Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ujo,hiljainen ja introvertti voi löytää parisuhteen?

Vierailija
22.09.2023 |

Olen itse siis mies joten miten minä voin löytää naisen itselleni kun olen todella paljon yksin, vakitöissä käyn mutta kaikki vapaa ajat olen oikeastaan yksin vailla sosiaalisia tilanteita.
Sosiaaliset tilanteet tuntemattomien kanssa jopa ahdistaa minua koska olen niin paljon yksin etten ole tottunut niihin ja kun olen kaupassa niin siellä myös ahdistun ja jännitän koska siellä on muita ihmisiä.
Tuttujen ihmisten seurassa pystyn olemaan rento ja oma itseni.
Miten voin löytää naisen kun en "uskalla" lähestyä muita ihmisiä?
Olen ikisinkku ja ikää hiukan yli 30 vuotta, onko minun "ongelmiin" hoitoa olemassa vai ei? Toki nykyinen tilanne ei minua haittaa koska introvertti kun olen niin tykkään olla yksin ja välttelen muita ihmisiä.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole helppoa, kun aika hankalaa sosiaalisellekin ihmiselle löytää sopiva :D mutta kannattaa opetella olemaan häpeilemättä itseään, jotta sosiaaliset tilanteet eivät tuntuisi niin vaikeilta.

Vierailija
22/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin introvertti, että päädyin parisuhteeseen katsomalla peiliin.

Uskalsit katsoa?!

Vahingossa vilkaisin. Myöhemmin olen oppinut että kumppanini asuu kylpyhuoneen peilikaapissa. Kyllä me tällä järjestelyllä pärjätään. Molemmat viihdymme yksinään vaikka parisuhteessa elämmekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitää olla itsevarma? Minusta miehen pitää vain olla sellainen kuin on, ei jotenkin toisenlainen. Samoin naisen.

Koska naiset haluaa itsevarman miehen.

Ei tarvitse olla mitenkään erityisen itsevarma, mutta sen verran toki, että uskaltaa ylipäänsä olla tekemisissä toisten kanssa. Eihän ihmissuhteista muuten mitään tule. Parhaimmillaan kuitenkin suhteen molemmat osapuolet voivat olla myös haavoittuvaisia, keskeneräisiä ja kasvaa yhdessä.

Vierailija
24/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kuinkaan.

Introverttihan pelkää ihmisiä, ja rasittuvat suunnattomasti jo siitä,

jos heidän täytyy työpaikalla, toivottaa jollekin: Hyvää huomenta !

Puhuttamatakasn siitä, että introvertti toivottaisu työkavereille mukavaa lomaa tai joulua.

Introvertti rasittuu ihan kaikesta, KAIKESTA !

Ei heistä ole parisuhteeseen, ainoankaan, normaalin ihmisen kanssa.

Introvertti ei pelkää ihmisiä. Uupuu vain liiallisesta sos. kanssakäymisestä.

Vierailija
25/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi mitä menetät, jos nolaat itsesi väärän ihmisen seurassa? Oikea ihminen ei naura sinulle tai ajattele sinusta paskaa.

Onko sellaisia ihmisiä olemassa jotka ei eivät ole ilkeitä,ei ole itsekkäitä,ei valehtele eikä kiusaa? 

O

On.

Mieheni on.

Enkä totisesti ole mikään introvertti, mutta puolisni on rauhallinen, positiivinen ja kykenee ajattelemaan ja näkemään elåmän monipuolisesti.

Hän on töissä julkisella puolella, opintophjauksessa ja ammatinvalinta puolella.

Itse olen kiireissä työssä yksityisellä puolella, ja toisinaan melko stressaantunut.

Olen oppinut mieheltäni paljon uusia asioita, jotka ovat auttaneet ja helpottaneet minua, omassa työssäni.

Vierailija
26/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olin ja olen tuollainen. Ensin tsekkasin nettitreffailut ja turhauduin. Sitten laitoin itseni lähtemään ulos viikonloppuisin. Siitä se lähti. Mutta minä olen nainen. Miehet tulevat juttelemaan yksinäiselle naiselle, mutta päinvastoin voi olla haastavampaa. Miehenä sinun pitäisi kyllä avata keskustelu.

Vierailija
27/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kuinkaan.

Puhuttamatakasn siitä, että introvertti toivottaisu työkavereille mukavaa lomaa tai joulua.

Tuohon parisuhde? Suhteessa pitää sosialisoida.

Vierailija
28/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät. Itse introverttina nautin jollain sairaalla tavalla buukata treffejä toinen toisensa perään. Mitä menettävää sulla on ei mitään. Jos yhdet treffit on pas kat siirtyy seuraavaan kukaan edes muista jälkikäteen ketä tavannut.

Sosiaaliset tilanteet pelottaa koska en ole tottunut sosiaalisiin tilanteisiin, olen niin paljon yksin etten koe niitä normaaleiksi jutuiksi. 

Sosiaalisiin tilanteisiin tottuu vain siedättymällä sosiaalisiin tilanteisiin. Se lähtee jo lapsuudenkodista ja koronapandemia vaikutti heikentävästi lasten ja nuorten sekä nuorten aikuisten sosiaalisten taitojen kehitykseen, koska heillä ei etäelämä kertakaikkiaan pysty korvaamaan ikäkausikokemuksia.

Muutenhan ihan normaaleihin sosiaalisiin taitoihin ei nyt aivan mahdottomia vaadita kun osaa tervehtiä, kiittää, kysyä kohteliaasti sekä hyvästellä asiallisesti. On toki selvää, etteivät kaikki passiivisaggressiivisten mököttäjien lapset opi vanhempiensa puutteellisen esimerkin vuoksi normaaleja sosiaalisia taitoja.

Ei toivoteta perheenjäsenelle tai perheen ulkopuoliselle mitään, ei tervehditä muutenkaan, mökötetään kun kerran on mahdollisuus ja oikeus tehdä niin vanhempana ja ei kiitetä eikä kehuta, ettei lapsi suotta ylpistyisi.

Onko mikään ihme, että Suomi taitaa olla maailman ainoita maita, joissa osataan olla sairaille ja kuolleillekin kateellisia kun kuvitellaan heidän elämänsä olevan jotenkin parempaa tai kadehdittavaa, vaikka monissa sairauksissa on yleensä voimakas stigma?

Introverttius ei ole ongelma. Passiivisaggressiivinen mykkäkoulu ja mököttäminen on. Moni ei tajua sitä, ettei jokainen introvertti ole edes ujo. Minä olen introvertti enkä pelkää ihmisiä tai pidä heidän kanssaan kohtuudella keskustelua mitenkään kauheana asiana. Olen siinä mielessä poikkeus, etten jaksa kadehtia muiden ihmisten elämiä ja se selvästi suututtaa osaa ihmisiä.

Vierailija
29/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi mitä menetät, jos nolaat itsesi väärän ihmisen seurassa? Oikea ihminen ei naura sinulle tai ajattele sinusta paskaa.

Onko sellaisia ihmisiä olemassa jotka ei eivät ole ilkeitä,ei ole itsekkäitä,ei valehtele eikä kiusaa? 

On tietenkin, mutta vähemmistönä Suomessa.

Vierailija
30/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni nainen pitää ap:n kaltaisista miehistä. Itse olen mies, mutta pidän eniten introverteista ja ujohkoista naisista.

No höpsis, naiset nimenomaan eivät pidä ap:n kaltaisista miehistä. Naiset viehättyvät, jos mies on itsevarma ja rohkea aloitteentekijä.

Vierailija
31/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka juttelemaan taloyhtiön mummoille. Kysele kaikenlaista heidän elämästään ja kuuntele. Sitten koitat löytää samanhenkisen ystävän tai ystäviä, esim. jostain anime- ja roolipelitapahtumista tms. Sitten kun olet saanut varmuutta sosiaalisiin tilanteisiin, voit yrittää alkaa deittailemaan. Voit pyytää jotakuta noista harrastetapahtumista tai sitten Tinderistä vois löytyä joku introvertti nainen.

-toinen ex-ujo introvertti mies

Vierailija
32/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää hakea apua tuohon sosiaaliseen ahdistukseen. Julkiselta voi olla vaikea saada muuta kuin lääkkeitä. Itse kävin yksityisen terapian.

