Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä selviän työssäni 70-veeksi?

Vierailija
25.09.2023 |

Tajusin tänään, miten 73-vuotiaan äitini ajattelu ja toiminnanohjaus on hidastunut ja heikentynyt todella paljon. Hänen piti tehdä lista ja hankkia eräästä virastosta tietoja ja lähettää niitä eteenpäin erään asian hoitamiseksi. Tämä on tullut kokonaan mun projektiksi. Hän ei tunnu ymmärtävän mitkä ovat oleellisia listattavia, jää tarkistamaan epäoleellisia asioita, lähettelee saamiaan tietoja mulle sähköpostilla ja soittaa perään kertoakseen, että haluaa minun lähettävän ne perille. Toivoo, että "tarkistan, että siinä on nyt kaikki ja että menee varmasti oikeaan osoitteeseen". Miten ihmeessä hän ei voisi lähettää niitä edelleen siihen osoitteeseen, jonne ne täytyy lähettää, jos kerran hän onnistuu välittämään viestin mulle ja antamaan sähköpostiosoitteen oikein? Koko asian hoitaminen on mielestäni 4-6 tunnin työ, joskin sen joutuu jakamaan useammille päiville kun joutuu odottamaan jonkin tiedon saamista. Mutta nyt tätä on vatvottu kolmatta viikkoa, olen saanut niin monta puhelua ja viestiä tähän liittyen äidiltä, että en enää perässä pysy ja aina äiti soittaa työaikanani.

Eikä siinä mitään, ymmärrän että tällaista se on, kun ikää alkaa tulla lisää. Yritän olla kärsivällinen ja auttavainen. Mutta samaan aikaan olen ihan kauhuissani, sillä olen itsekin jo 40v ja tajuan, että sama kognitiivinen heikkeneminen on edessä mullakin, vain sillä erotuksella, että mun täytyy olla 70-veeksi saakka töissä!!!! Miten ihmeessä vaativa työ tulee onnistumaan jos toimintakyky on tuollainen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi