" Ei me viitsitty ostaa lahjaa teidän (10kk vanhalle) pojalle"
Sekä miehen isoäiti että sisko (lapseton) sanoivat näin. Perusteluina, ettei tuon ikäinen vielä ymmärrä lahjojen päälle. Ja se että saa kuitenkin niin paljon lahjoja kaikilta muilta.
Totta, ettei tuon ikäinen nyt ymmärrä joululahjoista mitään, mutta silti!
Tämä kyseinen sisko on esikoisemme (3v) kummitäti ja lahjaksi tuli euroja rahastotilille. Ei muuta - ei edes pientä pakettia.
Mutta meille vanhemmille sitten tuli useampikin paketti, sekä isoäidiltä että miehen siskolta. Wierd.
Kommentit (27)
lainaus:
Tämä kyseinen sisko on esikoisemme (3v) kummitäti ja lahjaksi tuli euroja rahastotilille. Ei muuta - ei edes pientä pakettia.
9 kk vauva leikki ainakin innoissaan uusilla leluilla jotka sai lahjaksi :)
Kyllä senkin ikäinen jotain ymmärtää vaikka joku tuossa epäilikin.
lahjoja. Aina näemmä löytyy ihmisiä jotka on sanelemassa miten pitäisi toimia " oikeaoppisesti" .
Jospas korvaavat tuon sitten kun lapsi on jo isompi eli ostavat sitten reilummat lahjat kun toinen jo enempi ymmärtää niiden päälle.
Itse pidän suuressa arvossa rahastolahjaa, mutta ei se paljon pikkuista lämmitä (vielä tässä vaiheessa).
lapsiani ja lapseni ovat 4 ja 7 v ja saivat ihan tarpeeksi niitä paketteja, mutta lainasin sinun sanaasi LÄMMITTÄÄ
Mutta nyt tajusin. Kiitos.
Enkä edes ollut vielä vetänyt hernettä nenään, ihmettelin vaan miehen siskon ja isoäidin tapaa dissata suvun nuorimmainen.
Mutta nyt vedin herneen nenään ja lähden sitä kaivelmaan tuonne sängyn pohjille :)
Hyvää Joulua! ap
Kyllä lapsille jouluna paketti pitää olla! Kyllä täällä taas ollaan niin hurskastelijoita, että... Hei haloo mammat!
Olen avannut 2-v kummitytölleni tilin, johon laitan kaikki lahjat rahana. Pitäisikö minun siis vielä lisäksi antaa jokin paketti aina merkkipäivinä+jouluna?? Kun siksi just avasin sen tilin.
lapseton
Toisekseen, kummilapsi sai lahjan. Turhaan mariset. Voithan itse ostaa sen 3v:n lahjarahoilla mitä tahdot, kelle vaan haluat. Minusta säästäminen on hyvä juttu lapselle, mitä se jollain romulelulla tekisi?
Sai meidänki 5kk vanha purulelun, kirjoja, leluja, vaatteita. On mielikuvituksen puutetta jos vanhemmat ei keksi mitä lapsi niillä voi tehdä.
Itse kielsin monia ostamasta lapselle vielä viime vuonna (oli silloin 2v) mitään. Tarkoitus oli, että ihan pari pakettia saisi. Inhon väreet ajatuksesta, että istuisi repimässä loputtoman kasan päällä papereita paketeista, pystymättä keskittymään ja kiittämään.
Mitä enemmän lahjoja, sitä enemmän osaa joka vuosi toivoa/vaatia. Oli tosi iloinen niistä muutamasta kivasta ja kestävästä lahjasta. Tänä vuonnakaan ei mennyt mahottomaksi.
Kohtuullista ensi vuotta kaikille.
todella hyviä ja kehittäviä vauva leluja. lisäksi kestävät vielä hyvin.
Kummitäti laittoi rahaa rahastotilille. Luulisi ap:n olevan kiitollinen tästä, mutta ei. Aiotko kasvattaa lapsestasi yhtä kiittämättömän ihmisen?
Voihan 10 kk:lle ostaa vaikka pyyhkeen tms..