Minne tavarat katoavat?
Etsin yhtä n. 20cm x 15cm kokoista esinettä.
Ehdottakaa mihin sen kokoinen esine voi asunnossa kadota? Olen mielestäni kolunnut koko talon.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kävelet koko asunnon läpi neliö neliöltä lattiasta kattoon, ja tarkastat onko esine sillä neliöllä. Löytyy, ellet ole huolimaton. Mikään silmäily ei riitä, vaan pitää tarkastaa onko se muiden esineiden alla, välissä tai takana. Vedettävistä laatikostoista kannattaa välillä poistaa alin laatikko ja katsoa sisään. Sieltä löytyy usein esineitä ja papereita, joiden et edes tiennyt olevan kateissa.
Pitääpä varata sitten koko päivä talon läpikäymiseen :(
Vierailija kirjoitti:
Olen aika varma että se on mikrossa, tarkasta vielä jääkaappi.
Ei. Ei ollut pakastimessakaan.
Passi löytyi kerran lehtipinosta, uusi, vuoden kateissa ollut paitapusero henkarista toisen vaatteen alta. Kengät sängyn alta.
Litteä esineesi voi olla mapissa tai kirjahyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko heittäny sen joskus hevonuittuun? Kato sieltä.
Ei. Ei tässä ole laidunta niin lähellä, että olisi sinne asti lentänyt.
Olen pannut tavarat aina takaisin sinne, missä sen paikka on. Siihenkin tottuu. Nyt ei tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Rillit löyty jääkapista ja täytetty leipä oli pöydällä.;)
Lipaston takaa tai sen alta, jos siinä on vielä sokkeli, et heti huomaakaan jotain luiskahtaneen sinne. Näin kävi omalle passilleni. :/ Eli kurkkasin lipaston taakse enkä nähnyt. Myöhemmin siirsimme lipastoa muualle, jolloin passikin tuli näkyviin. Kannattaa katsoa myös hellan takaa (jos esine on ollut keittiössä).
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut tavarat aina takaisin sinne, missä sen paikka on. Siihenkin tottuu. Nyt ei tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Niin minäkin yleensä teen, mutta pienen remontin takia piti siirtää muutama tavara hetkeksi sivuun :/
Meillä katosi kerran hetkeksi vanhempieni talon vara-avain. Matkustelivat paljon, ja heillä oli kissa, jota piti käydä kaksi kertaa päivässä ruokkimassa, seurustelemassa, tyhjentämässä hiekka-astiaa jne. Vara-avainta säilytettiin korissa ulko-oven läheisyydessä, ja se palautettiin siihen aina kotiin tultuamme - teimme vuorotyötä, joten kumpikaan ei voinut sitä ottaa mukaansa vakituisesti. Tapanamme oli lähteä koiran kanssa lenkille ja siinä sitten matkan varrella käydä kissanhoitohommat hoitamassa.
Vaan kerran sitä avainta ei löytynyt. Ensin etsin minä, ei ollut korissa, ei ollut korin läheisyydessä, ei ollut takkien taskuissa, ei housujen taskuissa. Sitten etsi mies, kaatoi korin tyhjäksi ruokapöydälle, ei löytynyt sieltä, ei kaappien takaa, ei mistään naulakosta roikkumasta - siinä oli erittäin suuri huomiotaherättävä avaimenperä, ettei se vaan hukkuisi johonkin näkymättömiin.
Ei auttanut kuin hakea toisaalta toinen vara-avain ja käydä ruokkimassa kissa. Seuraavana aamuna avainta ei näy missään edelleenkään, se toinen vara-avain on tottakai tallessa.
Sitten seuraavana iltana menen vanhasta tottumuksesta ottamaan sitä vara-avainta korista, ja tadaa!!! siellähän se köllötteli päällimmäisenä! (ja ei, mies ei voinut olla palauttanut sitä sinne salaa, koska oli ollut koko päivän töissä).
Kyseinen vara-avain avaimenperineen on edelleen tallessa, säilytyspaikka on vaihtunut, eikä se ole hypännyt mihinkään ylimääräiseen ulottuvuuteen tuon jälkeen.
Eli minä etsin kadonneita tavaroita nykyään sieltä, missä niiden pitää ollakin. jossain vaiheessa materialisoituvat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä katosi kerran hetkeksi vanhempieni talon vara-avain. Matkustelivat paljon, ja heillä oli kissa, jota piti käydä kaksi kertaa päivässä ruokkimassa, seurustelemassa, tyhjentämässä hiekka-astiaa jne. Vara-avainta säilytettiin korissa ulko-oven läheisyydessä, ja se palautettiin siihen aina kotiin tultuamme - teimme vuorotyötä, joten kumpikaan ei voinut sitä ottaa mukaansa vakituisesti. Tapanamme oli lähteä koiran kanssa lenkille ja siinä sitten matkan varrella käydä kissanhoitohommat hoitamassa.
Vaan kerran sitä avainta ei löytynyt. Ensin etsin minä, ei ollut korissa, ei ollut korin läheisyydessä, ei ollut takkien taskuissa, ei housujen taskuissa. Sitten etsi mies, kaatoi korin tyhjäksi ruokapöydälle, ei löytynyt sieltä, ei kaappien takaa, ei mistään naulakosta roikkumasta - siinä oli erittäin suuri huomiotaherättävä avaimenperä, ettei se vaan hukkuisi johonkin näkymättömiin.
Ei auttanut kuin hakea toisaalta toinen vara-avain ja käydä ruokkimassa kissa. Seuraavana aamuna avainta ei näy missään edelleenkään, se toinen vara-avain on tottakai tallessa.
Sitten seuraavana iltana menen vanhasta tottumuksesta ottamaan sitä vara-avainta korista, ja tadaa!!! siellähän se köllötteli päällimmäisenä! (ja ei, mies ei voinut olla palauttanut sitä sinne salaa, koska oli ollut koko päivän töissä).
Kyseinen vara-avain avaimenperineen on edelleen tallessa, säilytyspaikka on vaihtunut, eikä se ole hypännyt mihinkään ylimääräiseen ulottuvuuteen tuon jälkeen.
Eli minä etsin kadonneita tavaroita nykyään sieltä, missä niiden pitää ollakin. jossain vaiheessa materialisoituvat takaisin.
Olenkin jo kolunnut kaikki todennäköiset paikat kymmenesti. Pitää toivoa, että joku jemmaaja palauttaisi huomiseksi.
Sehän se on, että kun yksi tavara katoaa ja lkäännät koko käpän nurin, niin sitten on ne kaikki muutkin tavarat kateissa.