Osa-aikatyö
Jos vuoden vaihteessa tulee voimaan asumistuen suojaosuuden poisto ja bruttopalkan verran asumistuki laskee niin siinä ei huomioida että keväällä tulee työttömyysturvaan myös suojaosuuden poisto eli tarkoittaa sitä että tulot lasketaan suuremmaksi asumistuessa kuin mitä ne todellisuudessa on ja esim peruspäiväraha sovitettuna saava ei voi tarkistuttaa asumistukeansa ,koska kumminkin tulot eivät laske 200 euroa kuukaudessa useissa tapauksissa.on tulossa katastrofi osa-aikatyötä tekevälle jos ei onnistu saamaan lisätunteja ja eri asia on saako ylipäänsä toista työpaikkaa tai toista osa-aikaisia työtä ja vielä miten ne pystyy sovittamaan yhteen jos nyt työpäivät vaihtelevat viikoittain.
Kommentit (5)
Minä olen saanut asumistuen tarkistettua aina silloin kun olen halunnut
Lopetat työn. Niin minäkin teen ja siirryn lasteni kanssa toimeentulotuen piiriin. Siinä saa työkkäri kannustaa 9 euron töihin- tehköön nuoremmat nyt orjatyöt
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut asumistuen tarkistettua aina silloin kun olen halunnut
Jos tulot ei laske väh 200 e/kk niin asumistukea ei tarkisteta eli tarkoittaa että asumistuen määrää ei nosteta jos tulot eivät laske 200e kuukaudessa.kelan sivulta löytyy tieto
Näin on ikävästi asiat.