Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kukaan joutunut tähystykseen papa luokka 2:n takia?

Vierailija
26.12.2006 |

Mulla 2 kertaa näyte peräkkäin lk 2. Koskeeko tähystys? Kuinka suuru todennäköisyys että kaikki onkin ok?

Mistä voi johtua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas 2 luokkaa niin lähete tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koskee vitusti.

Vierailija
4/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystyksessä katsotaan emättimen pohjalle mikroskoopin avulla. Ei tunnu sen kummemmalta kuin tavallinen gynen tutkimus ankannokan avulla. Lääkäri sivelee ankannokan asennuksen jälkeen emättimen limakalvoille etikkahappoa, jotta näkee muutosalueet vaaleampina (ei kirvele tms). Sitten tarvittaessa ottaa koepalat puudutettuaan alueet. Itse tähystys ei siis tunnu miltään. Puuduttaminen tapahtuu hyvin ohuella neulalla ja vähän saattaa nipistää. Koepalat otetaan yleensä ns. loopilla eli sähkösilmukalla jota et tunne kun puudute vaikuttaa. Aina koepaloja ei tarvitse ottaa mutta tod. näk. ne otetaan kun toistuva lk 2. Yleensä lk 2 aiheuttaa siis HPV eli kondyloomavirus. Lk 2 ei ole pahanlaatuinen muutos vaan tulehdusreaktio. Koepalat otetaan lähinnä asian varmistaista varten.

Vierailija
5/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos " koskee vitusti" niin puudutus on ollut huono. Mulla ei tuntunut ollenkaan kipua koko tmp aikana. Jälkivuotoa tuli 2 vkoa, ja se oli paljon tympeempää kuin koko toimenpide. Vuodon ajan piti olla yhdyntäkiellossa, ettei tule tulehduksia.

Vierailija
6/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tähystinkin koski, ja kyllä se etikkakin kirveli.

Ensi kuussa kontrolli, otan Diapamin ennen sitä lääkäri lupasi.

terv. se jota koski vitusti.

Vierailija
7/7 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sattunu yhtään! Nyt olin Loop-silmukkahoidossa jossa solumuutokset poistettiin eikä sekään sattunu, härski palaneen lihan haju vaan tuli..