Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada kuivat limakalvot kuntoon?

Vierailija
24.09.2023 |

Alapäästä siis kyse. Olen jättänyt saippuapesun kokonaan pois, myös suihkugeelit muualta vartalosta, koska ne huuhdellessa valuivat alapäähänkin. Olen käyttänyt ceridal-öljyä. Käytän vain täyspuuvillaisia alushousuja, jotka pesen miedolla hajusteettomalla pyykkiaineella. Mutta edelleen liian kuivat limakalvot. Olen syönyt tyrniöljykapselikuurejakin, mutta mitään vaikutusta en ainakaan niillä ole huomannut. Ikää on tasan nelkyt ja kuukautiskierto ym on edelleen ihan normaalit eli ei tämä mikään vaihdevuosioire pitäisi vielä olla. Joten miten saada kuivat limakalvot kuntoon?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä Ovestin, Vagifem jne kirvelevät aivan kauheasti ja jos aiheuttavat kovaa päänsärkyä. Samanlaista, kuin ennen menkkoja. Lisäksi rinnat muuttuvat aroiksi. En suosittelisi ollenkaan.

No höpöhöpö. Kuten sanottu, kyseessä on paikallisesti vaikuttava tuote eikä noita sivuoireita edes mainita varoituksissa. Eikä minulla ainakaan ole mitään tuollaista kokemusta. Kirvely nyt johtuu yleensä siitä, että ne limakalvot ovat ohentuneet ja arat estrogeenin vähäisyyden vuoksi.

N52

Vierailija
22/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisiko olla hiivaa vai miten se kuivuus ilmenee, koko aikaa ei kuulu olla limainen.

Ilmenee ajoittaisena kutinana ja epämukavuuden tunteena ja sitten niin, että välillä virtsaamisen jälkeen limakalvoja kirvelee/polttelee. Ap

Sp-tauti, tippuri.

Ei voi olla, kun on ollut hiljaista sillä saralla useita vuosia. Ap

Tämäkin voi olla osa ongelmaa.

Tiedän, mutta asiaan ei ole nyt muutosta näköpiirissä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisiko olla hiivaa vai miten se kuivuus ilmenee, koko aikaa ei kuulu olla limainen.

Ilmenee ajoittaisena kutinana ja epämukavuuden tunteena ja sitten niin, että välillä virtsaamisen jälkeen limakalvoja kirvelee/polttelee. Ap

Sp-tauti, tippuri.

Ei voi olla, kun on ollut hiljaista sillä saralla useita vuosia. Ap

Tämäkin voi olla osa ongelmaa.

Tiedän, mutta asiaan ei ole nyt muutosta näköpiirissä. Ap

Joo ja suosittelen päivittäistä masturboimista. Hanki vaikka joku vibra, jos ei jo ole. Eikä tämä ole mikään vitsi tai vittuilua, vaan ihan oikeasti auttaa. Ja paremmin jopa kuin seksi miehen kanssa, kun se sitten enempi rassaa niitä limakalvoja.

N52

Vierailija
24/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai paikallisestrogeenien pitäisi aiheuttaa syöpää? Niiden sisältämä hormonimäärähän oli jotain tasoa vuoden käyttö vastaa yhtä hormonikorvaustablettia ellen väärin muista, ja  niiden vaikutus on hyvin suurelta osin vain paikallinen.

Vierailija
25/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuoden paikallisestrogeenimäärä vastaa noin yhtä hormonikorvaustablettia, sanottiin jossain. Tuli vähän kirjoitushäröä ed viestiin.

Vierailija
26/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52[/quote]

Onko niissä syöpäriski?

Ap[/quote]

Itse olen sairastanut hormonipositiivisen rintasyövän ja minulta on kielletty kaikki hormonipitoinen lääke - mm. hormonipitoiset emätinvoiteet.

Vierailija
27/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalle tiedoksi, että voit tuhlata vaikka sun viimeisenkin euron kosteuttaviin litkuihin, tyrnikapseleihin, jne, jne, mutta mikään niistä ei oikeasti auta. Osta apteekista voidemaista Ovestonia tms. ja sivele sitä joka ilta limakalvolle noin herneenkokoinen kokkare. Sun vaiva paranee näin tosi nopeasti. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, sillä mulle tuli munasarjan poiston jälkeen niin kamalat kuivumisoireet, että aion t a p p a a itseni. Sen sijaan, että mulle olisi suositeltu heti voidemaista hormonivalmistetta, mulla on nyt kaapit täynnä käyttämättömiä litkuja.

N27

Vierailija
28/28 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suosittelen päivittäistä masturboimista. Hanki vaikka joku vibra, jos ei jo ole. Eikä tämä ole mikään vitsi tai vittuilua, vaan ihan oikeasti auttaa. Ja paremmin jopa kuin seksi miehen kanssa, kun se sitten enempi rassaa niitä limakalvoja.

N52

Näinpä. Mikä tahansa tapa saada "veri kiertämään" alapäässä edesauttaa limakalvojen hyvinvointia. Tutkimusten mukaan myös siemennesteen sisältämät ainesosat tekevät hyvää naisen limakalvoille, joten vakituisen mieskumppanin kannattaa antaa tulla paljaalla sisälle säännöllisesti, jos on sellainen elämäntilanne.