Liikenteessä ärsyttävät asiat -peukutusketju
Tervetuloa päästelemään kanssani hyöryjä liikenteessä ärsyttävistä asioista! Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, ärsyttää minuakin. Peukku alas = eri mieltä, ei ärsytä minua.
Kaikenlaiset sähköskuutit ja vastaavat vempeleet, joilla ihmiset suhaavat jalkakäytävillä miten sattuu. Harvinaisen usein nämä suhaajat ovat ilman kypärää.
Ap
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden vaikutuksena ajavat pösilöt
Taidat sinäkin olla päihtynyt tuosta tekstistäsi päätellen :D
Vierailija kirjoitti:
Liukkaalla pimeällä ihan puskurissa roikkuva rekka.
Oli kamalaa, kun kerran oli noin matkalla Turusta Tampereelle.
Tähän on helppo ratkaisu jota itse usein käytän, oli sitten kyse rekasta tai vaikka pienemmästä autosta. käyn seuraavalla levikkeellä/bussipysäkillä ja päästän perskärpäsen edelle. Ei siinä tarvitse itse edes välttämättä pysähtyä kokonaan. Ja moottoritiellä riittää kun nostaa jalkaa kaasulta tarpeeksi pitkään.
Tuossa tulee pimeällä tuplahyöty - saa ajaa rauhassa ilman verenpaineen kohoamista ja ei tarvitse itse räpsytellä pitkiä päälle ja pois.
Kaahaavat mulkerot, erityisesti 30km/h asutusalueilla, mutta muuallakin. Valvontaa pitäisi lisätä tuntuvasti ja kerätä rahat pois kaahaavilta idiooteilta. Hyvä keino tähän olisi nopeusvalvonnan yksityistäminen, kun poliisi ei selvästikään kykene enää tuota tehtävää hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa ruuveja levitetty tielle. Meni bemmistä kumit puhki 😭
Moottoripyörällä tuosssa saattais mennä rikki muutakin kuin rengas. Käyköhän tuommoisen levittelijän mielessä, että siinä saattaa lähteä henkikin joltain...
Vierailija kirjoitti:
Juuri ja juuri sallittua nopeutta tai vähän alle ajavat.
Vähän alle ajamiselle ei aina ole perusteita, mutta juuri ja juuri sallittua nopeutta ajaminenhan on sitä, mitä kaikkien pitäisi tehdä.
Eniten ärsyttää ja pelottaa ne autoilijat jotka eivät kaksikaistaisella tiellä tajua pysähtyä suojatien eteen kun toisella kaistalla oleva auto on siihen pysähtynyt.
Kotini lähettyvillä on tällainen tie jossa tätä tapahtuu päivittäin, lapseni myös joutuvat koulumatkallaan tämän tien ylittämään ja joka päivä jännittää koska tiedän että sekä aamuruuhkassa että neljän ruuhkassa toistuvasti porukka painaa vasenta kaistaa menemään kuin viimeistä päivää ja lähelläpiti tilanteita on oikeastaan päivittäin. Siitäkin huolimatta että poliisilla on usein ollut tässä valvontaa.
Moottoripyöräillessä pelottaa nämä takarenkaassa roikkujat. Eivät ehkä itse tajua, miten pahaa jälkeä siitä tulee, jos motoristi kaatuu ja jää takanatulijan alle. Jättäkää kiltit meillekin tilaa.
Samalla pitää antaa kiitos kaikille ihanille autoilijoille, jotka selkeästi ilmaisevat nähteensä meidät (esim. risteyksissä/liittymissä saa aina olla tuntokarvat pystyssä sen suhteen, onko sinut nähty, vai tuleeko auto eteen/päälle. Lähes joka reissulle tulee vähintään yksi tämmöinen tilanne, jossa kolarilta on vältytty ainoastaan, kun itse on ollut sormet ja jalat hallintalaitteilla.
Mieheni tapa, kun toinen auto alkaa ohittaa, tämä heppu painaa kaasua!!! Aina siitä mäläkätän, ja hää vaan sanoo "enhän". Kyllä vieressä istuessa tuntee, kun vauhti nousee.
Aina sama nalkutus minulta, että vaarannat liikennettä!!!
P..kele, v..ttu. Ajetaan sitten sen ohittavan auton kanssa rinnakkain jonkun matkaa, kunnes on päästettävä ohi mutkan tai vastaantulevan auton takia.
Joo, joku sanoo, että jätä se sika, mutta on muuten ihan mukava mies, enkä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräillessä pelottaa nämä takarenkaassa roikkujat. Eivät ehkä itse tajua, miten pahaa jälkeä siitä tulee, jos motoristi kaatuu ja jää takanatulijan alle. Jättäkää kiltit meillekin tilaa.
Samalla pitää antaa kiitos kaikille ihanille autoilijoille, jotka selkeästi ilmaisevat nähteensä meidät (esim. risteyksissä/liittymissä saa aina olla tuntokarvat pystyssä sen suhteen, onko sinut nähty, vai tuleeko auto eteen/päälle. Lähes joka reissulle tulee vähintään yksi tämmöinen tilanne, jossa kolarilta on vältytty ainoastaan, kun itse on ollut sormet ja jalat hallintalaitteilla.
Tuttavalla ei käynyt yhtä hyvä tuuri vaan joku ajoi eteen ja tuttava törmäsi moottoripyörällä autoon. Useita varpaita menetti siinä rytäkässä ja muitakin vammoja tuli. On onneksi kuntoutunut.
Kevyt liikenne:
-Koiranulkoiluttajat, jotka ulkoiluttavat koiraansa niin, että itse kävelevät toisella laidalla ja koira toisella ja hihna menee koko väylän poikki.
-Keskellä väylää kävelevät ja pyöräilevät.
-Laidalta toiselle seilaten kävelevät ja pyöräilevät.
-Koko väylän leveydeltä rinnakkain kävelevät ja pyöräilevät.
-Pimeällä mustiin pukeutuneet, varsinkin ilman heijastinta kulkevat jalankulkijat, kuten myös mustiin pukeutuneet valottomat pyöräilijät.
-Vasemmalle kääntyvässä mutkassa "oikaisevat" pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat, eli toisin sanoen vastaantulevien kaistalla silloin ajavat, vaikkeivät tiedä, tuleeko sieltä kukaan vastaan.
-Alikulut, jotka on rakennettu päättymään risteykseen niin, ettet voi nähdä risteävästä suunnasta tulevia ennen kuin olet itse jo lähtenyt ylittämään risteystä. Tuplasti pahempaa, jos tuohon risteykseen voi tulla jostain suunnasta alamäkeä, jolloin esim. pyöräilijät voivat kaahata siihen kovaa vauhtia.
-Risteykset, joissa annetaan kesällä kasvaa kasvustoa niin, että se peittää näkyvyyden risteäville teille.
-Risteykset, joihin aurataan talvella niin isot ja korkeat lumikinokset, että se peittää näkyvyyden risteäville teille.
Moottoriliikenne:
-Isot tiet rakennetaan päättymään sellaisiin pieniin risteyksiin, että ruuhkasumput ovat varmasti valmiit.
-Joidenkin teiden ihan järkyttävän huono kunto.
-Kaaharit, jotka eivät välitä liikennesäännöistä pätkääkään.
-Rakennetaan vaarallisia risteyksiä vilkkaisiin paikkoihin kevyen liikenteen kanssa, jolloin vaaratilanteet ja myös ruuhkat ovat valmiit.
Päihteiden vaikutuksena ajavat pösilöt