Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri oikeasti pakottaa minut sellaiseen työhön jossa pelkään terveyteni puolesta? Minulle on lähetetty työhötarjous isosta tehtaasta, jossa pitäisi olla lähes koko ajan tekemisissä isojen koneiden kanssa, ja yksi virhe voi olla katastrofi

Vierailija
21.09.2023 |

Jo yksikin virhe voi johtaa raajan menetykseen, tai vielä paljon pahempaan...Olen nähnyt paljon videoita onnettomuuksista teollisuuslaitteuden ja linjastojen kanssa.

Voinko välttää tuon työn hakemisen tällä syyllä?
Kenelläkään kokemuksia? Miten työkkäri suhtautuu?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot työhaastattelussa että unohtelet jatkuvasti asioita ja olet ollut lapsesta asti mahdottoman kömpelö. Lisäksi ilmaiset että aamuvuorossa olet kuin horroksessa. Eivät takuulla palkkaa.

Tiesithän, että mikäli tällaiseen toimintaan liittyy työttömyysetuuksien nostaminen, niin ehdotuksesi täyttää petoksen eli rikoksen tunnusmerkit. Ja rikokseen yllyttäminenkin on rikos.

Joko soitit 112!😆🤣😂😅

En, käytin poliisin sivuilla olevaa lomaketta:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Vierailija
22/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole pakkotyöjärjestelmää.

Olen sitä mieltä että sote-alalla pitäisi olla. Meillä on koulutettuja sairaanhoitajia jotka eivät työskentele todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot työhaastattelussa että unohtelet jatkuvasti asioita ja olet ollut lapsesta asti mahdottoman kömpelö. Lisäksi ilmaiset että aamuvuorossa olet kuin horroksessa. Eivät takuulla palkkaa.

Tiesithän, että mikäli tällaiseen toimintaan liittyy työttömyysetuuksien nostaminen, niin ehdotuksesi täyttää petoksen eli rikoksen tunnusmerkit. Ja rikokseen yllyttäminenkin on rikos.

Joko soitit 112!😆🤣😂😅

En, käytin poliisin sivuilla olevaa lomaketta:

https://poliisi.fi/nettivinkki

Mummo laittaa nyt vaan sen maskin naamalle ja lähtee Tokmannilla katsomaan mitä saa tänään eurolla.

Vierailija
24/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsestäsi hienovireisesti huono kuva työhaastattelussa, se toimii aina.

Vierailija
25/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Älä tervehdi tai kättele työhaastattelussa

2 Pidä norsunv**uilme kasvoilla koko ajan

3 Jos sinulta kysytään jotain sano joku parin sanan vastaus.

Vierailija
26/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet valmis etätyöhön.

Vierailija
27/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon työhön pitänee ensimmäiseksi suorittaa työturvallisuuskortti, jos ei sitä vielä ole. Sen jälkeen yrityksen oma perehdyttää ja turvallisuuskoulutus. Jos siellä liikkuu isoja koneita, niin Suomen työsuojelulainsäädäntö käytännössä velvoittaa järkkäämään tilat niin, että jalankulkijat ja koneet eivät liiku samoilla reiteillä, vaan molemmilla on merkittynä omat alueet. Sulla on lisäksi suoja- ja huomiovarusteet käytössä.

Kaikilla alueilla, jossa olen toiminut ja jossa on ollut isoja koneita (maansiirtotyöt, konekeräilyyn perustuvat varastot, kaivosalueet), on työturvallisuus ollut ykkösprioriteetti. Noissa ei koskaan ole ollut samanlaista juokse pää kolmantena jalkana kuin aivoton kana -kiirettä, koska se työturvallisuus otetaan hieman vakavammin, jos siinä vieressä liikkuu dumpperi vs. imuri.

Ne liukuhihnat ym on suunniteltu lähtökohtaisesti myös niin, että sun on vaikea onnistua telomaan itseäsi niiden kanssa. Teräviin osiin ei mahdu sormet väliin, et saa kättä johonkin nopeasti kääntyvään väliin jne. Suomessa sattuu kuitenkin verrattain vähän onnettomuuksia työmailla, ja se johtuu siitä, että noita asioita seurataan ja kehitetään jatkuvasti. Melkeinpä jos siellä joku kohentaa, niin kyse on aina vastoin ohjeistusta tehdystä työstä tai vastaavasta työntekijän laiminlyönnistä. Hyvin harvoin rikotaan räikeästi työturvallisuutta ta:n puolelta. Toki poikkeuksia on.

Vierailija
28/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mei en voi olla siivooja, liukas lattia ja jalat poikki.

Mie en voi olla kassalla, sormet katki kun jää hihnan väliin.

Mie en voi olla toimistossa, teräviä kulmiä ja 5g säteily.

Mie en voi olla opas, eksytään kummiskin ja kuollaan koko porukka.

