Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko oikein teidän mielestä? 6-vuotias tyttömme on syntynyt joulukuun alussa

Vierailija
25.12.2006 |

ja joka vuosi yksi kummeista sanoo, että tässä on nyt sitten yhdessä synttäri ja joululahja, ja jouluna ei tule edes korttia. Mielestäni aika kurjaa. En siis odota mitään isoja, kalliita lahjoja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokenut saman lapsena kun olen syntynyt 21.12

Samaa virhettä en tee tyttäreni kohdilla, eilen taas näki et kälyni antoi tytölle myöhästyneen synttärilahjan (SYNTTÄRIT OLI 16.12) Ja joululahjaa ei antanut ollenkaan.

Vierailija
2/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt lähellä joulua ja lähes poikkeuksetta olen saanut lahjan " vain" toisena päivänä.

Omasta mielestäni se on ollut aina ok, koska meillä ei ole ikinä panostettu materiaan. Tietty materialistissa perheissä se on sitten eri asia.

Lapsi oppii sitä mitä hänelle opetetaan ja jos opetetaan siihen, että lahjoja pitää saada säkkikaupalla niin silloin lapsi myös pahoittaa mielensä jos näin ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan, että kun me nyt ostimme tuon repun ja pipon, niin siinä olisi sitten joulu- ja synttärilahja yhdessä. Eihän lapsi sitä huomaa ja osaa kaivata, mutta harmittaa, kun heidän lapsensa on myös kummilapsemme ja muistamme aina sekä synttärinä, että jouluna.

-ap

Vierailija
4/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyse on kummin muistamisesta, sanoinhan jo, että edes joulukortti tms. olisi kiva. Tai lupaus tehdä jotain mukavaa yhdessä tms.

-ap

Vierailija
5/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että sekä jouluna että synttärinä pitäisi muistaa kummilasta. Eihän lapsi ole itse syntymäpäiväänsä valinnut.

Vierailija
6/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on syntynyt vuoden vaihteessa ja saa jouluna lahjan, muttei synttärilahjaa. Mielestäni synttärilahja on paljon tärkeämpi kuin joululahjat. Jopa isovanhemmat tekee näin. Joulupukkihan ne joululahjat antaa, joten voi itse ostaa useamman lahjan jouluksi.

Vierailija
7/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan se on muistanut molemmista!

Tää on just tätä nykyaikaa, että kummin velvollisuudet pitäis laittaa jo paperille ennen ristiäisiä ja sopimus sitten kahtena kappaleena ettei vaan tule ongelmia jatkossa!

Muistaminen on aivan eriasia kuin korttien lähettäminen tai lahjojen antaminen. Mun sihteeri lähettää aina mun joulu yms kortit, eli ei se ole muistamista. Se on muistamista, että soittaa silloin kuin siltä tuntuu ja kysyy mitä kuuluu! Pakko " muistamispäivät" on nimenomaan pakkoja ei sydämestä...

Vierailija
8/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit 6. tammikuuta ja saa synttärilahjaksi yleensä paljon enemmän tavaraa kuin jouluna. ne alet sen vissiin tekee:)

Vierailija
9/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kummi niin kuin ei kukaan muukaan sukulainen tai tuttava saa olla lahja-automaatti. Tärkeintä on yleinen ilmapiiri tämän ihmisen kanssa. Mikäli hänen kanssaan on kivaa jutella tai muuten olla, niin silloin hän on kiva ihminen.

Vierailija
10/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toisinpäin. lapsi syntynyt vuodenvaihteessa. Nyt oltiin joulunvietossa vanhemmillani ja he sanoivat, että joululahjat riittää sitten että lapsemme ei synttäreiksi saa mitään että ne ovat tuossa samassa. Niinpä niin. Kun olisin tienny niin olisin yhden joululahjoista napannut erilleen ja antanut synttärinä.

Vierailija
11/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä muistan kummi/sukulais/tuttavalapsia vaikka syndet sattuu aika lähelle joulua, molempina ´juhlapäivinä´ ja minusta se on kohteliasta.

Mutta en mä lähtis loukkaantumaan jos omien lasteni kummit antaisivat yhdistettyjä lahjoja tai eivät antaisi lahjoja ollenkaan, kyllä pelkkä korttikin riittää. Pitää muistaa, että on kummeja joilla rahat todella tiukilla ja kyllä minä ainakin ymmärrän, etteivät kaikki kummit toimi lahjasäkkinä.

Toki lapsi voi vetää herneet nenään jos ei saakkaan ihkupihkukummilta sitä joulun toivotuinta lahjaa, mutta silloin kandeis kyllä opettaa lapsellekin hieman elämää....

Vierailija
12/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloinhan se on muistanut molemmista!

Tää on just tätä nykyaikaa, että kummin velvollisuudet pitäis laittaa jo paperille ennen ristiäisiä ja sopimus sitten kahtena kappaleena ettei vaan tule ongelmia jatkossa!

Muistaminen on aivan eriasia kuin korttien lähettäminen tai lahjojen antaminen. Mun sihteeri lähettää aina mun joulu yms kortit, eli ei se ole muistamista. Se on muistamista, että soittaa silloin kuin siltä tuntuu ja kysyy mitä kuuluu! Pakko " muistamispäivät" on nimenomaan pakkoja ei sydämestä...

Minusta tällaiset kummi-aloitukset ovat TÖRKEITÄ. Koskaan ei ole hyvin, teki kummi mitä tahansa. Ei ole hyvä jos ei tule lahjoja, ei ole hyvä jos tulee lahjoja, ei ole hyvä jos tulee lahjoja vain synttäreinä mutta ei jouluna. Mikään ei kelpaa. Menisitte vanhemmat itseenne ja miettisitte, millaista maailmankuvaa ja arvoja opetatte lapsillenne. Mittaatte kaiken vain materiana.

Vierailija
13/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostas kaksi pikkulahjaa

Vierailija
14/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ostas kaksi pikkulahjaa

Vierailija
15/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, asuuko kummit kaukana, etteivät voi jatkuvasti ravata ap:lla, mutta vähän voisi ap:kin järkeään käyttää...

Vierailija
16/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi antoi kaksi lahjaa, repun ja pipon, ja sanoi, että tässä on jouluksi ja synttäreiksi. Yksi lahja jouluksi ja yksi synttäriksi. Mikä tuossa on ap:n mielestä niin kamalaa?

Vierailija
17/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi ollaan ostettu syntymäpäivälahja vaikka synttärit on pari kertaa peruttu. Joululahja on sitten annettu vielä erikseen.

Vierailija
18/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin KAKSI ERI LAHJAA. Ehkä kummi ei jaksa parin viikon välein ravata ap:lla. On sillä kummillakin varmaan oma elämä... Ihan fiksua minusta antaa samalla molemmat lahjat. Ap itse on hieman outo, kun ei tajunnut antaa toista lahjaa synttärinä ja toista jouluna. Allekirjoitan tuon väittämän, että ap taisi itse pettyä lapsensa saamiin lahjoihin.

Vierailija
19/19 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos olis budjetti vaikka 10E,niin ostais vaikka 5En synttärilahjan ja 5¿ joululahja. Näin tulis muistettua molemmat päivät. Kyse ei todellakaan oo lahjojen arvosta vaan tyylistä. En käsitä miksi täällä vedetään aina tuo arvokkuus mukaan näihin juttuihin kun siitä ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi