Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko Sinkkuelämää onnistunut toisinpäin?

Vierailija
20.09.2023 |

Miehet hässijöinä ja naiset puhtaina hyväksikäytettyinä? Illasta, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen miesten ilonpitoa typyjen kustannuksella tv:ssä ja elokuvissa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjan Samantha on kirjoitettu nimenomaan millainen useissa sarjoissa ja elokuvissa menestyvät miehet ovat. Panevat usein nuorempia naisia päivästä toiseen, heittelevät vapaasti kommentteja ja tekevät mitä haluavat. Lienee Samantha itse mainitsee useamassa jaksossa että miksi miehet saavat käyttäytyä tällä tavalla, mutta hän ei.

Miehet olivatkin varmasti niitä, jotka kritisoivat Samanthan toimintaa, eivät naiset itse.

Vierailija
22/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia elokuviahan on ollut kautta aikojen, missä miehet menevät edellä?

Sinkkuelämää tuli, kun naisilla alkoi vihdoin ja viimein olla vapaa seksuaalisuus ja se seurasi sitä. Tottakai jotkut asiat ovat vähän kyseenalaisia siinäkin sarjassa, mutta se yksi ensimmäisistä elokuvista missä naiset sai puhua yhtä vapaasti seksistä kuin miehet.

Tätä ennen on ollut miljoonia sarjoja joissa miehet läpsii naisia, kommentoi heidän ulkonäköä ja heittelee seksuaalisia viestejä sinne ja tänne. 

Vauvapalstalle on selvästi palkattu jokapäiväinen feministien armeija kääntämään keskustelut miehiä vastaan. Ei tämä voi muuten toimia näin järjestelmällisesti.

En ole feministi.

Ja keskustelussa oli puhe siitä, että olisiko samankaltainen sarja menestynyt miehillä... No mutta samantyyppisiä sarjoja jossa miehet kommentoivat naisia, heidän ulkonäköä, puhuvat seksistä jne.. on ollut jo kautta aikojen. 

Upeaa, girl power, naisten kosto elää!! <3 Seuraavat sadat vuodet maksetaan velkaa, go girls ;)

Ottaako noin pahasti itseesi kun joku tuli vain kertomaan sulle, että olet väärässä sen suhteen että samantyylisiä sarjoja miehistä ei olisi ollut?

Nyt hei ihan oikeasti sitä itsetuntoa ja itseluottamusta kasvattamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Sinkkuelämää oli niin poikkeuksellinen sarja juuri siksi, että kaikki viihde oli aiemmin ollut juuri tuollaista. Miesten tekemää, miehistä kertovaa, miehille suunnattua.

Hyvä naiset, nyt kostetaan!! <3 

Et ole sitten huomannut, että miehet ovat jo saaneet ansionsa mukaan. Mitä tykkäsit metoosta?

Vierailija
24/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selität? Sinkkuelämää oli niin poikkeuksellinen sarja juuri siksi, että kaikki viihde oli aiemmin ollut juuri tuollaista. Miesten tekemää, miehistä kertovaa, miehille suunnattua.

Hyvä naiset, nyt kostetaan!! <3 

Et ole sitten huomannut, että miehet ovat jo saaneet ansionsa mukaan. Mitä tykkäsit metoosta?

No todellakin, mutta kaikki on vasta alussa naiset <3 Tästä tää taistelu vasta alkaa!

Vierailija
25/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjan Samantha on kirjoitettu nimenomaan millainen useissa sarjoissa ja elokuvissa menestyvät miehet ovat. Panevat usein nuorempia naisia päivästä toiseen, heittelevät vapaasti kommentteja ja tekevät mitä haluavat. Lienee Samantha itse mainitsee useamassa jaksossa että miksi miehet saavat käyttäytyä tällä tavalla, mutta hän ei.

Miehet olivatkin varmasti niitä, jotka kritisoivat Samanthan toimintaa, eivät naiset itse.

Niin sehän pointti oli. He kritisoivat Samanthaa koska hän oli nainen, mutta eivät kritisoineet miehiä, jotka käyttäytyivät tällä tavalla. 

Vierailija
26/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sehän pointti oli. He kritisoivat Samanthaa koska hän oli nainen, mutta eivät kritisoineet miehiä, jotka käyttäytyivät tällä tavalla. 

Miehet eivät tasan tarkkaan ole kiinnostuneet mistään Samanthan käytöksestä Sinkkuelämää -sarjassa. Kyllä ne olivat naisia, jotka olivat suurimmassa äänessä Samanthasta ja ovat edelleen. Miehiä ei kiinnosta.

