Anopilta saamanne lahjat?
Olen vieläkin aivan mykistynyt ja ihmeissäni.
Kävimme anopin luona aattona. Hän ei valmistele joulua millään tavalla, ei ruokia tms.
Itse olen todellinen jouluihminen. Joulumme koostuu tunnelmasta, joka syntyy koristelusta kotona, kynttilöistä, perinteistä jne.
Anoppi ei ymmärrä, miksi emme vietä joulua hänen luonaan. Meillä on pieniä lapsia, joten haluamme mieheni kanssa viettää joulun lasten ehdoilla kotona. Lahjat eivät ole joulussamme pääasia, jonka haluamme opettaa lapsillemme. Tietenkin on mukava, kun lapset saavat muutaman paketin joulupukilta.
Anopilta emme saaneet yhtään lahjaa. Ei mieheni, eikä kumpikaan pienistä lapsistamme. Itse en tietenkään ole koskaan toivonut enkä myöskään saanut häneltä mitään. ( Mm. saapuessaan katsomaan sairaalaan lapsenlastaan anoppi ei edes onnitellut minua, saatikka olisin saanut kukkia). Ihmeellistä, että lapsenlapset eivät merkitse anopille mitään... Mieheni on pahoillaan tilanteesta. Varsinkin, kun omat vanhempani haluavat muistaa paljon lapsiamme muulloinkin kuin jouluna.
Kylläpä varmistui, että haluamme viettää joulumme tulevaisuudessakin kotona...
Kuinkas teidän anoppinne muistivat perhettänne?
Kommentit (20)
Ihan hyvä lahja. Tyttö ja mieskin (yllättäen=)) saivat lahjoja.
Lisäksi laittoi ennen joulua meille laatikoita, pipareita ja muita jouluruokia vähentääkseen mun joulukiireitä. Ihana anoppi =)
myös aikuisille, vaikka sanoin, että ei tarvita mitään. Myös lapsille oli useita lahjoja. Anoppi ei kuitenkaan aina homaa kaikkein järkevimpiä lahjoja, vaikka kalliita ehkä ovatkin. Osti mm. isot lelurobotit molemmille pojille. Niiden kappalehinta on 29 euroa. Robotti vain kävelee ja pitää pahaa ääntä. Tuolla hinnalla olisi varmasti saanut jonkin kehittävämmän ja leikittävämmänkin lelun.
Itse sain kauniin pitkähihaisen pitkän yöpaidan. En koskaan käytä pitkiä yöpaitoja, mutta ehkä käytän tuota sitten joskus mökillä saunavaatteena.
Kaikki kunnia ja kiitos anopille. Ei siis tosiaankaan olisi noin paljon tarvinut hommata.
Mies sai nahkahanskat, minä sain tosi nätin valkoisen neuletakin, vanhin lapsi sai upean nuorisopusakan, kaksi tytärtä sai pyjamat, yksi tyttö sai juhlapuseron ja nuorin lapsi toppahousut. Lanttu- ja porkkanalaatikot saatiin myös, kun anoppi tekee niitä paljon. Anoppi panostaa kyllä jouluun. Olen joka ikinen joulu nyt 28 vuoden ajan saanut häneltä joko puseron tai neuletakin, vieläpä hyvällä maulla valitun. Tapaninpäivänä menemme anopin luo syömään, mutta aatto vietetään aina oman perheen kesken.
Anoppi oli viettämässä aattoiltaa meillä ja minun vaivalla tekemääni jouluateriaa syömässä. Edes kahvipaketti olisi ollut jotain....
enkä vielä koskaan ole saanut anopiltani mitään. En jouluna enkä muutenkaan. Huomenna mennään kyläilemään, mies saa varmasti taas sukkia.
Ei ole vanhuudenhöperö, eikä ilkeä, pienestä eläkkeestään aina lahjoja ostaa ja ihan laadukkaita tuotteita sinänsä. Mutta jotenkin menee vaan aina ihan pieleen. Lapset kirjoitti toivomuslistaan sellaisia juttuja, jotka olisi anopillekin ollut helppo ostos, mutta oli halunnut tehdä ostokset jo 2 kk sitten, eikä joulupukin kirjeet olleet vielä silloin mielessä.
Mies ja minä saatiin pussilakanasetit; minulle viinipunainen, miehelle vihreä, samaa sarjaa kuitenkin. Lapset: Tytölle (11 v) pyjama, koko ihan oikein, mutta kuvassa joku prätkähiiri ja myös malliltaan valitettavan poikamainen. Pojalle pusero kokoa 110, vaikka pituutta on jo reilut 120 cm (ja on kuitenkin aika pienikokoinen ikäisekseen, no tasapaino säilyy, viime vuonna sai kokoa 140 olevat kalsarit). Vauva sai lelun, joka oli kyllä nappiostos. Varmasti tykätty.
Anoppi loukkaantuu, jos pyydän vaihtamaan, joten koitamme sisäisillä siirroilla selvitä noiden kanssa. Ajan myötä kaikki saadaan kyllä käyttöön, vaikka siinä meneekin 5-6 vuotta.
Paljon lahjoja meille kummallekin ja pojallemme. Ostamme aina lahjoja kaikille ja saamme kaikilta. Lahjat ovat aika arvokkaita, ja laadukkaita. Mikä tietenkin ilahduttaa mieltä paljon. Tänä vuonna ehkä ihanin lahja oli iltapuku ja valurauta pata.
Sanoivat että ostakaa jotain sopivaa kaikilla (meitä on siis kaksi aikuista ja 5 ja 3- vuotiaat lapset).
Minusta tosi hyvä näin, kuin nurista sopimattomista lahjoista. Ostettiin vain jotain pientä jouluksi ja lopuilla ostetaan alennusmyynneitä tarpeellisisa vaatteita, sukset, luistimet jne.
Aivan huippua näin.
mies sai kaksi kirjaa ja koira luupaketin ja siankorvia ja minä sitten paketin pahaa suklaata : (
meille yhteiseksi Helsingin sanomien vuositilaus, minulle vielä pyjamahousut ja Paholainen pukeutuu Pradaan -kirja. Olen jo puolivälissä ja on tosi hauska.
lapselle kasa leluja (niitä olisi voinut olla vähemmänkin)
ps. ap, kuulostaa siltä että anoppisi on ajautunut taloudellisiin vaikeuksiin? onkohan hän taannut jonkun lainan tmv?
2.5v sai sellaisen pienen puuhapete lelun (joka meillä oli ennestään) ja palapelin jossa n. 60 palaa (liian vaikea). 5v sai pikkuauton ja palapelin jossa yli sata palaa (liian vaikea siis).
en haluis valittaa mutta lahjat oli tosi surkeita just anopilta ja appiukolta. servetit oli enkelikuvioisia (mä inhoon) käsisaippua jotain yves rocheria. jalapenot ihan ok mutta ei musta joululahja.
mutta joka vuosi sama homma. Me ostettiin viime vuonna heille takkavälinesetti, ja vielä kotona asuville miehen sisaruksille n. 80e lahjat per nuppi (2lasta). no, tänä vuonna miehen vanhemmat saivat käsin tehdyn pöytäliinan, ja sisarukset: toinen 5e pleikkapelin ja toinen 10e yöpaidan.
muitakin sukulaisia oli...
oli ostanut kaikille kivoja lahjoja, minullekkin henkilökohtaisesti 2 kpl...
lasten lahjoja oltiin hieman mietitty yhdessä, että tulee tarpeellisia, eikä roinaa!
kiva joulu ja anoppi minulla!
hänen naapurinsa kutomat villasukat...samoin sai mieheni (siis äidiltään), isoille lapsille oli 20 euroa kummallekin, 2-vuotiaalle villasukat ja satukirja, ja 8 kk vauvalle villasukat ja sellainen vauvojen vedettävä pehmeä soittorasialelu
mieheni taas sai anopiltaan (äidiltäni siis) kanssani yhteisesti 2 marimekon pyyhettä, kaksi teema-mukia, saunakissan ja -tuoksun, suklaarasian
isommat lapset saivat molemmat 40 e rahaa, 2-vuotias sai marimekon iloisen takin, ja 8 kk vauva sai marimekon pitkähihaisen raitapaidan ja sukat
kaikista lahjoista olen iloinen ja kiitollinen
Anopilla ei ole taloudellisia vaikeuksia. Ei ole taannut lainaa, tiedän sen.
Hän on niin ajattelematon, tunteeton ihminen. (Onneksi mieheni on hyvin tunteellinen, päinvastoin kuin äitinsä).
Anopin elämä pyörii oman itsensä ympärillä. Tupakkaan kuluu rahaa valtavasti. Vaikka lapsemme pyytäisivät vaikka jäätelöä, hän ei osta. Viimeksi käydessämme hän kehui lapsille, että hän tekee lettuja itselleen, kun lähdemme kotiin. Lapset pitävät letuista paljon. Olisi jättänyt mieluummin sanomatta.
Näitä samantyyppisiä tilanteita on paljon, en jaksa kertoa enempää. Pahoitan vaan mieleni muistelemalla niitä.
Miehenikin ihmettelee äitinsä käytöstä. Huomaan miehestäni, että hänkin on pahoillaan tilanteesta.
Joku masennus varmaan, en käsitä muuta syytä anopin käytökseen.
Onnea teille, joilla on ihana, tunteellinen anoppi. Kertokaa se omalle anopillenne. Minä en voi.
Tarjoilivat upean joulupäivällisen (kuten myös omat vanhempani aattona). Lahjoina mm. Hesarin vuositilaus, 100 ¿:n lahjakortti yhteen käyttämäämme liikkeeseen, Guitar Hero II peli kitaroineen, toivottu kirja, lapselle junarata, vaatteita ja lisäksi kaikkea pientä.
Ennen aattoa toi lisäksi joululaatikoita, itse tehtyä sinappia, punasipulihöystöä ja muumitalo-piparkakkutalon.
Alku oli tahmea anopin kanssa, mutta nykyään yhteiselo etäältä toimii ;)
Silti tuli ihana paketti Jouluna. Keräämäämme astia sarjaan tarjoilulautanen. Eikä mistään halvimmasta päästä.
Olin aivan haltioissani avatessani paketin. Mietitty ostos, tarjoilu astiaan oli vielä aseteltu kolme kynttilää ja kauniita koristekiviä.
:-)
No, häälahja sentään saatiin... Omalta äidiltäni saatiin tänä jouluna Moccamasterin cd-mallinen kahvinkeitin. Ja siis itse muistamme aina jouluna ja synttäreinä miehen vanhempia. Nyt ostettiin apelle pullo Jägermeisteria ja anopille joku cd-levy.
hän ei juhli joulua nyt eikä hommaa kellekkään mitään.