Ihan tk-lääkäri voi kirjoittaa lähetteen Mielenterveystalon nettiterapiaan. Omaolo.fi-valmennukseen ei tarvita edes lääkärin lähetettä. Nettipankkitunnukset riittävät.

Vierailija
33/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olin ja olen tuollainen. Ensin tsekkasin nettitreffailut ja turhauduin. Sitten laitoin itseni lähtemään ulos viikonloppuisin. Siitä se lähti. Mutta minä olen nainen. Miehet tulevat juttelemaan yksinäiselle naiselle, mutta päinvastoin voi olla haastavampaa. Miehenä sinun pitäisi kyllä avata keskustelu.

Näin. Naisen tehtävä on vain olla paikalla ja näyttää hyvältä.

Vierailija
34/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei aina kannata löytää, ellei tiedä etukäteen että toinen on kunnollinen ja ystävällinen. Koska muuten voi luovuttaa voimansa pois jollekin hulttiolle (onko toinen energiavampyyri), päätösvaltansa ja elämänsä. Pitää elää kuitenkin omaa elämää ja tehdä omia asioita, omaa rauhaakin kaipaa. Suhteen pitäisi olla tasa-arvoinen, ettei toinen jyrää.

Vierailija
35/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin helppoa se on jopa ujoille ja introverteille naisille: mene johonkin, niin miehet lähestyvät. Myönnän, olen kade.

Vierailija
36/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka juttelemaan taloyhtiön mummoille. Kysele kaikenlaista heidän elämästään ja kuuntele. Sitten koitat löytää samanhenkisen ystävän tai ystäviä, esim. jostain anime- ja roolipelitapahtumista tms. Sitten kun olet saanut varmuutta sosiaalisiin tilanteisiin, voit yrittää alkaa deittailemaan. Voit pyytää jotakuta noista harrastetapahtumista tai sitten Tinderistä vois löytyä joku introvertti nainen.

-toinen ex-ujo introvertti mies

Hyviä vinkkejä! :)

Vierailija
37/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei kuinkaan.

Tuohon parisuhde? Suhteessa pitää sosialisoida.

Se yksi läheisin ihminen ei ole "liiallista" sos. kanssakäymistä, etenkään jos osaa antaa toiselle myös omaa tilaa ja aikaa. Itse olen voinut erittäin hyvin suhteessa toisen introvertin kanssa. Työni ja vapaa-aikani muuten eivät ole kovin sosiaalisia, joten hyvin riittää energiaa kumppanille.

Vierailija
38/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta keinoa kuin mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Olen itse introvertti ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, joten tiedän mistä puhun. Helppoa se ei toki ole ja siinä ei välttämättä onnistu koko elämänsä aikana, mutta kannattaa kokeilla, sillä muuta keinoa ei oikein ole. Suosittelen vielä, että toimit selvin päin, koska ainakin itse kuulunniihin introvertteihin, jotka menettävät kontrollinsa täysin päihtyneenä ja sillä tavoin menestys on aika heikkoa seuraa etsiessä.

Vierailija
39/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää hakea apua tuohon sosiaaliseen ahdistukseen. Julkiselta voi olla vaikea saada muuta kuin lääkkeitä. Itse kävin yksityisen terapian.

Ihan tk-lääkäri voi kirjoittaa lähetteen Mielenterveystalon nettiterapiaan. Omaolo.fi-valmennukseen ei tarvita edes lääkärin lähetettä. Nettipankkitunnukset riittävät.

Voi kirjoittaa lähetteen, eri asia sitten, auttaako tuollainen yksinäinen puurtaminen sos. ahdistukseen.

Vierailija
40/61 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tuollainen nettideittailuun turhautuja nyt. Kyllä mua kiinnostais lähteä ulos, mut vaikeampi saada ketään mukaan. Pikkupaikkakunta, niin jotenkin tuntisi ehkä itsensä orvoksi jos näkis puolituttuja porukoissaan. Ainiin, olihan tässä yks kerta kun joku hottis jätkä tuli keikalla pokaamaan mua mutta jäädyin koska tiesin et mutsi oli siellä vähän taaempana muutaman metrin päässä 😂 Miks mulle käy näin?!?