Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko nähdä itsesi muiden ihmisten silmin?

Vierailija
21.09.2023 |

Olen pitkään miettinyt, onko minulla jokin neurokirjon häiriö, kun en yhtään osaa katsoa itseäni muiden ihmisten silmin. Osaatko sinä?

En siis ollenkaan tiedä, mitä muut ihmiset ajattelevat minusta. Ilmeisesti ainakin osa ymmärtää vitsini, kun nauraa niille. Mutta en tiedä, pidetäänkö minua älykkäänä vai tyhmänä, hyvänä vai huonona työntekijänä jne. Tietävätkö muut ihmiset, miltä he näyttävät muiden silmissä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin vaikea kysymys. Kaikki ihmiset ovat kuitenkin erilaisia ja ajattelevat eri tavoin ja eri lähtökohdista.

Jos pystyt tuon kaiken huomioimaan ja ennustamaan oikein niin olet varsin kykenevä yksilö.

Vierailija
2/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa osaan nähdä itseni niin v..umaisena kuin toiset. Ta veikkavat sitten p e rsuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on jotakin vikaa. Ihmiset pitävät usein tyhmänä ensin, mutta esim töissä joutuvat pyörtämään puheensa huomatessaan minun suoriutuvani töistäni yhtä hyvin kuin parhaat.

Vierailija
4/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Luulenpa, että se on keskimäärin aika vaikeaa, jollei mahdotonta.

Vierailija
5/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pahalta näyttää.

Vierailija
6/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osaa

Vierailija
7/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kaverin silmiä, (oli muuten tiukasti kiinni) ja se olikin sokea.

Vierailija
8/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä korkeintaan isäni silmin, en ole varma. Ne on minulla pöytälaatikossa.

Vierailija
9/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti työpaikan kehittämispäivässä kirjoittaa jokaiselle tiimiläiselle joku kiva juttu, ja nämä kehu-kortit sai sitten itselleen.

Olin todella hämmentynyt, kun sain kehuja asioista, joita en mielestäni osaa kovin hyvin, esim. esiintymisestä, jota jännitän kamalasti. Eli huomasin, miten työkaverit näkivät minut toisin kuin mitä itse.

Vierailija
10/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen osaavani.

Vierailija
11/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä mitä ihmiset oikeasti ajattelevat.

Vierailija
12/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa murehtimasta sitä, mitä muut ajattelevat sinusta.

Vierailija
13/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta täyttää muiden ihmisten odotuksia tai arvata, millaisia he haluavat sinun olevan. Ihmiset löytävät kyllä aina jotain arvosteltavaa.

Vierailija
14/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi hyväksymään itsesi. Tiedä kuka olet ja ymmärrä, että se mitä muut ajattelevat sinusta, on vain heidän ajatuksiaan. Sinä päätät, mitä tehdä elämällesi, koska se on sinun. Älä odota muiden ymmärtävän, koska se on mahdotonta. He eivät ole kulkeneet kengissäsi.

Vierailija
15/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole merkitystä pidetäänkö sinua outona, kivana, ärsyttävänä, kauniina tai epätäydellisenä. Itseasiassa näiden asioiden kontrolloiminen on usein vaikeaa, jopa täysin mahdotontakin. Miksi siis jäädä niihin kiinni? Muut ajattelevat joka tapauksessa, mitä haluavat ajatella.

Vierailija
16/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osaa, eikä tarvitse edes!

Vierailija
17/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopettaa muiden mielipiteiden murehtimisen, voi olla myös huomattavasti tyytyväisempi itseensä. Osa muutoksesta menee varmasti myös aikuistumisen ja ajan piikkiin. Ikä tuo varmuutta.

Vierailija
18/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miellyttää jokaista ihmistä. Tällainen vaikutelmien ylläpitäminen kävisi sitäpaitsi ajan myötä todella raskaaksi.

Vierailija
19/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. On vaikeaa kun saan kehuja vaikka siitä että olen mukava. Kyllä mä niistä kuitenkin jotenkin hyödyn ja ihan vähäsen jopa uskonkin. Kaikki kehut jollain tavalla lämmittävät mieltä.

Vierailija
20/21 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osaa

Muut ihmiset erityisesti lähipiiri on se porukka joka tekee sinusta sinun. Kaikki muu on sinun omaa kuvitelmaasi ja koristelua siitä kuka muka olet.

Muut on se peili joka sinä todella olet.

Ihmisillä on aina kuvitelmia itsestään, mutta todellinen minuus tulee muiden kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä