Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ujo,hiljainen ja introvertti voi löytää parisuhteen?

Vierailija
22.09.2023 |

Olen itse siis mies joten miten minä voin löytää naisen itselleni kun olen todella paljon yksin, vakitöissä käyn mutta kaikki vapaa ajat olen oikeastaan yksin vailla sosiaalisia tilanteita.
Sosiaaliset tilanteet tuntemattomien kanssa jopa ahdistaa minua koska olen niin paljon yksin etten ole tottunut niihin ja kun olen kaupassa niin siellä myös ahdistun ja jännitän koska siellä on muita ihmisiä.
Tuttujen ihmisten seurassa pystyn olemaan rento ja oma itseni.
Miten voin löytää naisen kun en "uskalla" lähestyä muita ihmisiä?
Olen ikisinkku ja ikää hiukan yli 30 vuotta, onko minun "ongelmiin" hoitoa olemassa vai ei? Toki nykyinen tilanne ei minua haittaa koska introvertti kun olen niin tykkään olla yksin ja välttelen muita ihmisiä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin aikoinaan introvertin mieheni baarista. Itsekin olen jonkin sortin introvertti. Vissiin ollaan jossain määrin samanlaisia.

Vierailija
42/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olin ja olen tuollainen. Ensin tsekkasin nettitreffailut ja turhauduin. Sitten laitoin itseni lähtemään ulos viikonloppuisin. Siitä se lähti. Mutta minä olen nainen. Miehet tulevat juttelemaan yksinäiselle naiselle, mutta päinvastoin voi olla haastavampaa. Miehenä sinun pitäisi kyllä avata keskustelu.

Näin helppoa se on jopa ujoille ja introverteille naisille: mene johonkin, niin miehet lähestyvät. Myönnän, olen kade.

Ei vain "johonkin", vaan pariutumuspaikkoihin, kuten yökerhoihin. Vain pari kertaa on tultu kadulla kävellessäni kysymään treffeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni nainen pitää ap:n kaltaisista miehistä. Itse olen mies, mutta pidän eniten introverteista ja ujohkoista naisista.

No höpsis, naiset nimenomaan eivät pidä ap:n kaltaisista miehistä. Naiset viehättyvät, jos mies on itsevarma ja rohkea aloitteentekijä.

Jospa et puhuisi yleisesti naisten puolesta. Itse en muunlaista miestä olisi huolinutkaan kuin introvertin. Ujouskaan ei ole ongelma, jos se ei liikaa rajoita toimintakykyä. Hiljaisuuden suhteen vähän riippuu, mitä sillä tarkoitetaan. Loputtomiin ei voi jättää keskustelun ylläpitoa toisen harteille. Jos taas ei alkuunkaan pidä keskustelemisesta, sitten on etsittävä kumppaniksi toinen samanlainen.

Vierailija
44/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olin ja olen tuollainen. Ensin tsekkasin nettitreffailut ja turhauduin. Sitten laitoin itseni lähtemään ulos viikonloppuisin. Siitä se lähti. Mutta minä olen nainen. Miehet tulevat juttelemaan yksinäiselle naiselle, mutta päinvastoin voi olla haastavampaa. Miehenä sinun pitäisi kyllä avata keskustelu.

Näin helppoa se on jopa ujoille ja introverteille naisille: mene johonkin, niin miehet lähestyvät. Myönnän, olen kade.

Ei vain "johonkin", vaan pariutumuspaikkoihin, kuten yökerhoihin. Vain pari kertaa on tultu kadulla kävellessäni kysymään treffeille.

Heh, "vain".

Vierailija
45/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on hyvä tutustua. Ei tulisi mieleenkään lähteä mitään baareja koluamaan, koska eniten haluan tietää millainen toinen on ihmisenä. Minuun tekee vaikutuksen, jos osaa ajatella ja ilmaista itseään, ja se selviää parhaiten netissä.

Vierailija
46/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin aikoinaan introvertin mieheni baarista. Itsekin olen jonkin sortin introvertti. Vissiin ollaan jossain määrin samanlaisia.

Miten introvertti pystyy olemaan baarissa? Mä olen itse introvertti enkä voisi ikinä mennä baariin koska siellä on muita ihmisiä ja välttelen muita ihmisiä introverttina.

En voisi ikinä olla parisuhteessa koska silloin en saisi olla omassa rauhassa. 

Mietin myös että miten introvertti voi olla parisuhteessa?

Vierailija
47/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut päähäsi, että olet ujo hiljainen introvertti?

Älä yritä murtaa jäätä jollain kikalla, vaan ymmärrä, ettei jäätä ole.

Kaikki ihmiset ovat ihmisiä.

Vierailija
48/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten introvertti pystyy olemaan baarissa? Mä olen itse introvertti enkä voisi ikinä mennä baariin koska siellä on muita ihmisiä ja välttelen muita ihmisiä introverttina.

Ei introverttiyteen yleisesti kuulu se, että välttelee kaikkia ihmisiä koko ajan. Rajoittaa vain sos. kanssakäymistä jaksamisensa mukaan ja huolehtii siitä, että saa omaa aikaa, mikä onnistuu kyllä parisuhteessakin oikeanlaisen kumppanin kanssa.

Vierailija
49/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, "vain".

Yritä suhtautua niin, että menet pitämään hauskaa. Niin se on paljon helpompaa. Menet nauttimaan musiikista, tanssimisesta, tunnelmasta. Jos hyvin käy, tutustut samalla johonkuhun. Juttelet pari sanaa tai koko illan tai vähän enemmänkin. Minäkin kävin läpi aika monta miestä ennen kuin löysin sopivan.

Vierailija
50/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla työpaikoilla introvertti ovat vain haitaksi ja kehityksen jarruna.

Joutavat ulos työelämästä kokonaan.

Noille sopii vain yksinäinem puurtaminen, heistä ei koskaan, ole koskaan tiimiin eikä esimiehen eteen., esittämään omia näkemyksiään ja ideoidaan uusista hankkeista ja asioista.

Introt kuuluvat niihin asti,,että 99tutkimus kammioissaan, duunaikemssn sivusta, vain omia asioitaan.

Tiimi työskentelyyn ei introista ole. Never.

Vierailija
51/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille sopii vain yksinäinem puurtaminen, heistä ei koskaan, ole koskaan tiimiin eikä esimiehen eteen., esittämään omia näkemyksiään ja ideoidaan uusista hankkeista ja asioista.

Introt kuuluvat niihin asti,,että 99tutkimus kammioissaan, duunaikemssn sivusta, vain omia asioitaan.

Höpöti höpön pöppö.

Vierailija
52/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, "vain".

Yritä suhtautua niin, että menet pitämään hauskaa. Niin se on paljon helpompaa. Menet nauttimaan musiikista, tanssimisesta, tunnelmasta. Jos hyvin käy, tutustut samalla johonkuhun. Juttelet pari sanaa tai koko illan tai vähän enemmänkin. Minäkin kävin läpi aika monta miestä ennen kuin löysin sopivan.

Miehillä se nyt vaan ei mene noin. Ei ole keitään, joita "käydä läpi". Naisena sinun tietenkin on tätä vaikea käsittää.

Vierailija
53/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kirjoittajasta ei ole mihinkään älylliseen työskentelyyn. Eikä edes alkeelliseen kirjalliseen hommaan, kun noin kömpelöitä yhdys sana virheitä lipsauttelee.

Vierailija
54/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mrilöä,on just,näitä duunissa.

Välttelevät palavereja, ovat kaikissa julkisissa esiintymisissdä vapaamatkustajina..

Kummallista ja outoa n se, että aina kun on asioiden yhteenveto kokouksissa ja palvareissa, nää introvertit sairastui flunssaan, vatsatautiin, tai ovat muutoin estyneet osallistumasta.

Muut joutuu näin tukeen heidänkin duuninsa, mutta eivät saa siitä, mitään ylimääräistä palkkaa eikä bonusta.

Oisko vihdoinkin niin, että introvertitienkin pitäisi joustaa ja ymmärtää ja katella vaihteeksi elämää ja ihmisiä, normaalien työntekijöiden tapaan ?

Vierailija
55/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tiimin paras työntekijä, luovin ja aikaansaavin, on umpi-intro, jota on tosi vaikea saada etätöistä toimistolle. Kaveri on osa meidän TIIMIÄ, työskentelee kotona KAMMIOSSAAN, auttaa Teams-viesteillä ja sähköposteilla kaikki tiimiläisiä ja on korvaamaton osa meidän työyhteisöä. On erinomainen kommunikoija ja auttaja, haluaa vain olla omissa oloissaan vain virtuaalisesti läsnä.

Meidän firma ainakin on kiitollinen, että on tuollainen introvertti hommissa ja muitakin auttamassa. Sinä voit mennä julistamaan vajavaisuuttasi muualle.

Vierailija
56/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, "vain".

Miehillä se nyt vaan ei mene noin. Ei ole keitään, joita "käydä läpi". Naisena sinun tietenkin on tätä vaikea käsittää.

Ei ole joo, ellet ota kontaktia ja avaa peliä. Suora tyrmäyskin on "läpikäynti". Todennäköisyydet onnistua jossain vaiheessa kasvavat vain sillä, että teet itse aktiivisesti sitä työtä.

Vierailija
57/61 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät. Itse introverttina nautin jollain sairaalla tavalla buukata treffejä toinen toisensa perään. Mitä menettävää sulla on ei mitään. Jos yhdet treffit on pas kat siirtyy seuraavaan kukaan edes muista jälkikäteen ketä tavannut.

Sosiaaliset tilanteet pelottaa koska en ole tottunut sosiaalisiin tilanteisiin, olen niin paljon yksin etten koe niitä normaaleiksi jutuiksi. 

Tuossahan se sinun ongelmasi ja sen ratkaisu ovat: totuttele sosiaalisiin tilanteisiin.

Jos haluat jatkaa yksin, niin sitten ei tietenkään tarvitse. Jatka nykyistä elämäntapaasi. Mutta jos haluat antaa edes mahdollisuuden sille, että joku nainen voisi ihastua sinuun, niin sinun on muututtava. Voit hakea apua lääkäriltä somaattiseen jännitykseen ja psykoterapeutilta henkiseen puoleen, mutta työ sinun on tehtävä itse. Sinun on alettava olla ihmisten parissa, hankittava harrastuksia, lähdettävä elokuviin, keikoille, muihin tapahtumiin.

Tinder ei ole ratkaisu. Vaikka tapaisit jonkun Tinderissä niin sinun on uskaltauduttava tapailemaan häntä livenä, käymään kahveilla, ravintoloissa, leffassa, tavattava ennen pitkää hänen sukulaisiaan ja ystäviään jne. Paitsi jos löydät toisen yhtä erakoituneen ja todennäköisyys, että löydät sellaisen JA juuri teidän kemianne kohtaavat on marginaalisen pieni.

Älä tuhlaa enää yhtään enempää elämääsi rajoittamalla itseäsi tuolla tavalla vaan varaa jo nyt aika ihan vain yleislääkärille, siitä se solmu lähtee avautumaan.

Vierailija
58/61 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mrilöä,on just,näitä duunissa.

Välttelevät palavereja, ovat kaikissa julkisissa esiintymisissdä vapaamatkustajina..

Kummallista ja outoa n se, että aina kun on asioiden yhteenveto kokouksissa ja palvareissa, nää introvertit sairastui flunssaan, vatsatautiin, tai ovat muutoin estyneet osallistumasta.

Muut joutuu näin tukeen heidänkin duuninsa, mutta eivät saa siitä, mitään ylimääräistä palkkaa eikä bonusta.

Oisko vihdoinkin niin, että introvertitienkin pitäisi joustaa ja ymmärtää ja katella vaihteeksi elämää ja ihmisiä, normaalien työntekijöiden tapaan ?

Taas joku, jolla ei ole mitään käsitystä introversiosta. Olen itse introvertti ja työskentelen tiiminvetäjänä, kuulun organisaatiomme operationaaliseen johtoryhmään ja osa työstäni on ryhmien ohjaamista. Olen puhunut isoissa seminaareissa, toiminut oppaana opintomatkoilla, buukannut niille tutustumiskäyntejä, pitänyt presentaatioita englanniksi ja suomeksi jne.

Tuo, mistä sinä puhut, ei ole introversiota vaan sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Introverteilla saattaa olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa mutta se ei tarkoita että introversio olisi sitä.

Vierailija
59/61 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa aina halutessaan parisuhteen, naiselle riittää kun vaan näyttää hyvälle koska miesten sukupuolirooliin kuuluu aloitteen tekeminen. Naisilla sinkkuus on aina naisen oma valinta kun taas miehillä sinkkuus johtuu siitä ettei ne tee alotteita tai ne ei kelpaa naiselle.

Tekstisi on ristiriitainen, toisaalta väität että nainen saa AINA halutessaan parisuhteen, kuitenkin sanot että pitää näyttää hyvälle. Kaikki eivät näytä. Itsekin olin jo nuorena ruma ja kolhon näköinen, eipä miehiä lähestynyt ja torjuntoja ja pilkkanaurua tuli, jos itse tein aloitteita.

Vierailija
60/61 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullakaan ei ilmeisesti ole aavistustakaan siitä, mitä introversio todellisuudessa tarkoittaa.