Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset nöyryyttävät itsensä itsepalvelukassoilla jossa vahditaan ja tarkkaillaan

Vierailija
23.09.2023 |

Pahimmassa tapauksessa et pääse itsepalvelukarsinasta ulos näyttämättä kuittia. Hyi olkoon. Jonottavat vielä näihin että pääsevät alistumaan ilmaiseksi.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on nöyryyttävämpää: seistä lampaan lailla jonossa odottamassa omaa vuoroa vai hoitaa homma itse itsepalvelukassalla ja poistua omiin hommiin?

Ei kumpikaan ole yhtään sen enempää tai vähempää noloa.

Vierailija
62/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olet siitä, kun sinua kytätään kameroin ja jokainen ostoksesi syynätään tarkkaan, jos siellä takahuoneessa monitorien ääressä joku sinusta kiinnostuu potentiaalisena varkaana? 

Ei ainakaan kannata kaivaa nenää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuule niitä hälytysääniä! Miksi ne ei voi olla niin kovalla, että huonokuuloisempikin kuulee? Tai, että olisi sitten edes joku vilkkuvalo merkiksi. 😡

Vierailija
64/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää niistä itsepalvelukassoista enää kun niihin ainakin prismassa tuli ne portit. Mua jotenkin ahdistaa kun en pääsekään vapaasti menemään maksettuani ostokseni. Siirryin takaisin normaalin kassan käyttäjäksi.

Pääsethän sinä vapaasti menemään kun vilautat kuittia lukijalle. Eihän lentokentälläkään pääse turvatarkastusalueelle ilman boarding passin skannausta. Ongelmasi on, anteeksi vain, niin first world problem kuin olla voi. 

Ensimmäisessä maailmassahan tässä eletäänkin...

Vierailija
65/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyyttäni ei ole koskaan itsepalvelukassalla epäilty. Yhden kerran jäi häly vaatteeseen. Silloin vartija poisti pienen hälyn jota myyjä ei ollut löytänyt. Tarjosin kuittia nähtäväksi, mutta sitä ei edes tarkistettu. Myyjä oli nähnyt että skannasin tuotteen. Se riitti. Olen vakituinen asiakas. 

Vierailija
66/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppareissu nopeutui huomattavasti, kun skannaan tuotteet suoraan ostoskaseihin kun kerään tuotteita, eikä niitä tarvitse enää latoa millekään hihnalle tai jonottaa kassalle. Kätevää, hyvin kätevää.

Lisäksi keskittämällä ostoksesi ja näyttämällä erästä etukorttia ostosten yhteydessä, keräät bonusta. Kun S-Etukortti kassalla vilahtaa, Bonuseurot tilille kilahtaa :)

Olen sen verran juntti vanha akka.Jonotan kassalle ja käytän yhä käteistä rahaa.Kun yksin asuu ponukset  sitä tätä.Mutta autaa saamaan tarjoustuoteet kun on poonus kortti S-kauppa / K-kauppa. Ja Tokmannin klubi kortti.

Vierailija
67/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää ostaa jotain noloa kuten kortsuja tai liukuvoiteita niin itsepalvelukassan kautta

K18/K30-tuotteita ei saa itsepalvelukassalta.

Mitä kumpikaan ei ole. Missä vaiheessa ne muka olisi muuttunut miksikään kielletty alle K18 tuotteiksi?

Vierailija
68/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa on parasta se skanneri, jolla voit itse skannata tuotteet kaupassa ja lopuksi vaan maksaa summan itsepalvelukassalla. Jos k18 tuotteita, tulee myyjä kuittaamaan ne ennen maksua.

Mulla meni kaupassa ennen jopa tunti, nyt itse skannaillen 40 min, kun ostan perheelle koko viikon ruuat ja yms. Ja ei tarvi likaiselle hihnalle laittaa ruokia, eikä kukaan myyjä likaisilla hanskoilla niitä mähmi.

Käteväksi tulee siinä kohtaa, kun joutuu isot ostokset purkaa tarkastettavaksi.

Vierailija
69/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävämpää on näyttää kassahenkilölle ja takanatuleville asiakkaille kondomi- ja terveyssideostokset. Häpeän ja punastelen ostoksiani.

Vierailija
70/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa olla muutakin mielen päällä kuin että miten pääsee ulos kaupasta. Parhaat prosessit on sellaisia, joita ei tarvitse koko ajan miettiä, toisin sanoen jotka on tehty ihmisille eikä koneille.

Vierailija
71/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen aina läpi ja sihteerini on mukana hoitamassa paperiasiat. Terveisiä Porvoosta

Minä käytän kotiinkuljetusta. Köyhät käy kaupassa itse.

Vierailija
72/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen yhä, miten joillakin on aikaa jonotella itsepalvelukassoilla. Josku näkee ikäihmisten hetken tuijottavan itsepalvelukassoja ja menevät sitten normikassalle. Mikä niissä on niin pelottava? 

