Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puolisosi sinulle kohtelias?

Vierailija
25.09.2023 |

Kiinnostaisi kuulla teiltä pitkissä parisuhteissa elävät, että onko puoliso edelleen sinulle kohtelias? Kohteliaisuudella tarkoitan ystävällistä puhetapaa, kiinnostusta toisen juttuja ja ajatuksia kohtaan ja sellaista tiettyä hienotunteisuutta. Oletteko saaneet tämän säilytettyä tai onko sitä ylipäätään koskaan ollut?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleensä kyllä. Tietysti joskus on poikkeuksia, koska ihmisiä tässä ollaan.

Vierailija
2/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on maailman kiltein ja empaattisin ihminen. Yritän kilvoitella asiassa itseni kanssa, mutta aina en valitettavasti kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mieheni on ns. sisäsyntyisesti herrasmies. Ei siis ole varsinaisesti opiskellut missään etikettiä tai käytöstapoja, mutta kohtelias käytös tulee häneltä lunnostaan.

Vierailija
4/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole. Ei ole kyllä ikinä ennenkään ollut mikään ovia availeva ja takkia tarjoileva herrasmies. Kumpikaan meistä ei jaksa kauheesti kuunnella toisen juttuja. Jos on tärkeää asiaa, se pitää sanoa erikseen. Ollaan oltu neljännesvuosisata yhdessä.

Vierailija
5/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtelias. Ei liian. Siis silleen, että asioista voi puhua suoraan, mutta aina toista loukkaamatta. Joskus saattaa joku toisen juttu väsyneenä mennä ohi, mutta tapahtuu molemmin puolin ja sitäkin hoksataan pahoitella. Ei olla koskaan 18v suhteen aikana varsinaisesti riidelty, vaikka erimielisyyksiäkin on pitänyt joskus ratkoa.

Vierailija
6/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä yli 25 vuotta, ja ollaan kohteliaita ja ystävällisiä toisillemme. Me rakastetaan toisiamme, miksi oltaisiin jotain muuta? 

Vierailija
7/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kohtelias herrasmies, ollut aina, siihen hänessä rakastuinkin. Samoin minä olen hänelle, täydennämme toisiamme.

Vierailija
8/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 v. yhteiseloa ja edelleen on se sama ihana mies johon rakastuin. Ei koskaan sano pahaa sanaa, on kohtelias, avaa ovenkin minulle. Meillä on samat kiinnostuksen kohteet ja harrastukset. En ymmärrä, miten joillakin suhde muuttuu että haluaa loukata ja pettää toista.

Vierailija
9/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teille elämässä jaettu hyvät kortit. Ehkä olitte edellisessä huonommalla onnella varustettuja. :D

Vierailija
10/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on kohtelias, toki hänelläkin huonoja päiviä. Osaa olla ihana ja parhaimpina päivinään yllättää.

11/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mieheni on todella herrasmies ja huomioiva. Tosin välillä leipoo mahaläskejäni tai pieree naamalleni, mutta meillä se on normaalia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, on kohtelias minua kohtaan ja myös kaikkia muita ihmisiä kohtaan. Ei tulisi mieleenikään olla sellaisen kumppanin kanssa, jolta puuttuu käytöstavat.

Vierailija
13/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teille elämässä jaettu hyvät kortit. Ehkä olitte edellisessä huonommalla onnella varustettuja. :D

Ei tämä mitään tuuria ole, jokainenhan sen kumppaninsa itse valitsee ja päättää minkälaista käytöstä hyväksyy kumppaniehdokkaalta.

Vierailija
14/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. En olisi ihmisen kanssa, joka ei olisi kiinnostunut ja kohtelias.

Vierailija
15/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Mikä järki elää yhdessä ihmisen kanssa, jolla ei ole edes peruskäytöstapoja? Avioituminen ei ole mikään lupa tiuskia tms.

Vierailija
16/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitään tuuria ole, jokainenhan sen kumppaninsa itse valitsee ja päättää minkälaista käytöstä hyväksyy kumppaniehdokkaalta.

Moni ihminen valitettavasti muuttuu elämänsä aikana, eikä välttämättä aina parempaan suuntaan. Niinpä kumppanin valinta ei välttämättä takaa onnellista loppua vaan kyse on aina myös tuurista.

Vierailija
17/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Existä ei voi sanoa samaa, heidän tapoihinsa on kuulunut joko halveksuminen tai kiukuttelu jostain tyhmästä.

Vierailija
18/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurijuoppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen valitettavasti muuttuu elämänsä aikana, eikä välttämättä aina parempaan suuntaan. Niinpä kumppanin valinta ei välttämättä takaa onnellista loppua vaan kyse on aina myös tuurista.

Jos puolisoni muuttuu epäkohteliaaksi ja ilkeäksi, tai ylipäänsä huonommaksi ihmiseksi, ei minulla ole mitään velvollisuutta jatkaa elämää hänen kanssaan. Olen valinnut kumppanin tietyillä kriteereillä, ja jos ne kriteerit eivät enää täyty, voi sopimuksen purkaa. En missään nimessä ala tyytymään huonompaan kohteluun kuin mitä minulle on luvattu.

Vierailija
19/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurijuoppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli hyvä aloitus tänään täällä, että ei se kumppanin käytös muutu päinvastaiseksi ajan myötä vaan siinä alkuhuumassa ollaan vaan oltu sokeita niille miehen vioille tai uskottu, että voidaan muuttaa ja muokata mies paremmaksi. 

Vierailija
20/33 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli hyvä aloitus tänään täällä, että ei se kumppanin käytös muutu päinvastaiseksi ajan myötä vaan siinä alkuhuumassa ollaan vaan oltu sokeita niille miehen vioille tai uskottu, että voidaan muuttaa ja muokata mies paremmaksi. 

Noin minäkin uskon asian pääosin olevan. Toisaalta moni muuttuu. Esimerkiksi yksi tuttu meni nuorena uskovaisena naimisiin ja teki liudan lapsia. Luopui keski-ikäisenä uskostaan ja elintavat muuttuivat siinä samalla. Erohan siitä sitten tuli.