Miten hammasimplantit voivat olla niin kalliita?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Miksei julkisella puolella tehdä niitä vaikka olisi kyse etuhampaasta?
Kuulemma nykyään tehdään, ainakin nuoremmille. Hinta-arvio 1500e eli ei pieni hinta sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa vaatii. Toka kerta oli se pisin aika. Ensi viikolla saan hampaat kiinni.
2 implanttia 5000 euroa.Silta olisi tullut kaiketi halvemmaksi?
Toinen tulee ylös ja toinen alas. Hainko jotain halpaa, en hakenut.
Siltaa en ottaisi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kova työ ja aikaa vievää!
Laitoin yhden vaivasen implantaatin etuhammas kyseessä ja oli kokemus: kunnon käsityötä erikoishammaslääkäriltä ja yhteensä 5 käyntiä ;mutta hyvä tuli!!
Jatkan vielä:
Mun piti käydä laboratiossa missä tehtiin ihmisten hampaita: hammasteknikot oli töissä.
Sain olin silmin nähdä kun posliinihampaita käsin maalataan käsityönä; Olin aivan äimän käkenä 😮!! Omista hampaistani teknikko otti kuvan jotta osaa maalata etuhampaani muiden hampaiden sävyiseksi.Kamala työ siis jokaikisen hampaan taustalla. Ei tarvitse ihmetellä että maksaa. Uusi etuhampaani on täsmälleen samansävyinen kuun muutkin hampaat; ei loista valkoisena eturivissä luojan kiitos!!
Vanhoista valkoisista laminaattilattioista saa helposti hiottua useammatkin filmitähtityylin hammasrivistöt, kierrätystä nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa vaatii. Toka kerta oli se pisin aika. Ensi viikolla saan hampaat kiinni.
2 implanttia 5000 euroa.Mulla 2 implanttia yhteensä 4128. Kaikkiaan 5 käyntiä 2xleukakirurgi + 3xhammaslääkäri.
Eka käynti maaliskuussa, valmista piti olla kesäkuun alussa, mutta sairastumisien ja lomien takia venyi tähän asti. Nyt viimein kaikki valmiina.
Mulla oli kummatkin erikoishammaslääkäriä. Toinen teki kirurgisen työn ja tämä toinen jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei julkisella puolella tehdä niitä vaikka olisi kyse etuhampaasta?
Tehdään joskus! Pitää olla hyvä syy niin erikoissairaanhoidon puolella hammashoidossa tehdään. Maksaa tosin melkein yhtä paljon kuin yksityisellä puolella.
T. Hammaslääkäri
Itseaiheutettu ongelmahan tuo useimmin on. Eli suurimmalla osalla peiliin katsomisen paikka, jos on niin huonosti hoitanut hampaansa ja suunsa, että implantteja täytyy hankkia. Tapaturmat sitten erikseen. Ne menee yleensä vakuutuksesta.
Rutiinihommia ne on , ja tehdas tekee valmiit setit, teknikko sitte näkyvän osan.
Kurkatkaa miten amerikassa lääkkeiden hinta muodostuu, siitä saatte osviittaa .(joku lääke maksaa pennin mutta amerikassa tonnin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova työ ja aikaa vievää!
Laitoin yhden vaivasen implantaatin etuhammas kyseessä ja oli kokemus: kunnon käsityötä erikoishammaslääkäriltä ja yhteensä 5 käyntiä ;mutta hyvä tuli!!Jatkan vielä:
Mun piti käydä laboratiossa missä tehtiin ihmisten hampaita: hammasteknikot oli töissä.
Sain olin silmin nähdä kun posliinihampaita käsin maalataan käsityönä; Olin aivan äimän käkenä 😮!! Omista hampaistani teknikko otti kuvan jotta osaa maalata etuhampaani muiden hampaiden sävyiseksi.Kamala työ siis jokaikisen hampaan taustalla. Ei tarvitse ihmetellä että maksaa. Uusi etuhampaani on täsmälleen samansävyinen kuun muutkin hampaat; ei loista valkoisena eturivissä luojan kiitos!!
Posliinihampaan valmistuksessa on useita eri työvaiheita. Hampaassa on myös luonnostaan useampaa väriä, hampaan kaula, keskiosa ja kärki ovat eri sävyjä. Taitava hammasteknikko on kuin taiteilija työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoista valkoisista laminaattilattioista saa helposti hiottua useammatkin filmitähtityylin hammasrivistöt, kierrätystä nääs.
Laminaattilattioista? Meinaatko, että saisi samaa tyyliä, kun joskus aikoinaan tehdyt puiset tekohampaat mutta hieman kestävämmät?
Mää tuun menettään hampaan, paikattu edestä, takaa, ja molemmilta sivuilta. Sitte olen vaan ilman hammasta, mulla ei ole tollasia rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Rutiinihommia ne on , ja tehdas tekee valmiit setit, teknikko sitte näkyvän osan.
Kurkatkaa miten amerikassa lääkkeiden hinta muodostuu, siitä saatte osviittaa .(joku lääke maksaa pennin mutta amerikassa tonnin)
Pötypuhetta taas:
olen omin silmin nähnyt labrassa Miten ne tehdään!
Tärkeintä on löytää paikka ja tekijä johon on luottamus. Minä löysin sen Tampere Helmiäinen.
Hammaslääkärien perustama klinikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova työ niissä on. Pitää tehdä juuri oikeanlaiset, että menee oikeaan suun oikeaan kohtaan.
On varmasti. Ei kuitenkaan niin kova, että tuhansia pitää maksaa. Itselläni on tonnin osaproteesi. Kolme hammasta. Vaikea uskoa että sillä seoksella ja muovilla on niin kova hinta. Tietysti teknikon koulutus maksaa, mutta ulosmittaako ne niitä opintojaan vuosikymmeniä. Katsoin erään paikallisen proteesiteknikon vuosituloja niin oli lähes puolen miljoonan paikkeilla tulot vuodessa. On siinä katteet kohdillaan.
Jos se on niin helppoa, niin aina voi kouluttautua proteesiteknikoksi ja alkaa nauramaan matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova työ niissä on. Pitää tehdä juuri oikeanlaiset, että menee oikeaan suun oikeaan kohtaan.
On varmasti. Ei kuitenkaan niin kova, että tuhansia pitää maksaa. Itselläni on tonnin osaproteesi. Kolme hammasta. Vaikea uskoa että sillä seoksella ja muovilla on niin kova hinta. Tietysti teknikon koulutus maksaa, mutta ulosmittaako ne niitä opintojaan vuosikymmeniä. Katsoin erään paikallisen proteesiteknikon vuosituloja niin oli lähes puolen miljoonan paikkeilla tulot vuodessa. On siinä katteet kohdillaan.
Jos se on niin helppoa, niin aina voi kouluttautua proteesiteknikoksi ja alkaa nauramaan matkalla pankkiin.
🤣🤣😂😂👏👏
Se hampaan väri valitaan siitä rivistöstä. Niitä on valmiina. Oltiin yhtä mieltä sopivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ovat tosi kalliita. Samoin kuoret (ei muovi) hampaisiin. Harmittaa kun ei ole rahaa.
Kannattaa pitää hampaistaan huolta, ettei tarvitse implantteja.
Minä tarvitsen nyt yhden. Muut ovat omia. Meinaan vaan, että kun ikää tulee niin ei auta vaikka kuinka olisi hoidellut - ite olen 73 v. eka iso remontti ja implantaatti maksaa 2100 ja työt päälle. Onhan siinä hommaa hammaslääkärille ja teknikolle jne. ennenkuin se on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Itseaiheutettu ongelmahan tuo useimmin on. Eli suurimmalla osalla peiliin katsomisen paikka, jos on niin huonosti hoitanut hampaansa ja suunsa, että implantteja täytyy hankkia. Tapaturmat sitten erikseen. Ne menee yleensä vakuutuksesta.
Niinhän se on ja sitä en ole kiistänyt. Nykyään hoidan hampaitani hyvin ja käydään hammaslääkärissä sekä 2 kertaa vuodessa hammaskiven poistossa. Oppirahat on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se titaaniruuvi maksaa kuulemma monta sataa. Hiukan epäilen ostohintaa lääkärille.
Kävin katsomassa niin on hinta 9-11e/kpl
Biltemastako katsoit?
Ne on eri ruuvit ja hinnat sen mukaan mitä käytetään remontoinnissa, juurihoidetun hampaan tukemisessa tai implanttihoidossa.
Mulla 2 implanttia yhteensä 4128. Kaikkiaan 5 käyntiä 2xleukakirurgi + 3xhammaslääkäri.
Eka käynti maaliskuussa, valmista piti olla kesäkuun alussa, mutta sairastumisien ja lomien takia venyi tähän asti. Nyt viimein kaikki valmiina.