Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö teidän 16 vuotiaat itse ruokansa?

Vierailija
19.09.2023 |

Tekeekö teidän 16 vuotiaat itse lounaansa tai päivällisensä?

Meidän 16 vuotias haluaa syödä eri ruokaa kuin muut. Voinko vaatia valmistamaan ruokansa itse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys.

Vierailija
2/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt. Vaadi jos koet järkeväksi, mieti ite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdessä tehty ruoka ei kelpaa, niin tietenkin tekee itse.

Vierailija
4/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tuonikäisenä jo omillani ja kokkasin omat ruokani, joten en näe sen puolesta ongelmaa. Anna kokata. Meillä on kyllä ollut kotona kiertävät ruuanlaittovuorot, eli jokainen yli 12-vuotias kokkasi omalla vuorollaan koko porukalle safkat.

Vierailija
5/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua syödä samaa kuin muut tekee itse ruokansa.

Vierailija
6/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee, koska hän on hyvin harvoin kotona sellaiseen aikaan kun sitä ruokaa tehdään, eli on koulussa tai töissä. 

Vierailija
7/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee koko perheelle ja on hyviä ruokia,

Vierailija
8/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekee

Vierailija
9/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki vähän nuorempanakin usein. Poika pelasi jääkiekkoa ja usein treenit alkoivat aikaisin, ja minä jouduin olemaan yhtäkkisissä ylitöissä, jolloin en ehtinyt ruuanlaittoon. Mutta teki toisinaan muutenkin.

On nyt aikuisenakin innokas ja taitava ruuanlaittaja. 

Jos ap.n lapsi vielä haluaa eri ruuan kuin muut, ihan hyvä, että valmistaa ruokansa itse.

Vierailija
10/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 16 v harrastaa aktiivisesti, käy kouluaan kiitettävillä arvosanoilla, tekee töitä koulun jälkeen, näkee tyttöystäväänsä ja kavereitaan etc Kyllä minä teen hänelle ruoan vaikka syökin eri ruokaa kuin minä, jotta helpota hänen kiireistä arkeaan ja pystyn edes vähän välittämään välittämistä ja huomioimista arjen keskellä. Toki minäkin voisin syödä hänen ruokaansa mutta haluan itse syödä kasvispainotteisempaa ja ymmärrän täysin että poika ei.

Vierailija
11/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää 16 ja kokkaa tarvittaessa itse. Omasta halustaan.

Vierailija
12/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole teinillä asiaa keittiöön! Veitset ovat teräviä ja vaarallisia ja voivat aiheuttaa pahoja vammoja. Meillä on lisäksi kaasuhella jolloin tulipalonkin riski on olemassa, elintarvikehygieniasta huolimattakaan. Ruoanlaitto kuuluu meillä aikuisille.

Vierailija
13/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin kasvissyöjäksi -90 16veenä. Oli vähän pakko opetella tekemään ruokaa.Ei oikein ollut soijajogurttia/eineksiä  kaupassa, enkä mä voinut sanoa mudelle, että teeppä mulle ruokaa. 

Kävin duunissa iltaisin lukion ohella. Ostin omat ruokani osittain, se oli yhteinen projekti. Mutsi onneksi auttoi ja opetti tosi paljon. Olen kiitollinen.  Nyt viiskymppisenä miehenä teen ihan hyvää kasvisruokaa, eikä ollut ongelmia, kun muutin omaan kotiin. En ole koskaan syönyt eineksiä. Silloin ei ollut edes vegaanista kasviskeittoa kaupassa. Saariosella oli kasvispihvit ja joku tölkki tofunakki. Molemmat olivat niin hirveitä, että ei kiitos. Raflat oli mitä oli. Aasialaissa paikoissa sai hyvää ruokaa. 

Olen nykyään ihan häkeltynyt kaupassa vaihtoehdoista, kuten myös ravintoloissa. Todella hieno suuntaus, vaikka lihansyönti nousi taas juuri uuteen ennätykseen.

Vierailija
14/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tytär pääasiassa teki ruokansa itse 16-vuotiaana koska tykkää erittäin mausteisesta ruoasta. On nyt 20v.  On kyllä koko ajan tehnyt välillä koko porukalle ruokaa vähemmillä mausteilla ja vastaavasti on syönyt mun tekemiä ruokia.

Vierailija
15/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole teinillä asiaa keittiöön! Veitset ovat teräviä ja vaarallisia ja voivat aiheuttaa pahoja vammoja. Meillä on lisäksi kaasuhella jolloin tulipalonkin riski on olemassa, elintarvikehygieniasta huolimattakaan. Ruoanlaitto kuuluu meillä aikuisille.

Olette hyviä vanhempia jotka suojaavat lastaan kaikelta pahalta.

Nostan hattua

🤣

Vierailija
16/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin 16v. teki paljon itselleen ruokaa tai ainakin osan. Hyvin ruokarajoittunut, joten homma toimi helpoiten niin. En kyllä erikseen vaatinut tekemään, itse pyysi tuomaan kaupasta tarvitsemiaan elintarvikkeita joista teki ruuan. Nykyään jo aikuinen.

Vierailija
17/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän teini sitten skipannut köksän tunnitkin?

Vierailija
18/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän lapsi oli yläkoulussa, tuli kaikki raaka-aineet valmiiksi pilkottuina. Jos johonkin tarvittiin veistä, olivat ne aina tylsytettyjä.

Eri

Vierailija
19/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän lapsi oli yläkoulussa, tuli kaikki raaka-aineet valmiiksi pilkottuina. Jos johonkin tarvittiin veistä, olivat ne aina tylsytettyjä.

Eri

No aika hurjaan suuntaan olla kyllä menossa.

Vierailija
20/21 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

No aika hurjaan suuntaan olla kyllä menossa.

*ollaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi