13-vuotiaan tappanut rattijuoppo haluaa vapaaksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8d5ed085-1d96-4344-92b8-78805c092bcd
Kyllä on muuten oksettava tapaus. Sen sijaan että häpeäisi ja kärsisi rangaistuksensa inisemättä tahtoo pullapoika pois vankilasta kun siellä ei ole kivaa eikä voi edes ryypätä. Hyi helvetti.
Kommentit (98)
Siis suoraan sanottuna ihmisp*skahan tuo on. Jesse Juhani Miikkael Nieminen. Mitään ei päässä liiku, ei minkäänlaista empatiakykyä. Harvoin tulee uutisista näin vihaiseksi, muistan tämän tapauksen erittäin hyvin.
Kertoo aika paljon tyypistä että edes kehtaa valittaa tästä tuomiosta. Itse tappoi viattoman lapsen eikä häpeä yhtään! 🤬 Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on kannattavaa ajaa humalassa, se lieventää tuomiota. Tämä outous on totta.
Vuonna 2004 rattijuoppo ajoi kaverini tuoreen vaimon ja 3 vuotiaan tyttärensä yli.
Tuomio:
1v 6kk vankilaa mistä ensikertalaisena otettii noin puolet pois ja siitä noin puolikkaasta tekijä istui avovankilassa grillailen makkaraa ja käyden töissä ja opiskelemassa ja leffassa jne.
Korvauksia joutui maksamaan 4500e yhteensä.
Oikeutta.
Mistä löytyisi sellainen maa, jonne voisi lähettää vst vangit?
Suomen valtio voisi maksaa mielellään siitä, että rikokset vähenesi, kun rangaistus olisi merkittävä.
Mm Amerikassa vankilat ovat ulkoistettu. Tällainen idiootti-itsekäs kun olisi kovemmissa olosuhteissa 10 v eteenpäin, voi rikoksen tehtyä tajuta hyppää sillalta. Ei valtiolle tulisi maksua ja omaiset saisivat rauhan
Selvä kuolemantuottamus, ei tappo. Toivottavasti oikeus tapahtuu, niin systeemikin voisi joskus muuttua. Virheistä pitäisi tuomita yhtä ankarasti kuin tahallisesta teosta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon tyypistä että edes kehtaa valittaa tästä tuomiosta. Itse tappoi viattoman lapsen eikä häpeä yhtään! 🤬 Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään virkaa.
Et sinä hänen häpeästään mitään tiedä, ja kehtaamisen takia ei kannata jättää asioita tekemättä.
Kuvastaa hyvin tämän maailman kohtuuttomuutta että viattomat ihmiset kuolee vaikka eivät tekisi mitään väärää, ja sitten tällaiset luuserit porskuttavat eteenpäin.
Loppu iän vaan vankilassa. Ei mahdollisuutta vapauteen. Miettisi tekoja siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun oli niin kännissä, eihän sitä tajunnut.
Miten asianajajakaan kehtasi vedota humalatilaan, Suomessahan on vanha oikeuskäytäntö, ettei itse aiheutettu humalatila ole mikään puolustus. Tyyppi taitaa olla sellainen, että ei opi ikinä millään, eikä häpeä.
Aika huono oikeuskäytäntö. Ihan samalla tavalla se pitäisi kelvata puolustukseksi kuin muutkin puolustukset.
Olisi ollut rattijuoppo nuorempana niin olisi saanut rangaistuksen sijaan lievennystä kuten Koskelan pojat...
Kerrankin juoppokuski eli suomeksi ihmisjätös sai ansaitemansa rangaistuksen rikoksesta, sitä olen ihmetellyt että alkaisiko rangaistukset vähitellen tässäkin maassa olla oikeudenmukaisia. Toivottavasti pidentävät vielä rangaistusta, jos yhtään inisee lisää, kun ei tajua hävetä mitään.
Ihmettelen ainoastaan sitä että kaverisi ei juonut puolikasta kossua joku ilta ja hypännyt rattiin kun kyseinen surkimus lähtee iltakävelylle... Onnettomat rangaistukset ovat häpeäksi Suomelle.
Mun mielestä pitäisi käsitellä murhana aina, kun hyppää auton rattiin humalassa ja joku kuolee. Jokainen tekee itse sen päätöksen, että ajaako vai ei kun on juonut. Toki yleensä humalassa tehdyt päätökset ovat huonoja, mutta humalatilan ei tulisi olla lieventävä asianhaaraa vaan päinvastoin.
Mitä pitää mennä elämässä niin pahasti pieleen, että ihmisestä tulee tuollainen? Täysin, täysin yhteiskunnalle hyödytön jäteläjä, jonka joutaisi hävittää välittömästi.
Tapon rangaistusasteikko on 8-12 vuotta, joten on kova tuomio tapoksikin. Toiset kuristavat jonkun hengiltä tai hakkaavat pään vasaralla tohjoksi ja selviävät lievemmällä tuomiolla.