Inhoan kaupassa käymistä
Minulla on ahdistuneisuushäiriö ja inhoan käydä kaupassa. Kuormitun kaikista ärsykkeistä; liikaa ihmisiä, liikaa melua, kirkkaat valot, hajuja jne.
Kokeeko "normaalit" ihmiset, siis ilman ahdistuneisuushäiriötä samanlaisia tuntemuksia?
Mietin, että onko mahdollista, että kokisin näin myös ilman ahdistuneisuushäiriötä vai kuuluuko moiset oireet vain tähän sairauteen.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Sama vika, tänäänkin sai pujotella Zombie mummojen väleistä ja arvuutella mihin suuntaa ne seuraavaksi liikahtaa, välillä oli hyllyjen välit tukossa otte sai etsiä toisen reitin, tai sitten oltiin jääty juoruamaan ettei päässyt hakemaan tiettyä tuotetta.
Onko sinulla ahdistuneisuutta muutenkin vai koetko vain kaupat inhottavina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vika, tänäänkin sai pujotella Zombie mummojen väleistä ja arvuutella mihin suuntaa ne seuraavaksi liikahtaa, välillä oli hyllyjen välit tukossa otte sai etsiä toisen reitin, tai sitten oltiin jääty juoruamaan ettei päässyt hakemaan tiettyä tuotetta.
En vain pudä paikoista missä on paljon ihmisiä, yleensä menen kauppaan kun on vähemmän autoja parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain pudä paikoista missä on paljon ihmisiä, yleensä menen kauppaan kun on vähemmän autoja parkkipaikalla.
Sama juttu, menen kauppaan jos parkissa on vain muutama auto. Jos se on täynnä, saatan jopa ajaa pienen lenkin ennen kuin yritän uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä robottia tuomaan ostokset.
En periaatteessa haluaisi alkaa harrastamaan välttelykäyttäytymistä.
En kiinnitä aloituksessa mainittuihin asioihin huomiota. Mietin omia juttujani kauppareissulla, kuten mitä aion tulevan viikon aikana syödä, mitä jääkaapissa on, pitäisi siivota, mitä huomenna teen, selviänkö karkkihyllyn ohi ottamatta mitään, haluaisin koiran, kello on jo paljon ...jne. AP:lle suosittelen samaa. Ja lippis päähän ja kuulokkeet korviin niin valot ja äänet blokkaantuu. Käy sunnuntaiaamuisin tai 21 aikaan kaupassa, ei oo ruuhkaa. Tsemppiä!
Kaupassa käynti on per ceestä. Onneksi mies hoitaa ihan mielellään. Mulla kestää kauhean kauan vaikka miten tarkkaan kirjoittaisin listan keräilyjärjestyksessä. En jotenkin edes pysty lukemaan etikettejä ja yritän väistellä, olla huomaamaton. Pätkii vaan ja kävelen ympyrää. Sitte on kohta vartija perässä. Kassalla menee kohtalaisesti, vaikka en muista miten päin se bonari pitää vetää ja mikä nyt on lähimaksun raja. Pakkaaminen on pahinta, olen hidas siinäkin ja seuraavien ostoksia alkaa vyöryä ja katsovat pahasti. Siis inhoan.
Mä tykkään käydä ruokakaupassa vaikka mulla on kaiken maailman aistiherkkyyttä ja sosiaalisten tilanteiden painetta. Mutta se mikä mua kaupassa ahdistaa on, että mulla on jatkuvasti sellainen tunne että olen jonkun tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti on per ceestä. Onneksi mies hoitaa ihan mielellään. Mulla kestää kauhean kauan vaikka miten tarkkaan kirjoittaisin listan keräilyjärjestyksessä. En jotenkin edes pysty lukemaan etikettejä ja yritän väistellä, olla huomaamaton. Pätkii vaan ja kävelen ympyrää. Sitte on kohta vartija perässä. Kassalla menee kohtalaisesti, vaikka en muista miten päin se bonari pitää vetää ja mikä nyt on lähimaksun raja. Pakkaaminen on pahinta, olen hidas siinäkin ja seuraavien ostoksia alkaa vyöryä ja katsovat pahasti. Siis inhoan.
Mulla sama ongelma, kaikessa kestää. Saatan valita jogurttia vaikka kuinka kauan, eikä ole eka kerta kun saan vartijat kyttämään, sillä todennäköisesti vaikutan jahkaillessani varkaalta, joka väijyy sopivaa tilannetta napata jotain. Ap
Vanha ketju, mutta helpottaa kuulla, että on muitakin, jotka eivät tykkää käydä kaupassa. Koko ajan kaikilla on tulipalokiire sunnuntainakin eikä ole mahdollista katsoa rauhassa, kun on jonkun tukkeena. On vihaisia ihmisiä, jotka eivät ilmiselvästi tykkää käydä kaupassa ja haluavat sieltä mahdollisimman nopeasti ulos. Ennen kävin sunnuntaiaamuisin kaupassa, jotta saisi rauhassa käydä. Nyt ilmeisesti vaimot ovat pistäneet miehet kauppoihin sunnuntaiaamuisin, kun heti yhdeksältä kurvataan. Usein toivoisin toisten ihmisten kunnioittamista, annettaisiin tietä, oltaisiin kohteliaita, ei käveltäisi päin. Mutta kun ei. Mitä olen käynyt ulkomailla, niin ei ole samanlaista kuin Suomessa.
Kaupoissa on liikaa värikirjoa ja koko harmaus on haihtunut sieltä pois.