Jari Sillanpää Huomenta Suomessa
Toivottavasti mahdollisimman moni minun lisäkseni käy laittamassa MTV:lle palautetta siitä, että aamutelevisiossa haastatellaan miestä, joka on tallentanut omaan puhelimeensa lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa.
"Sillanpää tuomittiin loukkaavan kuvan levittämisestä, koska hänen matkapuhelimellaan oli kuvattu tietokoneen ruudulta video, jossa aikuinen mies on sukupuoliyhteydessä hyvin pienen lapsen kanssa.
Lisäksi Sillanpään matkapuhelimella oli otettu tietokoneen ruudulta kahdeksan valokuvaa, joissa aikuinen kohdistaa seksuaalista toimintaa hyvin pieneen lapseen.
Sillanpää kiisti kuvanneensa itse materiaalia puhelimeensa, mutta käräjäoikeus katsoi Sillanpään olleen syyllinen. Sillanpäätä syytettiin myös 12-vuotiaan lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta tämä syyte kaatui.
Kysymys oli siitä, että nuori poika oli nähnyt Sillanpään harrastamassa seksiä, mutta oikeudessa ei voitu näyttää Sillanpään olleen tietoinen tilanteesta."
Lähde: Yle
Kommentit (73)
Vierailija wrote:
Jari Sillanpää ei ansaitse mitään erityiskohtelua näiden tekojen jälkeen. Ihan tavallisia kuuliaisia ihmisiäkin suljetaan työelämän ulkopuolelle mitä erilaisimmista ei-laittomista syistä. Yhteiskunnan yksi tärkeimmistä mittareista on se, miten se huolehtii heikoimmistaan: lapsista, vanhuksista, vammaisista, puolustuskyvyttömistä, haavoittuvassa asemassa olevista.
Pelottavaa, jos tämän ymmärrystä ollaan ihan tarkoin harkiten romuttamassa roskamedian toimesta.
Ihan kauheaksi mennyt tuo, mistä nykyään tehdään "no se nyt lähti vaan vähän käsistä"- tyylistä selittelyä. Ja katsojan tehtävä olisi vain nyökyttää myötätuntoisena, muusta moititaan "sydämettömänä".
Mitä p-skaa.
Kaupungit ja kunnat ovat menneet liian pitkälle peruuttaessaan tilojensa vuokraaminen Jari Sillanpäälle. Hän on jo rankaistuksensa kärsinyt ja ei pitäisi kenelläkään olla oikeutta toisen ihmisen elinkeinoa estää.
Vierailija wrote:
Kaupungit ja kunnat ovat menneet liian pitkälle peruuttaessaan tilojensa vuokraaminen Jari Sillanpäälle. Hän on jo rankaistuksensa kärsinyt ja ei pitäisi kenelläkään olla oikeutta toisen ihmisen elinkeinoa estää.
Kyse kuitenkin aivan käsittämättömästä teosta/teoista taustalla.
Pitäisi nyt hiljaiseloa. Katsotaan sitten onko ukko oikeasti ymmärtänyt mitään.
Yleisönkö tässäkin asiassa pitää olla väärässä, ettei rahantulo tyrehdy?
Vierailija wrote:
Tämän aamun haastattelussa Jari Sillanpää sanoo että on loukannut vain itseään ja siksi ei pyydä anteeksi. Minne unohtui se lapsi jota loukattiin.
En voi hyväksyä Sillanpään toimia.
ex-fani
Oikeasti? Sanoi noin???
No ohhoh. Loukannut itseään? Katsomalla, kun pieni lapsi...? Ei ole enää todellista.
Jos hän olisi se pieni lapsi, niin olisiko ainut loukattu ollut joku setämies?
Luulen että jos nämä Jarin puolustelijat katsoisivat nämä videot, heidän mielipiteensä muuttuisivat.
Vierailija wrote:
Ei kuntien pidä ostaa palveluita narkkarilta ja pedofiililta. Artisteja löytyy vaikka kuinka paljon kunnollisiakin. Huumeidenkäyttö on kytkössissä järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Ei tällaista toimintaa voi kunnat suosia.
Toki pitää antaa anteeksi, mutta kuitenkin jotkut menneet teot vaikuttavat tulevaisuudessa. Hänen seksuaalinen taustansa on sellainen, ettei se persoonasta ole mihinkään hävinnyt, johtaa sitten jatkossa tekoihin tai ei.
Jokainen varmaan kavahtaa murhaajaa, vaikka tämä olisi rangaistuksensa kärsinyt.
Tämä ei tietenkään poista sitä, että hän on hyvä laulaja, mutta laulakoon minun mielestä just niissä paikoissa, jotka hänet haluaa.
MInä olen aina tuntenut vastenmielisyyttä häntä kohtaan ennen näitä seksijuttujakin, mutta myönnän kyllä hänen lahjakkuutensa laulajana.
Eikö tuo Jari vois jo nöyrtyä ja antaa keikkajärjestäjien ja muitten olla rauhassa? Ymmärrän kyllä että niistä keikoilla saatavasta hyvänolontunteesta on vaikea luopua. Mutta sehän kertoo vaan addiktion omaavasta persoonallisuudesta kun huumaavaa hyvänolontunnetta on aina vaan saatava lisää lisää lisää. Hinnalla millä hyvänsä. Sama vaikka lapsia traumatisoituu loppuiäkseen.
Nehän tykkää Roope "ra pe" Salmisestakin niin kyllä sinne yksi seksuaalirikollinen lisää mahtuu MTV:lle.
Mun käy sääliksi Jaria kun se ei ilmeisesti pysty ymmärtämään mistä on kyse. Ei tajua tehneensä väärin. Miten tässä itseään on loukannut, en ymmärrä. Pyytää anteeksi jos joku kokee tulleensa loukatuksi. Voiko nää oudot sanavalinnat johtua siitä että Suomi ei oo äidinkieli? Muuten en ymmärrä ollenkaan. Uskon kyllä että ois jättänyt nuo epämääräiset kaverit ettei tuu enempää kohua. Miten loppu elämä? Yksin kotona masentuneena. Uskon että tämä on psyykkisesti raskasta. Uskon myös että osa entisistä ystävistä on hylännyt hänet. Luulen että on yksinäinen. Tällä hetkellä varmasti katuu kun aiemmin ei katunut. Katuu vaan sen takia kun jäi kiinni. Ei muuten. Mut käy sääliksi kun ei oo ihan terve päästään. Kärsii siitä nyt myös itse. Hän ei ehkä sentään itse ole lapsen kanssa seksiä harrastanut. Pitää pakkomielteensä ehkä väkisin sisällään ja kärsii siitä. Ei nää ihmiset itse nauti siitä että ovat epänormaaleja. Terapiaa tarvii selvitäkseen.
Minä boikotoin jokaista paikkaa ja yritystä, joka noin päästään kipeän ihmisen palkkaa esiintymään.
Jotenkin erityisen masentavaa vielä, että miehellä jo tuon verraan ikää. Vai jäävätkö tuollaiset alunperinkin jonnekin lapsen tasolle siinä, miten ymmärtävät seksijuttujen luonnetta. Hekotellaan ja hihitellään kun ei kyetä edes ymmärtämään mitä on tehty toiselle. Vaikka eihän hyvinkohdeltu lapsikaan toimi noin.