Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään pillerimerkki tai kierukka ei sovi!

Vierailija
22.09.2023 |

Mirenasta jatkuva tulehduskierre, minipillerit aiheutti jatkuvat vuodot, Dienorette vei halut ja Dizminelle vei viimeisetkin halut. Hyvin ehkäisee! Samoin kuivuus jäätävää. En muista oliko vielä jotain muitakin merkkejä mitä olen kokeillut. Sen sijaan vuodot on kurissa ja iho on hyvässä kunnossa. Mutta näin ei voi jatkua. Mitä kokeilen seuraavaksi? Miten se Slinda tai sitten pillerit jotka on luonnollista estrogeenia? Ja ongelmana nimenomaan hirveät vuodot 3 viikon välein luomutilassa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole aiemmin sopinut mikään hormonaalinen ehkäisy. Olin tosi epäilevä, kun ehdotettiin Slindaa, otin kuitenkin kokeiluun. Testattu vanha trikvilar, yasmin/yasminelle, diane nova, harmonet.. mitähän kaikkia noita on ollut.

Ja itselleni Slinda sopi. Ei mitään haitallisia sivuvaikutuksia, siis ei mitään. Muilla pillereillä olen ollut aivan sekaisin fyysisesti ja/tai psyykkisesti hyvin pian käytön aloittamisen jälkeen. Slindaa olen nyt syönyt pari vuotta täysin ongelmitta.

Vierailija
22/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi on epävarma joten jotain lisäksi. On olemassa myös muutaman kuukaudein välein annettava injektio. Pitää kuukautiset poissa. Jostain syystä tästä ei kerrota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään hormonaalinen tekovalmiste ei ole normaalia naiselle. 

Vierailija
24/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slinda on ainut joka sopii mulle. Ja kuukautiset on jääneet kokonaan pois.

Vierailija
25/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt noin 20 v. Cerazettea, sopii tosi hyvin ja ihanaa kun ei ole kuukautisia eikä menkkakipuja. Ystävällä sama juttu.

Mulla tuli tosta jatkuva akne. Selkä oli finnejä täynnä. Ei täytynyt antibiootteja syödä mutta koko ajan pistää jotain finnirasvoja. Ja ihan karseat mielialavaihtelut. Karvoja alkoi kasvaa joka paikassa.

Saakohan enää Cypretyliä ehkäisyyn. N. 15v sitten sain sen aknen hoitoon (sekä ehkäisyyn) ja kelakorvauksen myös,opiskelijalle hyvä juttu ja aknekin oli aikamoinen. Silloin lääkäri sanoi sen olevan Diane Novan ratiopharm-versio. Ehkä sitä nykyään ei enää helposti saa.

Melkein 8 vuotta sitä söin, akne oli totaalisen poissa, mielialavaihteluina jatkuva vihaisuus ja ketutus, joskus myös aamupahoinvointia (kyllä, en ollut raskaana). Loppuaikana alkoi tulla läpivuotoa, jos koitti siirtää menkkoja. Muuten menkat olivat niin niukat ja kivut olemattomat, ettei ne vaikuttaneet elämään paljoakaan.

Kun eron jälkeen lopetin pillerit, lo and behold, akne räjähti aivan kamalaksi, kivuliaita kunnon paiseita kasvoissa, selässä, jopa kainaloissa. Pidän hygieniastani hyvää huolta, ettei likaisuudesta johtunut. Ja karvaa kasvoi niin että olin parrakas nainen. Muutamassa kuukaudessa rauhoittui onneksi, ennen kuin henkisesti romahdin tuohon täysin.

Harva ehkä tajuaa, mitä se on henkisesti aikuisena (miksei teininäkin) kärsiä kivuliaasta ja rumasta aknesta, juuri tuon likaisuus- stigman takia.

Nyt luomuna kuutisen vuotta, pelottaisi lähteä hormonirulettiin uudestaan, koska en tuota aknea tulisi kestämään. Luomumenkat tosin nyt joskus, ei joka kerta, sellaisia, että kuukuppi täyttyy parissa tunnissa ja kivut tasoa makaan vessan lattialla, oksennan ja ripuloin ja ilman reseptiä olevat särkylääkkeet ei auta. Lääkärissä sanotaan, että ihan normaalia, että "kuukautiset ovat hieman epämukavat" joten luovuttanut sen suhteen.

Eri ja sori ohis, ehkä lähtisin Slindaa kokeilemaan jos olisin ap, kuten täällä jo ehdotettukin.

Vierailija
26/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös Cerazette ja Azalia aiheutti kamalan karvankasvun. Tekisiköhän Slindakin sitä?

Ap

Vierailija
27/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös Cerazette ja Azalia aiheutti kamalan karvankasvun. Tekisiköhän Slindakin sitä?

Ap

Vaikea sanoa. Itse olen aina ollut karvainen, niin en huomaa eroa. Ei siis mitään mustia partakarvoja sentään. :D

Vierailija
28/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan mustia karvoja mutta naama täynnä haituvaa.

Ap

Vierailija
29/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyrengas tai -laastari? Niistä hormonia vapautuu tasaisemmin ja pienempi määrä koko ajan.

Vierailija
30/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengaskin itse asiassa kokeiltu. Aiheutti jatkuvia hiivatulehduksia.

Ap

Vierailija
31/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi

Dildo

Strapon

Noilla ei pitäisi tarvita muuta ehkäisyä. tosin kondomi ei ole satavarma.

Vierailija
32/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ymmärtää myös se, että helppo ehkäisy voi edellyttää joidenkin haittavaikutusten sietämistä.

Vierailija
33/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveän hidaskin savotta kun jokaista merkkiä pitäisi käyttää vähintään 3 kk että näkee todella sopiiko vai ei. Tässä on nyt kaksi vuotta vierähtänyt kokeiluihin.

Ap

Vierailija
34/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää myös se, että helppo ehkäisy voi edellyttää joidenkin haittavaikutusten sietämistä.

Tottakai ymmärrän mutta mielestäni täysin kuollut, tunnoton ja kuiva alapää ei ole sellainen haittavaikutus jota pitäisi sietää. Paitsi jos haluaa elää selibaatissa.

Ap

Vierailija
35/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti kertakokeillu pilleriä, olikohan joku Mirena. Sen koommim en ole 20 vuoteen koskenut. Myöskään kierukkas ei ole eikä lapsiakaan enempää kuin 2. Hyvin pärjätty ilman mitään.

Vierailija
36/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi ja vaahto

Vierailija
37/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riitti kertakokeillu pilleriä, olikohan joku Mirena. Sen koommim en ole 20 vuoteen koskenut. Myöskään kierukkas ei ole eikä lapsiakaan enempää kuin 2. Hyvin pärjätty ilman mitään.

Montako yhdyntää tuona aikana sisäänlaukeamisineen ilman kortsua?

Vierailija
38/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laueta sisään ellei yritetty lapsia.

Vierailija
39/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta, luovutko paljaalla panemisesta vai siedätkö haittavaikutuksia?

Vierailija
40/43 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laueta sisään ellei yritetty lapsia.

Eli tyypillinen ehkäisy teillä on ns. keskeytetty yhdyntä, coitus interruptus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan