Liikenteessä ärsyttävät asiat -peukutusketju
Tervetuloa päästelemään kanssani hyöryjä liikenteessä ärsyttävistä asioista! Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, ärsyttää minuakin. Peukku alas = eri mieltä, ei ärsytä minua.
Kaikenlaiset sähköskuutit ja vastaavat vempeleet, joilla ihmiset suhaavat jalkakäytävillä miten sattuu. Harvinaisen usein nämä suhaajat ovat ilman kypärää.
Ap
Kommentit (71)
Jäädään risteykseen odottamaan kaukana tulevaa ajoneuvoa
Ajetaan poikkitieltä suoraan tai lähes suoraan eteen. Ketään ei ollut takana tulossa, mutta juuri tämän auton eteen pitää päästä niin, että joutuu hidastamaan vauhtia
Ajetaan poikkitieltä eteen ja 100 metrin päässä käännytään toiselle tielle
Ei käytetä vilkkua. Kiva kun odotat risteyksessä ja sitten se ajoneuvo kääntyykin, mutta et tiennyt sitä kun ei pelle halunnut kuluttaa vilkkua
Pitkät päällä liian pitkään päällä vastaan tullessa
Pitkät päällä liian lähellä takana ajaessa
Traktorit, mopoautot yms. hitaammin kulkevat 80 ja 100 alueilla
Nopeaa vauhtia suojatielle suhaavat pyöräilijät
Itse pyöräillessä tai kävellessä toiset ihmiset jotka ei meinaa väistää ja kulkevat väärällä puolella
Kaahailu etenkin kauppojen pihoissa ja paikoissa missä liikkuu ihmisiä kävellen ja pyörällä
Vierailija kirjoitti:
Juuri ja juuri sallittua nopeutta tai vähän alle ajavat.
Niillä on jo ylinopeussakkoja alla. Kortti lähtee seuraavasta.
Vierailija kirjoitti:
Rekkojen tai henkilöautoilla jurnuttavien taakse jäävät. Ei ohiteta vaikka olisi hyviäkin mahdollisuuksia. Aina hankalempi ohittaa mitä enemmän ohitettavaa
Hanki tehokkaampi ajopeli jos tuo ärsyttää.
Ihmiset, jotka kesken kävelyn pysähtyvät porukalla pohtimaan jotakin. Eivät yhtään katso, ovatko tukkeena. Yritätpä sitten päästä johonkin maitohyllylle kaupassa tai jalkakäytävällä ohi, niin tuollainen lössi vain seisoo tien tukkona.
Parkkipaikoilla keskellä ajoväylää hitaasti kävelevät ihmiset, jotka ei väistä autoa, vaan korkeintaan mulkoilevat taakseen. Kiva ajella 4 km/h vauhtia perässä.
Ihmiset, jotka eivät takanani ymmärrä, miksi en typerissä tilanteissa lähde ohittamaan. Jos edessä menee joku rekka, näkyvyys on huono ja keli on pasha, niin miksi ihmeessä minun pitäisi lähteä ohittamaan? Heti sopivassa kohdassa ajan bussipysäkille tai levikkeelle päästääkseni takana olevan ohi, mutta en lähde ohittamaan huonolla näkyvyydellä jotain rekkaa vain siksi, että joku roikku takapuskurissani kiinni.
Valoihin ja risteyksiin unohtuvat haaveilijat. Vaikka harvoin on itsellä liikenteessä kiire niin joskus jurppii kun sitä autoa ei saada millään ripeästi liikkeelle kun valot vaihtuvat. Parhaimmillaan ajavat sitten toki itse vielä räikeästi punaisia päin.
Vierailija kirjoitti:
Parkkipaikoilla keskellä ajoväylää hitaasti kävelevät ihmiset, jotka ei väistä autoa, vaan korkeintaan mulkoilevat taakseen. Kiva ajella 4 km/h vauhtia perässä.
Minä olin työntämässä ostoskärryjä parkkipaikan lävitse, kun parkkipaikalla ei ole ainuttakaan suojatietä. Olin päässyt invapaikan kohdalle, kun invaruutuun kaahasi auto, vaikka olin ruudun kohdalla kärryineni. Jouduin äkkiä vetämään kärryt pois alta, etteivät jääneet auton alle. Kumpi tuossa tilanteessa teki väärin?
Sinulla on väistämisvelvollisuus ja olet kääntymässä vasemmalle. Oikealta ja vasemmalta tulee paljon autoja ja joudut odottamaan. Takanasi on myös auto. Et halua kiilata tielle vaan odotat että tulee sellainen väli että varmasti pääset turvallisesti kääntymään. Takana oleva autoilija hermostuu odotteluusi ja tööttää.
Argh! Jos minulla on väistämisvelvollisuus niin totta hemmetissä odotan niin kauan että minusta on turvallista kääntyä liikenteen sekaan.
Mutkaisella tiellä "oikaistaan" vastaantulevien kaistalta vaikka varmasti nähdään, että auto tulee vastaan. Tai oikaistaan mutkassa vaikka ei ole näkyvyyttä mutkan taakse