Ärsyttävät työpaikkailmoitukset
Joku kirjoitti eräästä design yrityksestä ja oli tuohtunut kun hakivat harjoittelijaa, joka harjoittelisi "ilman palkkaa."
Mainitsi yrityksen nimen ja siksi poistettiin. Itse vastasin siihen, kuten alle olen kirjoittanut. Minua kiinnostaisi tietää, mikä teitä ärsyttää työpaikkailmoituksissa?
Moneen koulujaksoon kuuluu harjoittelu osana opiskelua. Aika saattaa kuitenkin poiketa ehdotetusta. Ovat ainakin rehellisesti ilmoittaneet mitä etsivät.
Enemmän ärsyttää ne "työnantajat" jotka etsivät "työntekijää" ja kun heihin on yhteydessä niin vasta silloin kuulee, että kysymyksessä on paikka, joka vaatii toiminimen ja heillä on oikeus joko hyväksyä työsuorite tai hylätä se, jolloin hlö:lle ei edes kuulu sitä korvausta, mikä toiminimi - yrittäjälle on luvattu.
Vielä enemmän ärsyttää laittomuuden rajamailla liikkuvat yrittäjät, jotka ilmoittavat etsivänsä tiettyyn asiakasyritykseensä työntekijää, mutta itseasiassa koko työpaikkaa ei ole edes haussa vaan ilmoitus on jätetty voimaan toistaiseksi merkinnöin ja jos erehtyy hakemuksen jättämään, saa pian viestin, että tiedot on talletettu vuodeksi, ilman ao. hakijan lupaa, heidän rekisteriinsä roikkumaan ja voivat sieltä sitten tarjota mitä tahansa. Kun kaiken saa oikaistua niin onpa taas päivä kulunut hukkaan työn etsimisessä.
Mieli tekisi käräyttää ja lähettää lasku perään hukkaan heitetyiltä tunneilta.
Vai onko niin, että näihin keskitettyihin rekistereihin saa kuka tahansa kirjoittaa mitä humpuukia vaan?
Työpaikkailmoitukset ovat vain haaveja työpaikkaa vaihtaville osaajille, ja avoimia hakemuksia ei kukaan katso.
Et en tiiä