Mielenkiintoinen työpaikkailmoitus, mutta ei mitään mainintaa etätyömahdollisuudesta
Jäi nyt minulta hakematta.
Työnantajat, älkää unohtako mainita näin tärkeää asiaa. Ja jos ei ole mahdollista, niin kannattaa miettiä, että olisiko tehokkaampaa, että etätyö sallittaisiin. Työmatkaliikenteen väheneminen säästää luontoa.
Kommentit (26)
Anna kun arvaan, aloittaja on työtön.
Aina kehotetaan soittamaan työpaikalle jos aikoo hakea, mutta toisaalta esittämään vain oikeita kysymyksiä eikä soittelemaan turhaan. Tuo on nyt just sellainen mahtava mahdollisuus ottaa yhteyttä ja kysyä tuota ja ehkäpä samalla jäädä hyvin mieleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin avuton ettet osannut ottaa työnantajaan yhteyttä ja kysyä, vaan sen sijaan tulit märisemään tänne, ikäänkuin tämä olisi joku palautekanava?
Minulla on jo hyvä työpaikka eli kiinnostus lopahti jo siihen, että työnantaja ei vaikuttanut joustavalta.
Puhutaan työvoimapulasta, joten tämä on hyvä avaus muidenkin työnantajien tietoon. Etätyömahdollisuus on kilpailuvaltti, kun työntekijä vertaa paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Aina kehotetaan soittamaan työpaikalle jos aikoo hakea, mutta toisaalta esittämään vain oikeita kysymyksiä eikä soittelemaan turhaan. Tuo on nyt just sellainen mahtava mahdollisuus ottaa yhteyttä ja kysyä tuota ja ehkäpä samalla jäädä hyvin mieleenkin.
Paitsi, että kiinnostus lopahti nyt alkumetreille.
Jos etätyö on mahdollista, niin se on hyvä mainita heti. Moni säästyy turhalta hakemiselta ja soittelulta.
Ehkäpä se etätyö on ko. puljussa niin itsestäänselvää, ettei käynyt mielessä erikseen mainita. Jos paikka kuulostaa muuten mielenkiintoiselta, hakisin kyllä ja haastattelussa ottaisin asian esiin.
Itsekin olen kokenut asiantuntija alalla, jossa kaltaisistani on pulaa. Olisin jo vuosia sitten halunnut vaihtaa työpaikkaa, mutta ei maksa vaivaa, kun normi kuukausipalkkalaisena tienaisi ihan hirveän paljon vähemmän kuin tällä hetkellä konsulttina. Kituuttelen siis ikävässä työpaikassa konsulttina ja annan pihien firmojen kärsiä jatkossakin itse aikaansaamastaan "työvoimapulasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että kiinnostus lopahti nyt alkumetreille.
Jos olisit aidosti kiinnostunut, tietäisit olevasi potentiaalinen kandidaatti ja paikka vaikuttaisi sopivalta, niin olisit jo käyttänyt sen 3 minuuttia elämästäsi siihen että olisit kysynyt asian työnantajalta ja samalla osoittanut kiinnostuksesi ja erottunut muista hakijoista. Sen sijaan tulit tänne rääkymään itsestäänselvyyksiä ja tekemään tikusta asiaa.
Mene pois.
Työpaikka ei menettänyt mitään vaikka jätit hakemuksen tekemättä..
Teen hybridityötä ja en ole hankala persoona. Mutta arvostan joustavuutta. Uskon, että moni muukin.
Ollaanko yrittämässä paluuta kohti "vanhaa maailmaa"?
En minä ainakaan ikinä laittaisi hakemusta pelkän ilmoituksen perusteella. Soitan aina ilmoituksesta ja selvitän tuollaiset asiat, palkkahaitarin ja mitä muita etuja työnantajalla on tarjota. Haluan, että työnantaja myy paikkansa minulle eikä niin, että minä minä vaan jätän hakemuksen ikään kuin muiden joukkoon tiskille mistä työnantaja ostaa omansa.
Olin edellisessä työpaikassa 6 vuotta josta ehkä 95% etänä. Työpaikkailmoituksessa ei silloin ollut sanaakaan etätyömahdollisuudesta. Nykyisessä paikassa olen ollut 2 vuotta 100% etänä, ilmoituksessa ei ollut sanaakaan etätyömahdollisuudesta.
Aloittajalla on joku asennevika.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä se etätyö on ko. puljussa niin itsestäänselvää, ettei käynyt mielessä erikseen mainita. Jos paikka kuulostaa muuten mielenkiintoiselta, hakisin kyllä ja haastattelussa ottaisin asian esiin.
Se ei todellakaan ole oikeastaan missään niin itsestään selvää. Nyt koronan jälkeen hyvin moni työnantaja haluaa porukan takaisin toimistolle tai edes hybridimalliin.
Vierailija kirjoitti:
Teen hybridityötä ja en ole hankala persoona. Mutta arvostan joustavuutta. Uskon, että moni muukin.
Se tuntuu olevan trendi. Mm. Meillä vedottiin "tuoreisiin tutkimuksiin" että etätyö ei olekaan niin työhyvinvointia kasvattavaa, kun aiemmin on annettu ymmärtää. Olen pyytänyt linkkiä tuohon tutkimukseen, mutta toistaiseksi odottelen....
Jokainen joka soittaa meille ja kysyy etätyömahdollisuuksista, saa vastauksen, "ei laiskoille kiitos" ja seuraaava hakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin avuton ettet osannut ottaa työnantajaan yhteyttä ja kysyä, vaan sen sijaan tulit märisemään tänne, ikäänkuin tämä olisi joku palautekanava?
Minulla on jo hyvä työpaikka eli kiinnostus lopahti jo siihen, että työnantaja ei vaikuttanut joustavalta.
Puhutaan työvoimapulasta, joten tämä on hyvä avaus muidenkin työnantajien tietoon. Etätyömahdollisuus on kilpailuvaltti, kun työntekijä vertaa paikkoja.
Vaikutat hankalalta persoonalta, en rekrytoisi. Monet asiat ovat sovittavissa ja neuvoteltavissa, olisi tyhmää työnantajankin puolelta naulata kaikkea työpaikkailmoitukseen.
Näin juuri. Rekryhän on aina työnantajan ja työnhakijan välinen neuvottelu jossa sovitaan puolin ja toisin niistä ehdoista millä sopimus tehdään. Ei työpaikkailmoitukseen todellakaan voi naulata kaikkea, koska se mikä onnistuu toisen hakijan kanssa, ei välttämättä onnistu toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu olevan trendi. Mm. Meillä vedottiin "tuoreisiin tutkimuksiin" että etätyö ei olekaan niin työhyvinvointia kasvattavaa, kun aiemmin on annettu ymmärtää. Olen pyytänyt linkkiä tuohon tutkimukseen, mutta toistaiseksi odottelen....
Tuorein tutkimustulos on, että työhyvinvointi on laskenut kaikilla muilla, paitsi etätyöntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka soittaa meille ja kysyy etätyömahdollisuuksista, saa vastauksen, "ei laiskoille kiitos" ja seuraaava hakija.
Teillä on varmaan tosi mukava työyhteisö siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ai etätyö=laiskuus? Jos työtä tehdään pääasiassa koneella ja puhelimessa, niin miksi joku työnantaja haluaa ylimääräisiä kuluja joistain vuokratiloista? Onko siinä työnantajan laiskuutta, ettei halua ohjata alaisiaan etänä?