Minulla on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin jonotella. Skannerilla piippiip -ostoksien skannaus ja samantien maksamaan ip-kassalle. Itse myös kävelen ryhdikkäästi marssivauhtia kaupan läpi. En jää laahustamaan sinne, kuten tavalliset laiskat paskat tekevät. 

Vierailija
73/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kymmeniä kertoja, ei koskaan mitään ongelmaa.

Vierailija
74/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta itsepalvelukassat ovat ihan näppäriä, jos on vähän ostettavaa, mutta tuota kuitilla ulos pääsemistä en sulata. A) Se ei kuitenkaan estä myymälävarkauksia mitenkään ja B) Kun olet maksanut ostokset ja pakannut ne ja sullonut kuitin lompakkoon ja lompakon laukkuun ja lähdet tyytyväisenä ja järjestäytyneenä menemään, niin eiköhän sitten se lompakko ja kuitti pidä vielä kaivella esiin ja sulloa uudestaan takaisin. Sitten sitä onkin jo aivan raivon vallassa.

Kyllä pitää olla vähän hidasjärkinen jos ei tajua jottaa maksamisen jälkeen ottaa kuittia käteen näyttääkseen sen portilla kun kerran tietää että se pitää näyttää portilla. Sulla on hiukka hiomista vielä omissa prosesseissasi.

Ihan oma mokasi jos tunget sen lompakkoon. Jätä se ostoskassiin päällimmäiseksi. Portin jälkeen laitat takas sinne kassiin, ei sitä ole pakko lompakkoon sulloa.

Eikö maailma kannattaisi suunnitella niin, että myös hidasjärkiset pysyy mukana ja osaa toimia siinä?

Vierailija
75/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja-trollilla on kyllä perin merkille ajatusmaailma, ei ihan terve. Kauheeta uhriutumista ja muiden puolesta loukkaantumista.

Hanki ap elämä

Vierailija
77/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hos oss säljs vin och starkdryck i mataffärerna, varför någon tant vareviga gång vid den betjäningslösa kassan skall kolla inköpen. Varför bemöda sig?

Vierailija
78/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monesti niin ettei se ip-kone tulosta kuittia. Miten sitten todistetaan?

Jos siinä olis paperi loppu, niin eikö siihen pitäisi tulla jotain hälytysääntä?

Samma som då man tankar i Finland "kvittona är slut" igen en gång. Hur skall det införas i bokföringen? Finland är ett u-land då man jämför med precis alla grannar frånsett Sovjet.

Vierailija
79/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta itsepalvelukassat ovat ihan näppäriä, jos on vähän ostettavaa, mutta tuota kuitilla ulos pääsemistä en sulata. A) Se ei kuitenkaan estä myymälävarkauksia mitenkään ja B) Kun olet maksanut ostokset ja pakannut ne ja sullonut kuitin lompakkoon ja lompakon laukkuun ja lähdet tyytyväisenä ja järjestäytyneenä menemään, niin eiköhän sitten se lompakko ja kuitti pidä vielä kaivella esiin ja sulloa uudestaan takaisin. Sitten sitä onkin jo aivan raivon vallassa.

Kyllä pitää olla vähän hidasjärkinen jos ei tajua jottaa maksamisen jälkeen ottaa kuittia käteen näyttääkseen sen portilla kun kerran tietää että se pitää näyttää portilla. Sulla on hiukka hiomista vielä omissa prosesseissasi.

Ihan oma mokasi jos tunget sen lompakkoon. Jätä se ostoskassiin päällimmäiseksi. Portin jälkeen laitat takas sinne kassiin, ei sitä ole pakko lompakkoon sulloa.

Eikö maailma kannattaisi suunnitella niin, että myös hidasjärkiset pysyy mukana ja osaa toimia siinä?

Hidasjärkiset kaipaa vähän enemmän toistoja. Se että tulee tänne valittamaan kun ihan itse on tunkenut sen kuitin lompakkoonsa sen sijaan että ois jättänyt sen esille kun tietää että portista on mentävä on kyllä aikamoisen ääliön merkki.

Vierailija
80/81 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa on parasta se skanneri, jolla voit itse skannata tuotteet kaupassa ja lopuksi vaan maksaa summan itsepalvelukassalla. Jos k18 tuotteita, tulee myyjä kuittaamaan ne ennen maksua.

Mulla meni kaupassa ennen jopa tunti, nyt itse skannaillen 40 min, kun ostan perheelle koko viikon ruuat ja yms. Ja ei tarvi likaiselle hihnalle laittaa ruokia, eikä kukaan myyjä likaisilla hanskoilla niitä mähmi.

Käteväksi tulee siinä kohtaa, kun joutuu isot ostokset purkaa tarkastettavaksi.

Ikinä ei ole joutunut. Satunnaistarkastuksessa skannaavat noin viisi päällimmäistä tuotetta!