Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toppatakit päällä ja ulkona 23 astetta lämmintä

Vierailija
22.09.2023 |

En voinut tänään ha eilen kuin ihmetellä. Kun kansa vaelsi kaupungilla kevyttoppatakeissa tai muissa paksuissa takeissa, kaulahuiveissa ja jollain vielä pipokin. Tänään sisämaassa oli lämpimämpi päivä kuin heinäkuussa kai kertaakaan. Aurinko lämmitti vielä ja voi liioittelematta sanoa tuulen olleen lämmin ja kostea. Kengissäkin oli siirrytty jo pitkävartisiin nilkkureihin. Mitä nämä ajattelevat. Vai yhtään mitään? Jotenkin tuntuu arki järki olevan kateissa. Ei täällä syntyneet nyt ole niin lämpimään tottuneet että tarvitsevat 23 asteessa kevyttoppatakkia. Ymmärrän kyllä jos 20 astetta on viileä jonkun etelästä tulleen mittapuulla. Mutta nämä ovat tottuneet normaalina kesälämpönä 40-30 asteeseen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelin pitkän lenkin avoautollani shortsit jalassa.

Upeaa että kesä jatkuu!

Vierailija
22/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli mittarissa +12 tänään. Oli t-paita ja kesähousut.

Oikein! Kesä, on asenne kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kattelin. Ihmisillä päällä toppatakkeja, pipoja ja hanskoja. Ite hikoilin t-paidassa ja collareissa. Toppatakit ja releet vedetään pakasta vasta miinuskeleillä.

Vierailija
24/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pukeutuu kalenterin mukaan. Kesän alussa shortsit jalkaan ja niissä kuljetaan sitten vaikka kintut sinisenä. Ja nyt sanoo kalenteri, että toppatakki.

Vierailija
25/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen sen verran laiska, etten ole kesävaatteita laittanut vielä kaapin perälle ja kaivanut lämpimämpiä vaatteita esille, niin tämähän sopii.

Vierailija
26/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin erään parivaljakon, toisella t-paita ja sortsit, toisella toppatakki. Toppatakkeja näkyi enemmänkin. Tämä aivan Etelä-Suomessa.

Vierailija
27/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on joka syksyinen ilmiö ja keväällä toisin päin.

Vierailija
28/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää vaihtelee ja moni ei pysy perässä. Tämän viikon tiistaina olin ihan jäässä täällä Tampereella.

Vierailija
29/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ihmetellyt samaa kun paljon näkyy talvitakkeja, täälläkin ihan reippaasti yli +20C astetta päivisin,

itellä ollut tosi kuuma ulkona liikkuessa ihan kesävaatteissa.

Nyt pitäisi ennusteen mukaan painua alle +20C asteen pysyvästi, ja oikeastaan ihan kiva, kestän huonosti helteitä ja lämpöä, ja mitään ei jaksa tehdä.

Ulkoilu paljon mukavampaa +15C asteessa.

Vierailija
30/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no eilen oli +6 joten jos joku ei ollut hoksannut katsoa sääennustetta niin ihan ymmärrettävää että aamulla kun on lähtenyt töihin kuuden aikoihin on voinut olla päällä muuta kuin joku hellemekko.

Vielä kun tajuaisi miksi toisten pukeutuminen ahdistaa ap.ta näin paljon 😁

Vierailija
31/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin ihan t-paidassa. Yhtään en kyllä kiinnittänyt cittarissa käydessäni muiden ihmisten pukeutumiseen, joten en osaa sanoa, miten täällä oli tuo asia. Yli +20 näytti mittari. Itselläni pukkasi ihan hikeä, kun tein töitten jälkeen pihahommia.

Vierailija
32/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää sitten facekaveri laittoi ulkoilukuvaa lapsensa 2v kanssa. Harmitteli, kun vaatettaminen taas alkaa. Lapsella päällä kankea haalari. Lämpötila 20 astetta. Tampere.

Vierailija
33/33 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sisämaassa 4 astetta.

Sisämaassa Tampereella ollut varmaan vähimmilläänkin aamukuudelta 14 astetta parin viime vuorokauden aikana. Täällä näkyy niin varvastossuissa kuin toppatakeissakin kulkevia. Parhaalla neitokaiset ei ollut vain kevyttoppatakki vaan oikein kunnon buffertoppis ja trikoot, poikkiksella sortsit ja vähän kevyempi toppatakki. Toisilla minisortsit ja vieläkin minimmät topit.