Kauhee myrsky! Kaikki pillun päreenä!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ei myrskyä missään kun ei MINUN siis MINUN ihan itseni luona. Muuten vaan mukavikseen puita halunnut kaatua sähkölinjoille. Nyt 28 000 taloutta ilman sähköä.
Jossain vittun itäsuomessa. Mihin ne sähköä tarvii?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mennyt!!! Kaikki!!!! Miten me tästä selvitään
Ei tekisi sinunkaan mielesi vttuilla jos syöksyvirtaus osuisi omalle kohdallesi. Jokunen vuosi sitten meiltä kaatui lähes satavuotias metsä. Pari mäntyä ja koivu talon päälle. Osa naapureista koki saman kohtalon, osan kohdalla syöksyvirtaus teki mutkan niin, ettei vahinkoja juurikaan koitunut. Se on niin mukava maalla nauraa, kun merellä sattuu.
Vahinkojen korjaaminen ja metsän uudelleen kasvaminen kestää vuosia, eikä vakuutus kaikkea korvaa. Vain osa puista kaatui juurineen ja pysyi ehjänä niin, että niistä sai tukkeja. Suurin osa repeili ja raivaustyö oli hengenvaarallista ja ammattilaisten työtä. Toivo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan vaikka olisit kaupungissa asuva metsää tai puita omistamaton. Voi se naapuritalon peltikatto lentää ja pudota mihin sattuu. Se, ettei myrsky satu juuri omalle alueellesi, ei tarkoita, etteikö muualla myrskyäisi.
Entä jos olisikin ollut todella kauhea myrsky? Sitäkö ap toivoo ja haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myrskyä missään kun ei MINUN siis MINUN ihan itseni luona. Muuten vaan mukavikseen puita halunnut kaatua sähkölinjoille. Nyt 28 000 taloutta ilman sähköä.
Jossain vittun itäsuomessa. Mihin ne sähköä tarvii?
Sulle tuo itäsuomi sitten laajalla alalla.
Kyllä Helsingissä piti jonkinlaista myrskyn ääntä koko ajan. Taukosi sitten. Mökki idempänä, siellä näyttäis olevan sähköt poikki.
Vierailija kirjoitti:
Imastonmuutoskin peruuntuu jos talvella tulee lunta ja/tai pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
hohojaa kirjoitti:
Ilmasta propaganda jyrää . Pelotellan joka kääntessä myrskyllä.
Eli nyt trollien mielestä ei saisi luottaa mihinkään instituuttiin, ei edes ilmatieteen laitokseen.
Aika läpinäkyvää, että nämä samat tulee joka varoituksen jälkeen tänne sanomaan, miten kaikki on propagandaa.Mikähän oikeasti on propagandaa, häh? Te trollit.
Lehdistön paisuttelu on propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tekisi sinunkaan mielesi vttuilla jos syöksyvirtaus osuisi omalle kohdallesi. Jokunen vuosi sitten meiltä kaatui lähes satavuotias metsä. Pari mäntyä ja koivu talon päälle. Osa naapureista koki saman kohtalon, osan kohdalla syöksyvirtaus teki mutkan niin, ettei vahinkoja juurikaan koitunut. Se on niin mukava maalla nauraa, kun merellä sattuu.
Vahinkojen korjaaminen ja metsän uudelleen kasvaminen kestää vuosia, eikä vakuutus kaikkea korvaa. Vain osa puista kaatui juurineen ja pysyi ehjänä niin, että niistä sai tukkeja. Suurin osa repeili ja raivaustyö oli hengenvaarallista ja ammattilaisten työtä. Toivo vaan ettei pilkka osu omaan nilkkaan vaikka olisit kaupungissa asuva metsää tai puita omistamaton. Voi se naapuritalon peltikatto lentää ja pudota mihin sattuu. Se, ettei myrsky satu juuri omalle alueellesi, ei tarkoita, etteikö muualla myrskyäisi.
Älä nyt katkeruuteen tukehdu!!
Meillekin näytti kaikki sääkartat eilen hirveää myrskyä. Taas, varmaan viidennen kerran tänä kesänä/syksynä. Pakotin koululaiset lähtemään kunnon tuulipuku-sadevarustuksessa kouluun. Ulkona tuuli 2m/s ja ei sadepisaraakaan!
En edes muista milloin meillä olisi ollut oikeasti myrsky, viime kesänä ei edes yhtä kunnon ukkosta ollut.
Ei oo ollu mitään myrskyä, taas joku valeuutinen.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin postilaatikko lensi äsken pihan ylitse.
En lähteny sen perään, ku satoi kaatamalla.
Oon jo pitempään kattellu ku se on niin hepposesti siinä tolpassaan kiinni.No nyt saapi Paavo ettii sekä postiaan että lootaansa.
Itään vai länteenkö päin lensi postit?
Kovaa tuulee ja just katoin, että Pohjois-Karjalassa on sähköt poikki noin 6000 taloudesta.
Olin joku aika sitten parkissa kaupan pihalla ja sen verran iso puuska tuli, että auto heilui.
Kaupungissa ei niin aina edes kyllä huomaa myrskyä.
Sata vuotta sitten sanottiin leveäteräistä veistokirvestä piilu- tai pillukirveeksi murteesta riippuen. Ja silloin pillun päreillä tarkoitettiin niitä lastuja joita tuli kun piilukirveellä hirsiseinää veistettiin.
Näitä päreitä naiset käyttivät saunan lauteilla istuessaan silloin, kun oli kuukautiset, että lauteille ei tulisi verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt katkeruuteen tukehdu!!
En toki. Mammona on mammonaa eikä omassa perheessä eikä tietääkseni muissakaan sen myräkän kohteeksi joutuneet ihmiset vammautuneet. Eräs naapurin vanhus tosin pelkää nyt puiden alla kulkemistakin. Hän oli yksin kotona ja hänen katolleen rysähti puu. Vtutus tuollaisia kukkulan kuninkaita, teidän itsekkyyttänne ja välinpitämättömyyttänne muita ihmisiä kohtaan ei ole katkeruutta, vaan juuri sitä mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky teki tuhoja täällä eteläsuomessa, tuuli oli kaatanut muovisen pihakoristeen ja tuuli oli lennättänyt puiden lehtiä talon nurkkaan.
Meillä - samoin täällä eteläisessä Suomessa - pihapuu kaatui, mutta vain latva osui seinään, joten ei mitään vahinkoa...
Aamulla oltiin ilman sähköä, joka on etätyöläiselle vähän hidaste, mutta ei este. Pihakalusteet ovat pysyneet paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky teki tuhoja täällä eteläsuomessa, tuuli oli kaatanut muovisen pihakoristeen ja tuuli oli lennättänyt puiden lehtiä talon nurkkaan.
Etelä-Suomessa pienemmän puun kokoinen, mutta painava ja iso oksa männystä talon katolla. Korvaakohan vakuutus myrskyvaurioita ja minkälaisen taistelun jälkeen? Varmaan puuttuu raksi jostakin sopimuskohdasta. Kiva, että teillä kaatui vain muovinen pihakoriste ja lehdistä selviätte siivoamisella. Onni kaikilla, myrsky yksillä.
Minäkin olin! 😊