Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grand Designs Suomi kausi 2

Vierailija
20.09.2023 |

Ihmiset rakentaneet jälleen uusia pirttejä pitäjiin.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Grand Designs Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1153)

Vierailija
881/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatan jakso on paras tähän mennessä! Elegantti, älykäs ja rohkea nainen. Upea leninki ja korkokengät jalassa ohjelman lopussa. Sisarukset tukena. Talosta tuli persoonallinen ja upea.

Marjatta iso respect <3

Vierailija
882/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee harvinaista, että 77-vuotias rakennuttaa talon itselleen. Yleensä eläkeikäiset luopuvat omakotitalosta ja muuttavat kerrostaloon. Onkohan tuossa järkeä?

Tarvitseeko enää tuossa iässä olla järkevä ;)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein, että 77-vuotias rakensi asunnon, jonka toiseen kerrokseen ei pääse esteettömästi tai edes sangen helposti? Jos näin on, niin on aika kova luotto omiin fyysisiin kykyihin. 

Ko. mummeli on minun ikäiseni, mutta näytän yli 10 v. nuoremmalta, kun en ole noin ryppyinen enkä harmaa. Itse en enää tässä iässä alkaisi rakentaa uutta, kun valmiitakin on myynnissä. Mitä tulee itse taloon, niin ei miellytä silmääni, on melkoisen ruma ilmassa leijuva hökötys. En tykkää.

Vierailija
884/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Marjatta Marjatta, rakennutit kyllä karsean hökkelin -missä on  kauneus, viihtyisyys ja kodikkuus? 

Olisi ollut   kyllä syytä sisustaa harmoonisesti- ei edes ole kunnon kaakeliuunia. Menty siitä ,mistä aita on matalin.

Vierailija
885/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana Marjatta ja ihana uusi koti

Olipa sympaattinen jakso! 🤙

Ja talokin ehti tulla valmiiksi jo ohjelman aikana

Vierailija
886/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihana Marjatta. Mutta löytyykö sauna? Jos talon siis joutuu joskus myydä. Aika tärkee suomalaisille. Ei siis millään pahalla, kaikki ei halua.

Vierailija
887/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se Tampereen huvila ja rakennuttajat jo haukuttu?

Nyt on siirrytty Lohjan talon haukkumiseen. Kaikki mikä poikkeaa keskimääräisestä keskiluokkaisuudesta pitää haukkua.

Vierailija
888/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, missä päin Lohjaa tuo talo on? Ei tarvitse kertoa tarkasti, ihan vain onko Karjalohjalla vai Sammatissa tai Pusulassa tai jne. Oma mökki on lähellä entistä Sammatin meijeriä.

Vierailija
889/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärränkö oikein, että 77-vuotias rakensi asunnon, jonka toiseen kerrokseen ei pääse esteettömästi tai edes sangen helposti? Jos näin on, niin on aika kova luotto omiin fyysisiin kykyihin. 

ohjelmassahan keskusteltiin asiasta. Tuolihissille on tehty varaus tulevaisuutta varten. Ja hän ajatteli kunnon pysyvän parempana, kun joutuu rappusia kävelemään. Tosin itse kyllä haluaisin tuolla iällä yksikerroksisen talon. 

Maiseman takia (näkymä korkeammalta) voisi olla syy rakennuttaa 2-kerroksinen talo. 

Itse pidän tuolihissejä rumina ja sen takia itse rakennuttaisin tavallisen pienen, ok-taloon tarkoitetun hissin (jos väkisin 2-krs. talon haluaisin). Se naamioituu paremmin osaksi kotia ja sen avulla saa tavaroita siirrettyä helpommin kerroksesta toiseen. Eivätkä ne edes maksa mitään älyttömiä summia. Mutta jokainen tietysti mieltymystensä mukaan. 

On ehkä hieman yksioikoista ajatella, että terveys ja kunto riippuisi pelkästään siitä, että kävelee portaita. On sitä muutakin kremppaa olemassa. En silti sano, että elämä pitää negatiivisen kautta elää. 

Vierailija
890/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jaksosta tuli tosi hyvä mieli. Upeaa lähteä vielä ikäihmisenä isoob projektiin, jonka kokee omakseen. Talosta tuli hieno, mutta koskettavinta oli yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen.

Vierailija
891/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä paras talo tähän astisista.

Persoonallinen eikä liian öky. Punainen ovi oli hieno.

Vierailija
892/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän mummon mökki oli kyllä kiva. Ei mitään maata mullistavaa mutta toimivaa ja kiinnostavaa. Pienet yksityiskohdat tekivät talosta mielenkiintoisen katsoa. 

Vierailija
893/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea tämän jakson talo. En yleensä tykkää noin modernista estetiikasta, mutta jotenkin sinne kallioiseen maastoon tämä istui ihan upeasti, ja oli elegantti kuten rakennuttajansakin. 

Tuli myös hyvää elämänoppia itselleni samalla. Minä olen 49, ja olen voivotellut tässä, että kun en ole omistusasuntoa hankkinut, niin eihän sitä enää tässä iässä. Ja sitten tuossa ohjelmassa 77-vuotias tuosta vaan rakennuttaa talon itselleen. Ehkä minunkin pitäisi lopettaa raihnaisuuden ja kuoleman odottelu yksiössäni ja tehdä jotain.

Vierailija
894/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli Marjatta-fani! Haluan isona tulla oman elämäni Marjataksi!

Vierailija
895/1153 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee harvinaista, että 77-vuotias rakennuttaa talon itselleen. Yleensä eläkeikäiset luopuvat omakotitalosta ja muuttavat kerrostaloon. Onkohan tuossa järkeä?

On. Hän voi NYT nauttia siitä vielä täysillä, ja voi saada nauttia siitä vielä pitkäänkin. Jokainen hyvä hetki tulee vanhetessa arvokkaammaksi, niin että niistä tahtoo nauttia. Paskat väliä onko enää vaikka 10 hyvää vuotta, jos saa viettää vuoden tai parikin onnellista elämää talossaan, niin hienoa. Ja voihan hän tosiaan hyvinkin elää vielä hyväkuntoisena 10 vuotta tai enemmänkin. Ja mitä sitten kun kunto pakottaa hoivakotiin tai aika jättää? Siitähän saavat lapset todella hienon kesäpaikan itselleen.

Vierailija
896/1153 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mummo ja talo

Vierailija
897/1153 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. mummeli on minun ikäiseni, mutta näytän yli 10 v. nuoremmalta, kun en ole noin ryppyinen enkä harmaa. Itse en enää tässä iässä alkaisi rakentaa uutta, kun valmiitakin on myynnissä. Mitä tulee itse taloon, niin ei miellytä silmääni, on melkoisen ruma ilmassa leijuva hökötys. En tykkää.

Hän sanoi, että portaisiin hankitaan tuolihissi, jos liikkuminen vaikeaa. Portaat ei ole ongelma, jos muistaa, että on portaat👵

Vierailija
898/1153 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä kuulostat miellyttävältä ihmiseltä ja kauniskin olet, kauniissa asunnossa. Kyllä käy kateeksi.

Vierailija
899/1153 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Hän voi NYT nauttia siitä vielä täysillä, ja voi saada nauttia siitä vielä pitkäänkin. Jokainen hyvä hetki tulee vanhetessa arvokkaammaksi, niin että niistä tahtoo nauttia. Paskat väliä onko enää vaikka 10 hyvää vuotta, jos saa viettää vuoden tai parikin onnellista elämää talossaan, niin hienoa. Ja voihan hän tosiaan hyvinkin elää vielä hyväkuntoisena 10 vuotta tai enemmänkin. Ja mitä sitten kun kunto pakottaa hoivakotiin tai aika jättää? Siitähän saavat lapset todella hienon kesäpaikan itselleen.

Tuossa iässä varmaan tiedostaa paremmin, että vuodet alkaa oikeasti käydä vähiin. 25 vuotta on maksimissaan aikaa, kenties viikko tai pari jos huonosti käy. En ymmärrä ollenkaan tuollaista ajattelutapaa, että viimeiset vuodet pitäisi elää jotenkin vaatimattomasti koska lähtö tulee kuitenkin. Kyllähän täällä kritisoitiin vaikkapa edesmennyttä Aira Samulinia. Että keskustassa asui, isossa asunnossa, kallis oli vuokra. Olisi jossain muualla pitänyt olla ja halvemmalla, että olisi säästynyt rahat.

Vierailija
900/1153 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatta kiskoo brenkkua ja tulee vetämään kunnon naamat niissä portaissa.

Tuolihissi vaan kehiin ajoissa.

T.Skäbä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän