Kyllä kivan näköiset palkataan mieluummin kuin turjakkeet
Kommentit (23)
Ei palkata, vaan voi käydä jopa niin että hyvä ulkonäkö kääntyy itseä vastaan. Maanmatonen haastattelijana saattaa tuntea kateudesta aiheutuvaa vallantunnetta kun saa päättää itseään kauniimman tai komeamman kohtalosta. Siitäs sait!
Joo minut poimittiin jo aikoinaan cum laude vaiheessa töihin ja ihan suiraan sanottuna naamalla. Kyllä tämä on ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Ei palkata, vaan voi käydä jopa niin että hyvä ulkonäkö kääntyy itseä vastaan. Maanmatonen haastattelijana saattaa tuntea kateudesta aiheutuvaa vallantunnetta kun saa päättää itseään kauniimman tai komeamman kohtalosta. Siitäs sait!
Ja kyllä juuri näin tätäkin tapahtuu!
Itsestäänselvyys, jota ei saa enää myöntää, koska nykyaika on tasapäistämisen ja tasa-arvouskon aikaa. Kukaan ei ole toistaan parempi, eikä ulkonäöllä ole merkitystä, tai ainakin kaikki ulkonäöt ovat yhtä hyviä. Ihminen on looginen ja rationaalinen olento, joka voidaan kouluttaa ajattelemaan ja toimimaan vastoin kaikkia biologisia viettejä ja vaistoja. Tämä on liberaalin vihervasemmiston pohjimmaisia aatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sopivin palkataan, sellainen joka tekee positiivisen vaikutelman
Älä ruma ole katkera.
Vierailija kirjoitti:
Itsestäänselvyys, jota ei saa enää myöntää, koska nykyaika on tasapäistämisen ja tasa-arvouskon aikaa. Kukaan ei ole toistaan parempi, eikä ulkonäöllä ole merkitystä, tai ainakin kaikki ulkonäöt ovat yhtä hyviä. Ihminen on looginen ja rationaalinen olento, joka voidaan kouluttaa ajattelemaan ja toimimaan vastoin kaikkia biologisia viettejä ja vaistoja. Tämä on liberaalin vihervasemmiston pohjimmaisia aatteita.
Viimeinen virke on hävytöntä disinformaatiota.
Ek oo tasa-arvoa sekään että palkataan vain hikipinkoja
Jos on käsivarret ja kaula täynnä tatuointeja, niin jää palkkaamatta.
Tasa-arvon vaatimuskin on mieltä vailla.
Maailma ei toimi niin, ei edes pakotettuna.
Totta kai ulkonäkö vaikuttaa myös rekrytointipäätöksiin. Erityisesti jos työhön liittyy paljon työskentelyä asiakkaiden kanssa, niin hyvä ulkonäkö on ehdoton plussa!
Jos mun täytyisi valita kahden tasavahvan hakijan väliltä, niin palkkaisin joka kerta heistä sen paremman näköisen.
Se on totta. Kaikista vaikeinta on saada työtä rumana mutta itsevarmana ihmisenä. Rekrytoijia ärsyttää, että miten tuokin kehtaa kuvitella itsestään jitaib.
Vierailija kirjoitti:
Miellyttävät palkataan.
Siinä tapauksessa meillä ei olisi työpaikkakiusaamista.
No sille ei mitään sitten voi jos ei mua palkata. Olen ruma eikä se voisi mua vähempää kiinnostaa. Tummat silmänalusetkin joille en edes yritä tehdä mitään koska ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellyttävät palkataan.
Siinä tapauksessa meillä ei olisi työpaikkakiusaamista.
Näennäisesti miellyttävät, sisältäpäin mädät.
Olen turjake, ja minut palkattiin pitkän työttömyysjakson jälkeen. Toki ensin määräaikaiseksi, jotta näkevät onko minulla taitoa, osaamista ja tehokkuutta.
Nykyään olen vielä enemmän turjake, kun vuosi pysyvän työsopparin jälkeen lakkasin värjäämästä hiuksiani.
Minun jälkeeni palkattiin yksi hyvännäköinen, ja hänkin tekee työnsä hyvin. Siinä samassa selvisi, miksi minut oli palkattu aiemmin: kelvollisia hakijoita ei juuri ollut, vaikka sihteereistä pitäisi tilastojen mukaan olla ylitarjontaa. Vain tämä yksi haastateltiin ja palkattiin saman tien, ettei mene muualle.
Itse insinöörialalla rekryjä hoitanut useita kymmeniä. Ei siinä ulkonäköön ole katsottu vaan osaamiseen. Hankalat tyypit tosin tiputettu pois vaikka olisi osaamistakin.
Aivan sama vaikka miten olisi siistit vaatteet, hiukset takana ja parta ajettu niin en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ulkonäkö vaikuttaa myös rekrytointipäätöksiin. Erityisesti jos työhön liittyy paljon työskentelyä asiakkaiden kanssa, niin hyvä ulkonäkö on ehdoton plussa!
Jos mun täytyisi valita kahden tasavahvan hakijan väliltä, niin palkkaisin joka kerta heistä sen paremman näköisen.
Minä ottaisin kahdesta tasavahvasta sen, jolla on todennäköisemmin vähemmän sairas/lapsi sairas poissaoloja sillä hetkellä tai lähitulevaisuudessa. Kauas tulevaisuuteen ei kenenkään (vakavia) sairastumisia voi arvailla.
Ei vaan sopivin palkataan, sellainen joka tekee positiivisen vaikutelman