Mikä avuksi kun mies juo liikaa?
Meillä on kaksi lasta, joista toinen vasta pieni vauva ja nyt on ruennut mopo karkaamaan käsistä!
Mies ei juo päivittäin vaan käy töissä, mutta vapaalla runsaasti. Tämän takia en innolla vapaita odotakaan.
Mikä avuksi, olen yrittänyt rauhallisesti selittää kuinka pahalle se tuntuu, huutaa tai itkeä, olla huomioimatta juomista, mutta mikään ei auta. Apua?
Kommentit (7)
Kyllä se pitää lähtee miehestä itsestään, mut jos ei ymmärrä ongelmaansa, asialle ei vaan voi mitään. Itse olen onnellisesti eronnut dokailevasta miehestä, ja ensi kertaa 9 vuoteen oli täysin raitis ja ihana joulu.
ei siinä sulla ole paljon muuta tekemistä kuin nostaa kissa pöydälle, sanoa että olet väsynyt hänen juomiseen ja jos se ei vähene niin otat eron.
Valitettavasti alkoholisteilta ei onnistu kohtuukäyttö eli melkein juominen on lopetettava kokonaan ja siihen miehesi tarvii apua.
A-klinikka on yksi paikka mistä sitä voi hakea tai aa-ryhmät mutta sinne meno voi tuntua vaikealta.
Jos tunnette jonkun raittiin alkoholistin niin hänkin kykenee auttamaan miestäsi.
Muista miehesi ei ole vastuussa sairaudestaan vaan ainoastaan toipumisesta ja jos hän ei halua toipua niin sinun ei sitä tarvitse katsella, elämä alkoholistin rinnalla sairastuttaa sinutkin.
Niin kauan kun uskot, että voit toista ihmistä muuttaa, niin kahlailet itse turhan syvissä vesissä. Keskimäärin toista ihmistä ei voi muuttaa ja harvassa ovat ne alkoholisoituneet, jotka siitä tervehtyvät (noin 5%). Voinet hakea itsellesi tukea vaikka al-anon ryhmästä.
Yhtä vähän kuin mies näkee ongelmaa juomisessaan, yhtä vähän voit sinä häntä auttaa, valitettavasti.
Voit uhrata kaiken aikasi, rahasi ja järkesi mutta siitä ei ole mitään apua jos itse juoja ei halua muutosta.
Nimimerkki 25 vuoden kokemus juuri kuvailemasi alkoholistin läheisenä.
Miehesi valinta on juoda tai olla juomatta.
Itse en jäisi alkoholistin viereen elämään, hänelle pullo tulee aina olemaan elämässään se kaikkein tärkein.
Lähde nyt kun vielä pystyt; hyvällä tuurilla miehesi herää ja raitistuu ja voi olla isä lapsilleen.
Minulle se viimeinen niitti oli kun kun kirkon kerhontäti kertoi että he olivat kerhossa puhuneet mitä vanhemmat tekevät työkseen. Meidän 3-v oli esittänyt humalaista. Sinun tehtäväsi on suojella lapsiasi.
Miehes tissuttelee kaljaa. Ja sehän ei mitään oikeeta juomista. Eri asia, jos kossua jois.
Miehes mielestä siis.