Vierailija
27/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tasan tarkkaan ole kiinnostuneet mistään Samanthan käytöksestä Sinkkuelämää -sarjassa. Kyllä ne olivat naisia, jotka olivat suurimmassa äänessä Samanthasta ja ovat edelleen. Miehiä ei kiinnosta.

Enpä ole vielä törmännyt mieheen, jolla ei olisi mielipiteitä kyseisestä sarjasta. Miehiä kiinnostaa tosi paljon.

Vierailija
28/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mömmömmöö ja önnönnöö taas

Vierailija
29/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei unissaankaan kritisoi niitä Samanthan helppoja miehiä. Jos sukupuolet olisi toisin päin...

Vierailija
30/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei unissaankaan kritisoi niitä Samanthan helppoja miehiä. Jos sukupuolet olisi toisin päin...

Taas tää "helppo mies" -hullu.

Vierailija
31/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan perus Hollywoodin miesten elokuvalta?

Mutta se täytyy juttuusi korjata, ettei Sinkkuelämän naiset mitään miesten kustannuksella huvittelijoita olleet eikä ne niiden miehet mitään puhtaita hyväksikäytettyjä :D

Sinkkuelämän naiset oli monin paikoin alistuneita surkimuksia ja miehille eläjiä, ei mitään omassa voimassaan olevia itsenäisiä naisia.

Katsoin kyseisen sarjan vasta aikuisena, ja olin jo ensimmäisten minuuttien aikana lähinnä että WTF miten tätä naisia halveeraavaa passskaa on kukaan ikinä pitänyt voimaannuttavana?

No, silti tunnen yhden 20+ naisen joka edelleen katsoo tuota sarjaa ja pitää hyvänä, mutta se kyllä sitten näkyy (tai sarja viehättää sellaisia jotka ovat tietynlaisia).

Vierailija
32/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia elokuviahan on ollut kautta aikojen, missä miehet menevät edellä?

Sinkkuelämää tuli, kun naisilla alkoi vihdoin ja viimein olla vapaa seksuaalisuus ja se seurasi sitä. Tottakai jotkut asiat ovat vähän kyseenalaisia siinäkin sarjassa, mutta se yksi ensimmäisistä elokuvista missä naiset sai puhua yhtä vapaasti seksistä kuin miehet.

Tätä ennen on ollut miljoonia sarjoja joissa miehet läpsii naisia, kommentoi heidän ulkonäköä ja heittelee seksuaalisia viestejä sinne ja tänne. 

Vauvapalstalle on selvästi palkattu jokapäiväinen feministien armeija kääntämään keskustelut miehiä vastaan. Ei tämä voi muuten toimia näin järjestelmällisesti.

Tai itse olet vaan tyhmä ja tiedostamaton? Tottahan tuo on, että AP:n kuvailemia elokuvia on tehty niin kauan kuin elokuvia on ollut olemassa.

Sieltähän se massalampaiden panomies-ihanne tulee. Hollywoodista syötetty.

Vierailija
33/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä elokuvassa menestynyt mies lipittelee jatkuvasti eri naisten pilllluja ja ylpeilee sillä miten hyvä on nuolemaan? :D

Vierailija
34/34 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perus Hollywoodin miesten elokuvalta?

Mutta se täytyy juttuusi korjata, ettei Sinkkuelämän naiset mitään miesten kustannuksella huvittelijoita olleet eikä ne niiden miehet mitään puhtaita hyväksikäytettyjä :D

Sinkkuelämän naiset oli monin paikoin alistuneita surkimuksia ja miehille eläjiä, ei mitään omassa voimassaan olevia itsenäisiä naisia.

Katsoin kyseisen sarjan vasta aikuisena, ja olin jo ensimmäisten minuuttien aikana lähinnä että WTF miten tätä naisia halveeraavaa passskaa on kukaan ikinä pitänyt voimaannuttavana?

No, silti tunnen yhden 20+ naisen joka edelleen katsoo tuota sarjaa ja pitää hyvänä, mutta se kyllä sitten näkyy (tai sarja viehättää sellaisia jotka ovat tietynlaisia).

Se oli voimaannuttavaa siksi että silloin oltiin niin syvällä suossa, että jopa tuollainen viihde oli rajoja rikkovaa. Eikös avioliitossa raiskaaminen ollut muuttunut laittomaksi Somessa vain muutama vuosi aiemmin, kun tuo sarja alkoi?

Mutta joo, Mirandan erityisesti piti olla itsenäinen ja pystyvä, mutta antoi Steven sabotoida työuraansa jatkuvasti. Steve esimerkiksi ilmoitti että haluaa erota juuri pari tuntia ennen Mirandan tärkeää työtapaamista.