Ravitsemusterapeutti kehoitti lisäämään proteiinijauhetta ruokiin, mutta inhoan niiden makua joten kerro jos tiedät jonkun siedettävän
Olen kokeillut Leaderia ja jotain Puls merkkistä. Pahoja ovat.
Kommentit (61)
Sillä ei nyt ole mitään väliä miksi ap joutuu proteiinijauheita käyttämään. Ehkä hänellä on jokin sairaus mutta se ei kuulu meille.
En kyllä osaa sanoa mitään hyvää jauhetta. Minusta ne kaikki ovat kamalia.
Täällä on taas mammaraati lynkkaamassa ravitsemusterapeuttia tietämättä mitään ap:n tilanteesta. Hän saattaa olla tavoitteellisesti treenaava kilpaurheilija, pakkomielteisistä syömishäiriöistä kärsivä aliravittu henkilö, laihduttaja jolle ei sovi monet normaalit proteiininlähteet jne jne.
Itse olen se tavoitteellisesti treenaava wannabekilpaurheilija ja tykkään ottaa proteiinilisäni pirtelöinä siten, että pistän siihen maitoa, vaniljan makuista heraa, kreatiinia ja pakastemarjoja.
Itse tykkään yöproteiinista, niihin on lisätty rentouttavia lisäravinteita ja ne auttaa mua nukkumaan hyvin. Minusta on hyvänmakuista, kun teen smoothien siitä, marjakeitosta, marjoista ja rahkasta. Casein premium.
Suomalainen hamppuproteiinijauhe on ihan hyvää. Itse syön sitä Kotimaista tuotteen mustaherukka kaurajugortin seassa. Äsken juurikin söin taas, teen siitä seoksen ja syön ja ihn hyvää , ei ällötä yhtään, sitten lisään jauheena siihen vielä D-vitamiiä,c-vitamiinä,maitohappobakteeria ja biotiiniä.
Pizzataikinaan laitan vähän sekaan, kasvissosekeittoon vähän sekaan, smoothie: banaani,mehua maun mukaan ja vettä maun mukaan ja projauhetta maun mukaan. Itse voi keksiä omia sekotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroppa ei kyllä erota tuleeko se proteiini jauheesta vai lihasta. Paitsi sen kyllä erottaa että jää lihan huonot puolet saamatta.
Mutta se jauhe on pahaa, kaikki ovat. Jos väität hyvänmakuiseksi, olet ennättänyt jo tuhota makuaistisi. Lisäksi nuo jauheet eivät sovellu mitenkään hyvin ruoanlaittoon. Kokeilin kerran kaurapuuron haudutuksessa lisäprotskuna, tuloksena helkkarinmoinen pahanmakuinen liisteri, jota ei meinannut saada edes puhdistettua pois kattilasta.
Älä hyvänenaika keitä sitä proteiinia vaan laita sellaisenaan kypsän puuron sekaan jonkin verran.
Taikinoihin voi laittaa sekaan vaikka se taikina kypsennetäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen hamppuproteiinijauhe on ihan hyvää. Itse syön sitä Kotimaista tuotteen mustaherukka kaurajugortin seassa. Äsken juurikin söin taas, teen siitä seoksen ja syön ja ihn hyvää , ei ällötä yhtään, sitten lisään jauheena siihen vielä D-vitamiiä,c-vitamiinä,maitohappobakteeria ja biotiiniä.
Pizzataikinaan laitan vähän sekaan, kasvissosekeittoon vähän sekaan, smoothie: banaani,mehua maun mukaan ja vettä maun mukaan ja projauhetta maun mukaan. Itse voi keksiä omia sekotuksia.
Siis en laita koko kattilalliseen sitä jauhetta vaan aina yhteen annokseen sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö lihaa ja lopeta pelleily
Ja luulet ettei muualta proteiinia saa?
Naiset saavat vaikeasti rautaa muusta. Ja sitten ruikutetaan fErRitIiNiArVoJa🤦🏻
Ajoittain maksalaatikkoa auttaa halvemmalla.
Tai ostaa maksaa ja tekee siitä itse ruuan, tulee vielä halvemmaksi (oletus, että tarkoitat einesmaksalaatikkoa)
Vierailija kirjoitti:
Kroppa ei kyllä erota tuleeko se proteiini jauheesta vai lihasta. Paitsi sen kyllä erottaa että jää lihan huonot puolet saamatta.
Älä ala-arvioi elimistön kykyä erottaa, mistä se ravinto tulee. Noissa jauhoissa jää kyllä kaikki lihan hyvät puolet saamatta, liha kun ei ole vain proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ala-arvioi elimistön kykyä erottaa, mistä se ravinto tulee. Noissa jauhoissa jää kyllä kaikki lihan hyvät puolet saamatta, liha kun ei ole vain proteiinia.
Olisi hauska tietää, mistä ihmisille on tullut sitkeästi elävä käsitys siitä, että proteiini imeytyy paremmin, jos se tulee "oikeasta ruuasta" kuin urheiluravinteista. Siis uskovatko ihmiset, että ihan riippumatta syökö lihaa, pastaa, einesmaksalaatikkoa tai jogurttia se proteiini imeytyy aina ja poikkeuksetta paremmin kuin niistä tuotteista, jotka on nimenomaan tarkoitettu proteiinilisiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hauska tietää, mistä ihmisille on tullut sitkeästi elävä käsitys siitä, että proteiini imeytyy paremmin, jos se tulee "oikeasta ruuasta" kuin urheiluravinteista. Siis uskovatko ihmiset, että ihan riippumatta syökö lihaa, pastaa, einesmaksalaatikkoa tai jogurttia se proteiini imeytyy aina ja poikkeuksetta paremmin kuin niistä tuotteista, jotka on nimenomaan tarkoitettu proteiinilisiksi...
Kyllä sillä on merkitystä, mistä se ravinto tulee. Ei elimistö ole mikään kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki minulle, mikä biologinen prosessi ihmiskehossa saa aikaan sen, että maksalaatikon proteiini imeytyy paremmin kuin proteiinijauheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro toki minulle, mikä biologinen prosessi ihmiskehossa saa aikaan sen, että maksalaatikon proteiini imeytyy paremmin kuin proteiinijauheen?
Elimistö toimii kemiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elimistö toimii kemiallisesti.
No kerro sitten se kemiallinen prosessi.
Kait kuitenkin ymmärrät, että erottelu esim. biologiaan, kemiaan ja fysiikkaan on enemmän tai vähemmän keinotekoinen jaottelu. Esim. palaminen on kemiallinen reaktio, jossa syntyy energiaa, mitä tutkitaan fysiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ostaa maksaa ja tekee siitä itse ruuan, tulee vielä halvemmaksi (oletus, että tarkoitat einesmaksalaatikkoa)
Rainbown Suomimaksalaatikko on 1.65€ Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se jauhe on pahaa, kaikki ovat. Jos väität hyvänmakuiseksi, olet ennättänyt jo tuhota makuaistisi. Lisäksi nuo jauheet eivät sovellu mitenkään hyvin ruoanlaittoon. Kokeilin kerran kaurapuuron haudutuksessa lisäprotskuna, tuloksena helkkarinmoinen pahanmakuinen liisteri, jota ei meinannut saada edes puhdistettua pois kattilasta.
Älä hyvänenaika keitä sitä proteiinia vaan laita sellaisenaan kypsän puuron sekaan jonkin verran.
Taikinoihin voi laittaa sekaan vaikka se taikina kypsennetäänkin.
Ja muuttaa sitä puuroa entistä pahemmanmakuiseksi, vaikka vain lautaselliseen. Raejuusto yms toimii paljon paremmin. Eikä kyllä houkuttele protskujauheen makuinen leipä tai pullakaan. Kaikenlaisella hutuilla sitä kuntoilijaa huijataan näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rainbown Suomimaksalaatikko on 1.65€ Prismassa.
Maksaa 16% :) Loput kaikkea muuta, mitä ei ruokaan kuulu.
Tulee maksalle hintaa :)
Yleensä kyseessä saliohjelma-cardio-laihdutus ongelma. Eli tämä lähtökohtana ajatellen proteiinit täytyy saada täyteen. Varmaan sait korvaavat ohjeet jos proteiinijauheet ei maistu. Itse söin suuria määriä raejuustoa ja rahkaa. Nykyään löytyy vähäkalorisia proteiinirahkoja, mutta aito tuote on parempi. Itse vedin aikoinaan aamutreenin tyhjään vatsaan, sitten pitkän rasvattoman maitokahvin ja tonnikala-kermaviili-vihannes-ruisleivän. Lounaaksi pihvi ja salaatti. Välipalaksi raejuusto+marjaa, ip treenin palautukseen rahkaa tai sokeriton jogurttijuoma ja iltapalaksi puuro raejuustolla. Syödä piti, koska rankka treeni, ruokaväli n. 3 H.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas mammaraati lynkkaamassa ravitsemusterapeuttia tietämättä mitään ap:n tilanteesta. Hän saattaa olla tavoitteellisesti treenaava kilpaurheilija, pakkomielteisistä syömishäiriöistä kärsivä aliravittu henkilö, laihduttaja jolle ei sovi monet normaalit proteiininlähteet jne jne.
Itse olen se tavoitteellisesti treenaava wannabekilpaurheilija ja tykkään ottaa proteiinilisäni pirtelöinä siten, että pistän siihen maitoa, vaniljan makuista heraa, kreatiinia ja pakastemarjoja.
Jep. Mulla on ikäväkseni sekä kala- että maitoallergia, myöskään soija ja palkokasvit eivät käy. Määräänsä enempää ei lihaa ja munia jaksa syödä, kun treenaa tavoitteelisesti. Proteiinijauhe helpottaa elämää kummasti, vaikkakin nuo maidottomat protskujauheet on kaikki pääsääntöisesti kamalan makuisia.
Wheyn maustamaton proteiinijauhe on ihan ok, kun sen sekoittaa vaikka marjasmoothieen. Maun erottaa, mutta siihen tottuu melko pian. En voi sietää niitä vanilja-suklaa-makuja.