Ruoassa viimeinen käyttöpäivä tänään, onko sallittua myydä sitä ilman alennusta??
Yleensähän niissä on alennus, tuotteissa jotka menevät pian vanhaksi. Lähikaupassani olen jo useaan kertaan huomannut että siellä myydään surutta normaalihinnoilla tuotteita joissa viimeinen käyttöpäivä sama päivä. Onko laitonta vai vaan huonotapaista?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Saan ehkä mielipahahyvityksen. :)
Ap
Ai siitä, että olet idiootti?! 😂😂
Kaikkea sitä saa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi mä sulle Muumi-lakun antaa, ettei tarvitse parkua enempää.
t. lähikauppasi myyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minusta tuo on silti huonotapaista. Siinä pitäisi olla joku merkintä, että huomioi päiväys. Yrittävät huijata, toivovat ettei kukaan huomaa. Nyt meni yli, koska sama kauppa tehnyt tuota usein. Nyt lähtee palaute kauppaan!
Ap
Siinä lukee se päivämäärä. Se riittää. Ei ole huijausta, että sinä et osaa lukea. Nauravat kippurassa, jos laitat palautetta omasta hölmöydestäsi.
Verrattuna muihin kauppoihin tuo on huonotapaista. Muualla varoitetaan näkyvästi pian pilaantuvista tuotteista ja annetaan alennusta.
Ap
No pidä turpasi kiinni tyhmyydestäsi ja mene sinne toiseen kauppaan. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minusta tuo on silti huonotapaista. Siinä pitäisi olla joku merkintä, että huomioi päiväys. Yrittävät huijata, toivovat ettei kukaan huomaa. Nyt meni yli, koska sama kauppa tehnyt tuota usein. Nyt lähtee palaute kauppaan!
Ap
Siinä lukee se päivämäärä. Se riittää. Ei ole huijausta, että sinä et osaa lukea. Nauravat kippurassa, jos laitat palautetta omasta hölmöydestäsi.
Verrattuna muihin kauppoihin tuo on huonotapaista. Muualla varoitetaan näkyvästi pian pilaantuvista tuotteista ja annetaan alennusta.
Ap
Ainut huonotapainen asia tässä on näin surkean provon jatkaminen. Joku taso pitää trollatessakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi mä sulle Muumi-lakun antaa, ettei tarvitse parkua enempää.
t. lähikauppasi myyjä
Kiitos, se sopii oikein hyvin.
Ap
Kaupassa missä käyn laputetaan välillä niin myöhään aamuisin, että saattaa saman tuotteen aiemmin ostanut maksaa täyden hinnan ja myöhempi asiakas taas saa alennuksen. Toki jokaisen tehtävä katsoa päiväys. Täysi hinta toki harmittaa jos voisi alennuksen saada myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa missä käyn laputetaan välillä niin myöhään aamuisin, että saattaa saman tuotteen aiemmin ostanut maksaa täyden hinnan ja myöhempi asiakas taas saa alennuksen. Toki jokaisen tehtävä katsoa päiväys. Täysi hinta toki harmittaa jos voisi alennuksen saada myöhemmin.
Minä olen ruokakaupassa töissä ja meillä laputetaan vasta 10-11 aikoihin. Aamulla 6 ja 10 välillä on vähiten asiakkaita, joten silloin on järkevämpää purkaa kuormaa. Laputtaminen on helpompaa isompien asiakasmäärien aikaan.
Mutta todella, se alennuksella myyminen ei ole mikään prioriteetti. Eikä minkäänlainen pakko. Sillä pyritään vähentämään hävikin määrää, eikä tarjoamaan asiakkaille hyviä tarjouksia...
Pyydä, että laittavat siihen alennuslapun ja osta se sitten.
Sallittua on, mutta kuka pöljä erehtyy ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä, että laittavat siihen alennuslapun ja osta se sitten.
Mut ei ole pakko laittaa. Eikä jokaisella myyjällä välttämättä ole niitä aletarroja taskussa. Eikä joka kaupassa kassa saa edes antaa alea ilman sitä tarraa. On monenlaista käytäntöä. Mutta päiväys ei ole mikään automaattinen alennus. Kauppa saa myös ihan vapaasti myydä niitä päiväyksen loppuun asti täydellä hinnalla ja sitten heittää myymättömät roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se on hyvää tuona päivänä, nin miksi pitäisi myydä alennuksella? Ilmoittaa vaan että kohta vanhenee.
No kun eivät ilmoittaneet!!!! Itse olisi pitänyt pienestä präntistä katsoa mikä viimeinen käyttöpäivä. Eivät varoittaneet asiasta mitenkään!!!
Ap
Mitäs siitä tulisi, jos kassa katsoisi kikkien tavaroiden päiväyksen? Pyyhi vaahto suupielistäs ja tyydy tilanteeseen.
Ap