Koulu tekee lasun herkästi nykyään
Kommentit (14)
Kyllä; virka velvoittaa. Huvikseen niitä ei tehdä. Osa on varmasti turhia, mutta kuten jo totesin, määrätyissä tilanteissa lasun teko kuuluu virkavelvollisuuksiin, ja jos en lasua tee, syyllistyn virkavirheeseen.
Onkohan uutiset lietsoneet opettajia herkemmin tekemään lasuja?
No tuskinpa nyt kovin helposti kuitenkaan.
Toivon, että itse kukin opettajan tai varhaiskasvatushenkilöstön aloitteesta lasun saanut todella pysähtyy miettimään sen syytä. Lapset ovat tärkeämpiä kuin vanhempiensa ego.
Mistään lasuista oltu kuultukaan 80-luvulla. Kenen keksintö tämä on?!
Ei niitä lastensuojeluilmoituksia saa noin vain tehdä. Pitää olla oikea huoli eikä mitään arvailuja ja oletuksia.
Tuntuu kuitenkin siltä, nykyään tehdään jo varmuuden vuoksi ja se ei ole oikein ketään kohtaan. Näitä virkaintoisia on.
Kuitenkin kouluissa kiusataan eivätkä opettajat puutu siihen.
Kyllä tekevät helposti ja ei lastensuojelu ota niitä kovin vakavasti jos syyt on vähäiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itse lintsasin ylä-asteella (2000-luvulla) minkä kerkesin ja täytin 2 poissaolovihkoa ja laitoin väärennetyt nimmarit. Ei kyselty mitään.
Huomaa kyllä, että lintsasit. Miksi laitoit yhdysmerkin (väliviiva) tuohon mihin se ei kuulu?
Huhhuh, jos kasarilla tappelusta, kiusaamisesta, naisren sáhdistelusra olisi tehty lasuja.
Eniten hävettää, etten ala-asteeella puuttubut kiusaamiseen ja yläasteella häirintään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuttuisivat? Se on vain lisätyötä, josta ei makseta mitään. Välituntivalvojana oppii taitavasti olemaan näkemättä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuttuisivat? Se on vain lisätyötä, josta ei makseta mitään. Välituntivalvojana oppii taitavasti olemaan näkemättä asioita.
No, eipä tuota luokassa tapahtuvaa kiusaamistakaan kovin herkästi "huomaa"!
Ei. Itse lintsasin ylä-asteella (2000-luvulla) minkä kerkesin ja täytin 2 poissaolovihkoa ja laitoin väärennetyt nimmarit. Ei kyselty mitään.