Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää että on runsaat kuukautiset?

Vierailija
22.09.2023 |

Onko tähän jotain mittaria? Mulla on raudanpuutetta ja kartoitetaan sen syitä. No mistä nyt sitten tietää, onko kuukautiset runsaat? En käytä kuukuppia enkä halua käyttää. Mutta esimerkiksi superimukykyinen tamponi täyttyy ja vuotaa läpi 2-3 tunnissa kun vuoto on runsaimmillaan. Toisaalta vuoto kestää vain 3-4 päivää, en tiedä onko se lyhyt vai pitkä aika.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kuulostaa aika normaaleilta. Vaikea niitä onkin mitata, vuodon määrä sinulla sinänsä kuulostaa runsaalta, mutta jos kesto on vain tuo 3-4 päivää kuitenkin. Minulla kesti vuoto 8-10 päivää, josta ekat 4-5 päivää runsasta vuotoa (imukykyinen tamponi+side vaihdettava 2-3 tunnin välein, yöllä nukuin pyyhkeen päällä ja 2 yösidettä peräkkäin housuissa, vessaan mennessä tuli hyytymiä). Nykyään vuoto on ehkä kolmasosa tuosta aiemmasta kun on hyvä lääkitys ja Hb on noussut 35 pykälää.

Vierailija
2/3 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen päivän pärjään normaalilla tamponilla niin, että kestävät sen 4-7 tuntia vaihtamatta. Seuraavat 2-3 päivää superimukykyinen tamponi saattaa vuotaa jo tunnissa läpi ja "roippeita" tulla solkenaan. 1 -2 päivää tämän jälkeen taas saattaa pärjätä jopa ilman suojaa. Mulla on myoomia, mutta oma gyneni sanoi, että tuo 2. ja 3.päivän vuoto on tosi runsasta. Minulla ok hemppa mutta todella alhainen (12-34 välillä seilaa) ferritiini, näitä vuotoja pidetään syynä ainakin varastoraudan puutteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käypä  hoito sivulla on kaavio, josta voi laskea omat vuotopisteet. googlaa siis runsaat kuukautiset ja valitse sieltä sitten käypähoitosivut

minulla ollaan  selvittämässä  miksi kuukautiset ovat muuttuneet niin runsaiksi. Raudanpuute on jo todettu. kierukkaa asentava lääkäri kieltäytyi asentamasta sitä ennenkuin on selvitetty kunnolla mistä muutos johtuu (ja sekin, että liittyykö raudanpuutos kuukautisiin vai onko sillä toinen syy ja vuotaako jostain muualtakin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän