Miten jakaa kustannukset, kun muutan miehen asuntoon?
Asunto on velaton, mies on työssä, minä työkyvyttömyyseläkkeellä, jos sillä nyt merkitystä on. Asunnossa asuu myös miehen täysi-ikäinen lapsi kokoaikaisesti, sekä kaksi muuta lasta säännöllisen epäsäännöllisesti. Omat lapseni muuttavat omilleen.
Mikä olisi reilu jako? Kustannuksia on tietysti vastike (+ikkunaremontista aiheutunut vastike), vesi ja sähkö, kotivakuutus.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täysi-ikäinen lapsi asuu vielä isällään?
Trolli oot, mutta muutitko itse heti kun täytit 18v pois kotoa? Lukio ja amis kannattaa käydä kotona loppuun ja sit kun olet vielä miespuolinen, niin puoli vuotta ja valtio tarjookin sitten asumuksen puolesta vuodesta vuoteen ja sen jälkeen oletkin täysin rahaton. Helposti menee 21 puolelle minimissäkin.
Muutin 17v... Samoin useimmat kaverit. Harva 18v asui kotona 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää mihinkään liittyy?
Siten että täysi-ikäinen saa minun mielestäni myös maksaa osaa asumiskustannuksista ja ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli oot, mutta muutitko itse heti kun täytit 18v pois kotoa? Lukio ja amis kannattaa käydä kotona loppuun ja sit kun olet vielä miespuolinen, niin puoli vuotta ja valtio tarjookin sitten asumuksen puolesta vuodesta vuoteen ja sen jälkeen oletkin täysin rahaton. Helposti menee 21 puolelle minimissäkin.
Muutin 17v... Samoin useimmat kaverit. Harva 18v asui kotona 1990-luvulla.
Kyllä ysärillä käytännössä kaikki kävivät lukion kotoaan käsin jos vain voivat. Itse kävin vielä vaihto-oppilaana ja olin 20, kun kirjoitin ylioppilaaksi. Sitten piti lähteä yliopistoon toiselle paikkakunnalle. Veljeni asui pitempään kotona: hän kävi ammattikorkean kotoa käsin ja oli hetken töissäkin ennen kuin muutti pois kotoa.
Äiti ei saa siitä enää elareita...