Työpäivien jälkeen ei jaksa mitään, onko normaalia
Työpäivien jälkeen haluaa vaan olla yksin kotona omassa rauhassa. Ystävien tapaaminen tuntuu ylimääräiseltä rasitteelta, jumppatunnille meneminenkin on työn ja tuskan takana. Kun työpäivä päättyy ei yksinkertaisesti halua mitään muuta kun olla omassa rauhassa tekemättä mitään. Tuntuu, että kaikki päivän voimavarat uppoavat siihen työpäivään. En voisi kuvitellakaan, että jaksaisin jotain lapsiperhearkea tässä. Silti toivon kyllä perhettä.
Tätäkö tämä työelämä vaan on, onko tämä normaalia?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vaikea duuni, siihe vielä huonot elintavat niin soppa valmis.
Elintapani ovat ihan kunnossa. Syön terveellisesti, nukun pääosin hyvin tosin aikaiset aamuherätykset eivät sovi minulle. En käytä juurikaan alkoholia. Harrastan jonkun verran liikuntaa, haluaisin harrastaa enemmän. En vain jaksa työpäivän jälkeen säännöllisesti tehdä sitä. Työmatkat kuljen kyllä usein kävellen tai pyöräillen.
Työ ei ole mielestäni liian vaikeaa siinä mielessä etten osaisi sitä. Ap
Itse olen ihan tyytyväinen, kun olen käynyt töissä, pyöräillyt kotiin ja hoitanut välttämättömät muut asiat. Huvit ja siivoukset sitten vapaapäivinä. Olen mielestäni normaali. Lasten pikkulapsiajan jaksoi, kun siihen tottui. Väsytti, muttei ollut vaihtoehtoja. Ihan hyvin meni silti.
Elämän soisi olevan muutakin kuin jaksamista päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesi ja opiskelusi on tainnut mennä hukkaan. Mitäpä, jos jäisit pois töistä ja antaisit paikkasi halukkaille. Innokkaita ja päteviä löytyy kyllä. Sinä voisit "sairastaa" tautiasi yksin kotona. Et olisi muiden tiellä, jos ei kerran kiinnosta tai pätevyytesi/osaamisesi/asenteesi ei riitä.
Mikä vttu sinua vaivaa? Toivottavasti et liiku ihmisten ilmoilla sairaan mielen kanssa.
Tämä. Kuormitus on erilaista eri yksilöillä. Mutta kyllä tuntimäärälkin on väliä. Lyhensin viimkotyöaikaani 39 tunnista 35 tuntiin, ja on ihan eri fiilis. Jaksan todella paljon paremmin kun neljänä päivänä viikossa voin lähteä kotiin tunnin aikaisemmin.