Asutaan ulkomailla ja ollaan tulossa Suomeen jouluksi. Tilanne on se, että tässä meidän asumassa ulkomaan maassa
on lämmintä joulun aikaaan, mutta Suomessa taas kylmä. Äitini on luvannut hankkia lapsille talvivaatteet. Mietin vain, että onko sellainen talvihaalari turha ja pyydän ostamaan vaan talvitakit, kun niille haalareille ei oo mitään käyttöä ulkomailla ja ensi jouluna ne onkin pienet.
Kommentit (89)
Mikset kerro, missä maassa asutte?
Aina sama kaava näissä.
Miten pitkään olette?Riippuu myös lasten iästä. Jos haluaa ulkoilla (leikkiä lumihangessa esim) niin kyllä kunnon varusteet kannattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Mikä tuossa on höpö höpö? T. toinen ulkosuomalainen, joille nämä kysymykset on tuttuja
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava näissä.
Miten se liittyy asiaan? T. eri
AP vain leveilee kun asuu oikein ulkomailla. Tekee tikusta asiaa jotta pääsee kertomaan maailmankansalaisuudestaan.
Ulkomaan maassa? Maailman reunalla vai?
Onpa järkyttäviä ongelmia joillakin.
Eipä tarvi asua kuin Britannian eteläosassa niin esimerkiksi talvihaalari on siellä täysin turha.
Tuskin tarvii talvihaalareita ostaa, kun on vettä ja plus asteita jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Mikä tuossa on höpö höpö? T. toinen ulkosuomalainen, joille nämä kysymykset on tuttuja
Suomessa lapsena talvisin asuneiden ap:n kaltaisten mutta fiksujen ei tarvitse kysellä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava näissä.
Itse ulkosuomalaisena en ainakaan halua täällä nimetä maata, koska se tekee minut tunnistettavaksi. Maassa asuu vain muutama suomalainen ja jos siihen lisää yksityiskohtia kuten lapset niin joku voi tunnistaa. Ei sillä että se olisi vaarallista mutta mielummin olen täällä täysin anonyymi.
Sanoppa ap sille äidillesi ,ettei hanki nyt mitään. Suomessa vaatteita riittää kaupoissa. Siinä menee vajaa tunti ,kun käyt nappaamassa lapsellesi kaupasta tilanteen tarvitsemat vaatteet ,kun tulette. Riippuu menettekö lumisiin maisemiin vaan tänne etelärannikolle. Jouluna voi olla + asteita tai -20 asteen pakkanen. Hiukan maalaisjärkeä kehiin👍
Ap. ei edes mainitse paikkakuntaa, johon Suomessa tulevat. Aivan eri asia Hesingissä kuin Utsjoella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Suomessa lapsena talvisin asuneiden ap:n kaltaisten mutta fiksujen ei tarvitse kysellä tyhmiä.
Olen itse asunut Suomessa viimeeksi 20 vuotta sitten enkä ole talvella käynyt sen jälkeen. Ei minullakaan ollut lapsia silloin joten ymmärrän ap:ta oikein hyvin. Täällä näkyy usein kommenteissa se, että ihmiset jotka eivät ole koskaan asuneet toisessa ilmastossa oikein ymmärrä.
Ulkomaille on pystynyt muuttamaan, mutta ei osaa pukea lapsiaan talvivaatteisiin. Missä asuit lapsuutesi?
Tästä voidaan päätellä, että ne jotka osaavat suunitella talouttaan pitkälle etukäteen ja elää järkevästi ja säästelijäästi, voivat päätyä elämään mukaviin olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
AP vain leveilee kun asuu oikein ulkomailla. Tekee tikusta asiaa jotta pääsee kertomaan maailmankansalaisuudestaan.
Mitä leveilemistä on asuinmaassa? Itse asun Italiassa eikä siinä ole mitään leveilemistä. Ehkä jos asuisi jossain Monacossa. Kuka vaan voi muuttaa tänne vaikka ensi viikolla. Saa sitten ihastella vuotavaa kattoa ja järkyttävää byrokratiaa.
Ok. Hieno homma!