pizzaan ympäri maailmaa, ei hometta... tarkoituksella.

Homejuustoa pizzaansa laittavat vaan syyttävät ananaspizzan syöjiä epätoivoisesti piilotellakseen omia ällöttäviä ruokatottumuksiaan, siirtämällä huomiota toisaalle.

Totuus kuitenkin on että kaikki tietää että mikä se oikea pizzarikos on.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinihomejuustolla saa mukavasti makua moneen ruokaan.

Vierailija
22/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan pizzaan brie-juustoa :D ja niin tekevät myös italialaiset..

Brie ei ole sinihomejuusto. Italiassa kylläkin laitetaan gorgonzolaa, joka on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurajuusto kuuluu suomalaiseen pizzaan!

Aurajuusto ei kuulu mihinkään muualle kuin roskiin. Paskempaa homejuustoa ei ole olemassakaan.

Höpönlöpön, Aura on ihan hyvä, omanlaisensa homejuusto. Jos se ei maistu sinulle, niin on niitä muitakin. Ei se minunkaan ykkössuosikkini ole, mutta ei se siitä huonoa tee.

Vierailija
24/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole Italiassa kertaakaan nähnyt ruokalistoilla ranskalaista brietä.

Pohjoisessa on!

Vierailija
25/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Porvoossa ne laittaa pizzaan ranskalaisia. Se vasta on rikos...

Myös Koillis-Helsingissä. Ajattelin, että ne tulevat siinä erillisinä, mutta olikin pizzan päällä. Söin pois, mutta ei se oikein onnistunut yhdistelmä ollut.

Vierailija
26/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurajuusto ei kuulu mihinkään muualle kuin roskiin. Paskempaa homejuustoa ei ole olemassakaan.

Jauhelihakastike, emmental-juusto ja tomaattikastike taitaa olla sulle se äärimmäinen takaraja...

En ole tuollaista pitsaa syönyt. Tomaattikastike, prosciutto ja mozzarella kelpaa, ehkä vähän rucolaa lisäksi.

Vierailija
27/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat ap olla äidin kultamussu, jolle paprikakin on liian eksoottinen.

Väärin veikattu, ja todennäköisesti olen syönyt erilaisia juustoja jo ennen kuin itse olet juonut äidinmaitoa.

Niin veikkasit. Olen erilaisia juustoja maistellut noin 35 vuoden aikana varmasti enemmän kuin sinä tulet ikinä maistamaan.

Usko vaan, jos se sinut tekee onnelliseksi. Väärässä olet joka tapauksessa 😂

Vierailija
28/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat ap olla äidin kultamussu, jolle paprikakin on liian eksoottinen.

Väärin veikattu, ja todennäköisesti olen syönyt erilaisia juustoja jo ennen kuin itse olet juonut äidinmaitoa.

Niin veikkasit. Olen erilaisia juustoja maistellut noin 35 vuoden aikana varmasti enemmän kuin sinä tulet ikinä maistamaan.

Usko vaan, jos se sinut tekee onnelliseksi. Väärässä olet joka tapauksessa 😂

Älykääpiö.

Vierailija
29/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs italialainen valitti suomalaisten ääntämisestä. Sanovat pitsa vaikka se on pizza. Sanoin sitten ääntäväni ruuan nimen kuten se on ihan alunperin äännetty eli al pitah. Loppu urputus.

Vierailija
30/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brie on ranskalainen juusto. Aito perinteinen italialainen pizzajuusto on mozzarella.

Vierailija
31/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs italialainen valitti suomalaisten ääntämisestä. Sanovat pitsa vaikka se on pizza. Sanoin sitten ääntäväni ruuan nimen kuten se on ihan alunperin äännetty eli al pitah. Loppu urputus.

Ja wiityt. Kukaan italialainen ei valittanut mitään. Mene muualle harhoinesi.

Vierailija
32/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaan saa laittaa mitä huvittaa. Sehän on vain pyöreä, uunipellin kokoinen täytetty lämmin leipä.

