Miksi ihmiset nöyryyttävät itsensä itsepalvelukassoilla jossa vahditaan ja tarkkaillaan
Pahimmassa tapauksessa et pääse itsepalvelukarsinasta ulos näyttämättä kuittia. Hyi olkoon. Jonottavat vielä näihin että pääsevät alistumaan ilmaiseksi.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisen kassan käyttö ei ole tätä päivää. Siellä on lähinnä mummoja jotka maksavat käteisellä.
Itse asiassa olet väärässä. Valtaosa ihan nuoristakin käyttää mieluummin perinteisiä kassoja.
Toki tässä voi olla myös liikkeiden välillä vaihtelua, jos kaupassa on esim. vain yksi kassa jossa pitkä jono niin totta kai se automaattikassa siinä tapauksessa houkuttaa ketä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Onku susta myöskin nöyryyttävää kun bussissa pitää näyttää lippu tai lentokentän turvatarkastuksessa tavarat? Oot pimee.
Pimee oot SÄ
Nöyristely on ihanaa. Minä muistan aina kiittää, kun olen saanut nöyristellä itsepalvelukassalla.
Itse taas yksi päivä sain muistutuksen miksi en käytä näitä.
Haettiin tyttären kanssa lounasta prismasta ja samalla valittiin hammasharjoja sekä tahnaa. Kassoille oli jonoa isojen ostosten kanssa ja päätin mennä itsepalvelukassalle tavoistani poiketen. Kassoilla ei ollut muita. Piippasin muovikassin ja ohjeistin tyttären pakkaamaan toiseen päähän. Kassoja vahtiva henkilö kurkkasi kaula pitkänä jokaisen piippaamani ostoksen ja maksaessani tuli hakemaan koreja eli sitä yhtä ainoaa koria jonka minä olin siihen telineeseen laittanut. Ihan sai itsensä epäilyttäväksi varkaaksi tuntea. Samalla vaivalla kyseinen työntekijä olisi voinut olla palveleva kassa ja piipata ostokseni. Ihan niin huonosti ei mene että varastan tytön kanssa sushit ja hammasharjat.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää ostaa jotain noloa kuten kortsuja tai liukuvoiteita niin itsepalvelukassan kautta
Ai kauhee!! 🤭
Itsepalvelukassat ovat hyviä. Palvelen itseäni joten minun ei tarvitse tervehtiä ketään kassalla. Teen itse työt joten kiitän itseäni. Kyttääminen on lisääntynyt, tämän olen huomannut. Siinähän sitten kyttäävät, en reagoi siihen mitenkään vaan olen omassa kuplassani. Inhoan ruokakauppoja, niissä on pakko käydä ja jättää rahaa näille ahneille kaupoille. Esimerkiksi Prisma ei ole mikään halpa kauppa ja bonukset mitä saat, ovat pennosia.
Vierailija kirjoitti:
Kauppareissu nopeutui huomattavasti, kun skannaan tuotteet suoraan ostoskaseihin kun kerään tuotteita, eikä niitä tarvitse enää latoa millekään hihnalle tai jonottaa kassalle. Kätevää, hyvin kätevää.
Lisäksi keskittämällä ostoksesi ja näyttämällä erästä etukorttia ostosten yhteydessä, keräät bonusta. Kun S-Etukortti kassalla vilahtaa, Bonuseurot tilille kilahtaa :)
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää ostaa jotain noloa kuten kortsuja tai liukuvoiteita niin itsepalvelukassan kautta
Unohdit munakoison 🍆
Vierailija kirjoitti:
K18/K30-tuotteita ei saa itsepalvelukassalta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, luuletko ettei myös tavallisella kassoilla, ole myymälävarkaus seurantaa oma?
Taatusti on. Ja useimmiten tavallisisilta, normasleilta kassoilta, jää varkaita ja näpistelijöitä kiinni enrmmän, kuin itsepalvelu kasdoilta.
Itsepalvelu kassoills asioivat yleensä kiireiset ihmisten, kuten opiskrlijst, kiireiset työssäkäyvät, joiden osotidtrn määrät ovat vähäisiä.
Kantsii muistaa sekin, että koko elintarvike kaupassa on laaja kameravalvonta. Kaikilla osastoilla.
Kameravalvonta ei ole ainostaan kassoills, eikä itsepalvelu kassoilla.
Se kattaa koko kaupan.
No tuohan tekee itsepalvelukassan käyttämisestä tuplanöyryyttävää.
Alistat itsesi valvonnalle.
Sitten janoat valvontaa lisää.
Vähän kuin läpikotaisen riisutuksen ja kopeloinnin jälkeen haluaisit
Ruumiinaukkosi tutkittavan.
Eikö se ole nöyryyttävää, että kassatäti puristelee hikisillä käsillä kortsujasi ja sitruunoitasi ja murahtaa: oliko poonuskorttia?
Mä en tykkää niistä itsepalvelukassoista enää kun niihin ainakin prismassa tuli ne portit. Mua jotenkin ahdistaa kun en pääsekään vapaasti menemään maksettuani ostokseni. Siirryin takaisin normaalin kassan käyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain nykyään 30-v ikäraja?
Nöyryyttäminen ja alistuminen kiihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vanhempien ei tule juoda limuviinoja, eikä lonkeroita. 18-30v OK.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole nöyryyttävää, että kassatäti puristelee hikisillä käsillä kortsujasi ja sitruunoitasi ja murahtaa: oliko poonuskorttia?
Hanskat niillä on kädessä. Hikiset likaiset hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 30v ei saa ilman henkkaria esim. tulitikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Eikai kassatäti sentään murahtele - vai onko se DDR:stä?? 🤭
Prismassa on parasta se skanneri, jolla voit itse skannata tuotteet kaupassa ja lopuksi vaan maksaa summan itsepalvelukassalla. Jos k18 tuotteita, tulee myyjä kuittaamaan ne ennen maksua.
Mulla meni kaupassa ennen jopa tunti, nyt itse skannaillen 40 min, kun ostan perheelle koko viikon ruuat ja yms. Ja ei tarvi likaiselle hihnalle laittaa ruokia, eikä kukaan myyjä likaisilla hanskoilla niitä mähmi.
Ap, luuletko ettei myös tavallisella kassoilla, ole myymälävarkaus seurantaa oma?
Taatusti on. Ja useimmiten tavallisisilta, normasleilta kassoilta, jää varkaita ja näpistelijöitä kiinni enrmmän, kuin itsepalvelu kasdoilta.
Itsepalvelu kassoills asioivat yleensä kiireiset ihmisten, kuten opiskrlijst, kiireiset työssäkäyvät, joiden osotidtrn määrät ovat vähäisiä.
Kantsii muistaa sekin, että koko elintarvike kaupassa on laaja kameravalvonta. Kaikilla osastoilla.
Kameravalvonta ei ole ainostaan kassoills, eikä itsepalvelu kassoilla.
Se kattaa koko kaupan.