Millä aloilla/paikoissa on töitä? Listataan!
Yhden viestiketjun mukaan isännöitsijöille olisi töitä. Luetellaan tähän muitakin aloja, mistä töitä voisi löytyä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Turha tähän on niitä töitä listata, kun eivät ne tukipellet niitä halua edes hakea.
Täällä eräs " tukipelle". Olen 61v työtön nainen. Jäin yt- neuvotteluissa työttömäksi. Töitä olen tehnyt 15- vuotiaasta saakka. Menisin heti töihin, jos joku palkkaisi. Miten itselläsi?
Två jobb (kodare och hamburgerflippare) av allt som föreslogs betalas i regel med privata pengar. Allt annat får sin lön ur de privata pengarnas skatter. Det är nog dags att säga god natt och släcka lampan för Finland om det enda man kommer på är att använda mera budgetmedel. Natinati.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tähän on niitä töitä listata, kun eivät ne tukipellet niitä halua edes hakea.
Täällä eräs " tukipelle". Olen 61v työtön nainen. Jäin yt- neuvotteluissa työttömäksi. Töitä olen tehnyt 15- vuotiaasta saakka. Menisin heti töihin, jos joku palkkaisi. Miten itselläsi?
Oletko hakenut sijaiseksi tai avustajaksi päiväkoteihin?
Vierailija kirjoitti:
Taloushallinto. Kirjanpitäjiä ja palkanlaskijoita ei vain ole tarpeeksi.
Kan det ha något med kompensationen att göra? Folk som klarar av de yrken klarar mycket annat också, där villkoren är bättre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut sijaiseksi tai avustajaksi päiväkoteihin?
Minä olen, mutta haluavat koulutuksen, jotta voivat teettää äärivuoroja, joissa ollaan yksin.
Töitä olisi jos joku saa vain laitteet, tilat ja materiaalit. Esinesuunnittelu, valmistus, kädentaidot, työturvallisuus, testatut suojaimet. Teknologia joka on vähemmän sähkömagneettista ja silmille haitatonta. Lamppujen valmistus, nyt on liian kirkasta ja valkoista. Ulkomaille kaupankäynti ja tuonti. Pakettien rahtaaminen ja lajittelu. SInkkutalot. Apuvälineet kotiin. Kyydit. Lista jatkuu.
Duunari aloilla ainakin bussikuskit. Myös sähkö- ja putkiasentajat. Tosin nyt rakennusala romahtamassa ja se vaikuttaa noihin, sähkäreitä tosin tarvitaan silti, teollisuudessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Suntioille
Tajusin just että tämä olisi mun unelma-ammatti! Missä näitä koulutetaan ja mikä on palkka? Onko oikeasti töitä?
T. Lastenhoitaja ja sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opiskelu lähihoitajaksi? Mielenterveyspuoli esim? Jonnekin mt-kuntoutujien yksikköön vaikkapa, ei ole niin fyysistä. Ikä on vain plussaa kun on elämänkokemusta. Oppisopimuksellakin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä koulutus näihin on? Entä saako töitä ilman kokemusta? Minkälaista työ käytännössä on?
Vierailija kirjoitti:
Vanhuspuolella töitä riittää vuosiksi. Suuret ikäluokat ovat syntyneet 1946-50, joten he alkavat pian tulemaan vanhoiksi ja nyt on vielä vanhempaakin väkeä apua tarvitsemassa.
Tämä on totta. Ehkä joku oma yritys joka tarjoaa palveluita näille. Monethan on aika varakkaitakin ja istuvat rahojensa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suntioille
Tajusin just että tämä olisi mun unelma-ammatti! Missä näitä koulutetaan ja mikä on palkka? Onko oikeasti töitä?
T. Lastenhoitaja ja sairaanhoitaja
Ei missään käsittääkseni. Tuttuni teki tätä aikanaan. Se on käytännössä siis vahtimestari, eli tyyliin avaa ovet kirkonmenoja varten ja lukitsee ne illalla. Jos patteri hajoaa niin kutsuu huoltomiehen, eli ei korjaa itse. Onnea valitsemallasi uralla!
Siivooja/laitoshuoltaja. Ikuinen työvoimapula.
Aiemmin oli pulaa it-puolen työntekijöistä, taitaa vaan tekoäly korvata nuokin pitkälti tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä koulutus näihin on? Entä saako töitä ilman kokemusta? Minkälaista työ käytännössä on?
Merkonomi, suuntautuminen taloushallintoon. Voi suorittaa oppisopimuksella. Jos olet tarkka ja tykkäät numeroista niin sinne vaan.
Kiinteistöjen hoitajia tarvitaan aina.