Lemppariini kuuluu salami tai pepperonimakkaraa, pepperoneja, kebabia, sipulia (puna- tai makeasipuli parasta), valkosipulia, mustapippuria, ananasta, suolakurkkuja, tomaattia sekä juustoa. Unohtuko jokin...

Vierailija
33/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinihomejuustolla saa mukavasti makua moneen ruokaan.

Joo, oksennuksen makua 😬.

Vierailija
34/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinihomejuusto on siitä kamala täyte että se pilaa koko pizzan - vaikka ottaisi ne homejuustokohdat pois, se ällöttävä pilaantunut maku maistuu kaikkialla. Olen avoimin mielin vuosien varrella yrittänyt maistaa homejuustoruokia, mutta ei voi mitään, välitön kuvotusreaktio iskee heti. Jo pelkkä haju saa kakomaan. Ymmärrän että ihmiset tykkäävät eri asioista, mutta sinihomejuusto on vaan uskomattoman pahan makuista. Mitä te siitä tykkäävät oikein maistatte? 😅

Vierailija
35/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Italiassa ei ymmärretä mitään pizzasta. Pizza on kotoisin Napolista ja siihen EI laiteta mitään homejuustoa, vaan mozzarellaa!

Vierailija
36/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinihomejuusto on siitä kamala täyte että se pilaa koko pizzan - vaikka ottaisi ne homejuustokohdat pois, se ällöttävä pilaantunut maku maistuu kaikkialla. Olen avoimin mielin vuosien varrella yrittänyt maistaa homejuustoruokia, mutta ei voi mitään, välitön kuvotusreaktio iskee heti. Jo pelkkä haju saa kakomaan. Ymmärrän että ihmiset tykkäävät eri asioista, mutta sinihomejuusto on vaan uskomattoman pahan makuista. Mitä te siitä tykkäävät oikein maistatte? 😅

Sinulle on jäänyt päälle lapsen makumieltymykset. 

Vierailija
37/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen perinteinen Quattro Formaggi -pizza (=neljä juustoa) sisältää yhtenä juustona gorgonzolaa, joka on sinihomejuusto.

Vierailija
38/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Jos pakko jompaakumpaa laittaa niin ananasta, homejuusto on saatanasta. En kyll laita/tilaa kumpaakaan.

Vierailija
39/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihakastike, emmental-juusto ja tomaattikastike taitaa olla sulle se äärimmäinen takaraja...

En ole tuollaista pitsaa syönyt. Tomaattikastike, prosciutto ja mozzarella kelpaa, ehkä vähän rucolaa lisäksi.

Eikös pitäis johdonmukaisesti kirjoittaa "motsarella"? 🤔😆

Vierailija
40/63 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yritin maistaa monta kertaa, mutta oli ihan kauheaa, silloisen kumppanin mikrossa lämmittämä pizza jonka päälle laittoi sai yökkäysrefleksin aikaan pitkään sen lämmityksen jälkeen, haisi siellä mikrossa.

Sitten jokunen vuosi myöhemmin tuli lahjaksi pala Aura goldia tai jotai. No, lasten isä halusi sitä kokeilla vaikka ehdotin sen viemistä anopille, lasten isä oli hyvin kranttu yleensä kaiken uuden sihteen, mutta oli kai pizzeriassa kuunnellut muiden tilauksia. Ei tiennyt edes että se on homejuusto.

Tein sitten siitä jotain, eikä se enää ollutkaan niin hirveäå. Kohta sitä piti ostaa itse, ja hullaannuin.

Nyt voin syödä jo paljaaltaankin.

En voi oikein käsittää mikä muuttui, mutta usean ruoka-aineen kanssa on käynyt sama, olen yrittänyt useasti ennakkoluulottomasti kokeilla, ja sitten jossain vaiheessa siitä tulee herkkua.

Nytkin on mätitahnaa jääkaapissa. Jos mulle olisi sanottu 20 vuotta sitten että sitä tulen ostamaan, niin olisin kyllä nauranut että ei ikinä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi