Masislääkkeet, joku hyvä?
Masennuslääkkeiden sivuvaikutus; ahdistus alussa, pelottaa. Minulla on myös paniikkihäiriö, niin lääke vetää alussa paniikkimaiseen olotilaan ja sitä on vaikea käydä läpi, joten tässä kohtaa aina keskeytän. Olisiko jollain kokemusta masislääkkeestä joka ei ahdista alussa, eikä muitakaan mainittavia sivuvaikutuksia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaita tyyppejä täällä oikein pyörii?
Jep, masennus on sairaus. Tuollaisia sinun kaltaisiasi taas ei masennuslääke auta.
Se on elintapa sairaus kun ihminen ei tee mitään niin siitä seuraa sairaalloinen masennus.
Johan tämmöisen masennuksen saa ihan jokainen itselleen joka ei tee mitään. Jää vaan aamulla sänkyyn makoilemaan ja vetää peittoa korvilleen. Voi kun ihanaa kun vaaan voisikin niin elää ja leipä ja elintaso tulee tekemättä yhtään mitään sen eteen.
Voin vaan syyttää masennusta enkä voi sille mitään. Juu se on se masennus ettei perse nouse vaan sängystä ja minussa ei ole mitään vikaa. Ja kun Kela laittaa tilille rahaa niin ei tarvitse nousta sieltä peiton alta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, masennus on sairaus. Tuollaisia sinun kaltaisiasi taas ei masennuslääke auta.
Se on elintapa sairaus kun ihminen ei tee mitään niin siitä seuraa sairaalloinen masennus.
Johan tämmöisen masennuksen saa ihan jokainen itselleen joka ei tee mitään. Jää vaan aamulla sänkyyn makoilemaan ja vetää peittoa korvilleen. Voi kun ihanaa kun vaaan voisikin niin elää ja leipä ja elintaso tulee tekemättä yhtään mitään sen eteen.
Voin vaan syyttää masennusta enkä voi sille mitään. Juu se on se masennus ettei perse nouse vaan sängystä ja minussa ei ole mitään vikaa. Ja kun Kela laittaa tilille rahaa niin ei tarvitse nousta sieltä peiton alta mihinkään.
Ai, nyt löytyi vihdoin selitys mun masennukseen! Se alkoi 13-vuotiaana, jolloin viikossa oli viitenä päivänä koulua ja neljänä päivänä harrastuksia, ja molemmissa menestyin hyvin. Eipä ole ihme että masennuin kun makoilin joka päivä peiton alla -- noin 8h ajan aikavälillä 22-6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt löytyi vihdoin selitys mun masennukseen! Se alkoi 13-vuotiaana, jolloin viikossa oli viitenä päivänä koulua ja neljänä päivänä harrastuksia, ja molemmissa menestyin hyvin. Eipä ole ihme että masennuin kun makoilin joka päivä peiton alla -- noin 8h ajan aikavälillä 22-6
Niin. Masennus voi olla hormonaalista myös. Aina ei löydy edes syytä. Jotkut tutkijat pitävät masennusta aivojen tulehdustilana. Syy voi olla myös suolistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määrää lääkkeet, ei av-mammat.
Itse olen kyllä saanut päättää kun olen tajunnut ehdottaa. Aluksi pumppasivat lääkkeitä täyteen, mutta nyt hyvä lääkitys joka itse valittu.
Niin minäkin ehdotin jopa psykiatrille.... semmoisia meidän lääkärit.
Kuin myös.
Luulin 40 vuotta olevani täysi 0. Huono ihminen kaikessa. Lopulta piilouduin kotiin häpeämään itseäni.
Venlafaksiini auttoi sosiaaliseen jännitykseen niin että nyt opetan kahta eri alaa ja esiinnyn muusikkona. Itseluottamus kohosi ja tajusin että minulla on annettavaa ihmisille. Olen erittäin tyytyväinen.
Mutta elämän suuriin vastoinkäymisiin, menetyksiin yms. se ei auta, siksi ilta-ahdistus ja -masennus ja unettomuus joihin otan opamoxia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä outo jos sinun unelmaelämäsi on sängyssä makaaminen. Olin erittäin aktiivinen ennen kaikkia sairauksiani, aamusta iltaan liikuntaa, fyysistä työtä, myös henkistä työtä, lähimmäiset terveitä ja hengissä. Se oli hyvää aikaa enkä todellakaan kaivannut sängyssä makoilua.
Nyt kaikkien menetyksiän, vastoinkäymisten ja sairauksien jälkeen on kroppa niin silvottu ja tuhottu että paljon joutuu sängyssä makaamaan eikä se mielestäni ole mukavaa. Vointini mukaan teen töitä ja toimin osittain omaishoitajana, toki myös kuntoutan itseäni terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla.
Antaisin mitä vaan jos saisin entisen elämäni takaisin.
Toivottavasti saat vaikka parantumattoman syövän niin saat sitten makoilla sängyssä.
Mieti kaksi kertaa ennekuin aloitat ja jos aloitat ja tulee se päivä kun haluat lopetaa niin varaa siihen aikaan.
Itsellä suunniteltu ja hallittu lopetu ilman oireita kesti viisi kk. Kaksi kertaa yritin nopeampaa ja karmeeta oli.
Venlafax on hyvä lääke. Ei paljon sivuoireita ja tehoaa nopeasti. Hikoilua ja väsymystä on hiukan.