Mie en voi olla opiskelija, tappavat pöpöt leviää koulussa.

Vierailija
29/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyisin noissa tehdaskoneissa/liukuhihnoilla on paljon erilaisia turvakytkimiä ja ollut jo pitkään, joten sikäli tapaturmat ovat aika harvinaisia. Tietty jossain paikassa niitä on saatettu ohittaa, mutta silloin se on työsuojelurikos ja siitä tulee isot sanktiot. Koneille on olemassa standardit joita pitää noudattaa ja käyttäjien riskit sekä tyhmyydet otetaan niissä isosti huomioon.

Vierailija
30/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro haastattelussa että olet nähnyt sellaisia videoita. Naureskele vähän päälle.

Vierailija
31/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna itsestäsi hienovireisesti huono kuva työhaastattelussa, se toimii aina.

tän takia valtio leikkaa tukia.ja niitä pitäisi leikata enemmän ni voisitte aikuiset ihmiset vältellä töitä ja leikkiä noita leikkejä ihan rauhassa.mutta rahattomana.

Vierailija
32/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko, että juuri kyseisessä tehtaassa ihmisiltä irtoaa raajoja tämän tästä?

Anteeksi, että melkein naurattaa.

Vastaus kysymykseesi: kyllä, menisin sinuna töihin tienaamaan rahaa omaan elämääsi. 

Vierailija
33/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva saada jotain paskapalkkaa jolla elää kädestä suuhun vuokralla, mitään ei jää säästöön eikä elämää voi rakentaa.

Sit yks päivä joku toinen tohelo käynnistää koneen ku oot putsaamassa sitä, ja lopun elämää oot invalidi sit tai kuolet siihen paikkaan..."Kiitos vaan" siinä varmaan tulee mieleen

Tätä olis kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun teki päätöksiä opiskelusta.

Vierailija
34/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5 v työttömänä eikä minulle lähetellä mitään työtarjouksia. Mitä ihmeen yleissekatyömiehiä te oikein olette?

Kuinka joku onnistuu olemaan 5 v työttömänä? Ammattisuoja taitanee olla nykyään 3 kk. Nimimerkillä yli viiskymppinen pätkätyöläinen...

Vierailija
35/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykyisin noissa tehdaskoneissa/liukuhihnoilla on paljon erilaisia turvakytkimiä ja ollut jo pitkään, joten sikäli tapaturmat ovat aika harvinaisia. Tietty jossain paikassa niitä on saatettu ohittaa, mutta silloin se on työsuojelurikos ja siitä tulee isot sanktiot. Koneille on olemassa standardit joita pitää noudattaa ja käyttäjien riskit sekä tyhmyydet otetaan niissä isosti huomioon.

Harvinaisia juu, eivät kuitenkaan mahdottomia. Mäkin tunnen yhden, jolle kävi aika hurjasti. Kyllä niitä siis sattuu, mutta ei se ole syy jättää työntekoa väliin.

Vierailija
36/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuuntelee tätä työttömien itkua voiko työkkäri oikeasti pakottaa töihin .niin kyllä leikkaukset pitäis tuplata.

Vierailija
37/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa, joka näkee että tää ei välttämättä ole fiksu idea?

Oon itse toistaiseksi diagnosoimaton ADD, olen paniikkihäiriö en, ahdistuneisuushäiriönen, mulla on dissosiaatiohäiriö ja ptsd.

Voi olla aika fataalia jos tämmönen laitetaan vastaamaan jostain ja saa kohtauksen, missä joko panikoin tai lamaantuu. Ei ees se oma henki vaan se muiden turvallisuus.

(PS. Haen ja haluan kyllä töihin silti, kukaan vaan ei palkkaa tällaista hullua, mutta ei ne ota mua kuntouttavaa kauan)

Vierailija
38/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työtä kukaan ole sulle vielä luvannut. Sun pitää vaan hakea sitä. Hyvin epätodennäköisesti sua sinne palkataan, vaikka haastatteluun pääsisit, niin huomaavat heti että et sovi sinne.

Vierailija
39/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ja jatkossa ei voi muitakaan pakottaa makselemaan sinun kulujasi.

Vierailija
40/52 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa, joka näkee että tää ei välttämättä ole fiksu idea?

Oon itse toistaiseksi diagnosoimaton ADD, olen paniikkihäiriö en, ahdistuneisuushäiriönen, mulla on dissosiaatiohäiriö ja ptsd.

Voi olla aika fataalia jos tämmönen laitetaan vastaamaan jostain ja saa kohtauksen, missä joko panikoin tai lamaantuu. Ei ees se oma henki vaan se muiden turvallisuus.

(PS. Haen ja haluan kyllä töihin silti, kukaan vaan ei palkkaa tällaista hullua, mutta ei ne ota mua kuntouttavaa kauan)

Miksi kuvittelet, että sut palkataan sinne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan