°¿.¿°¿.¿° Tammenterhot Aatosta Tapaniin °¿.¿°¿.¿°
Kommentit (51)
Montulle sylintaydelta onnea!
Taalla vietetaan tapaninpaivaa, tosin se on tuntematon amerikklaisille, taitaa olla vuoden vilkkaimpia ostospaivia, ihmiset palauttelevat joululahjojaan¿
Me kuitenkin otetaan rennosti tama paiva, oleillaan vaan. Vanhin tyttomme jai miehen veljen luo eilen ja heidan yksi tytar tuli sitten meille. Olimme siella eilen yhdella koolla. aattona soimme ihan omalla porukalla jouluaterian, lapset soittivat viulua ja pianoa ja lukivat jouluevankeliumin suomeksi ja englanniksi. illaksi menimme miehen toisen veljen luo pukkia vartomaan. Ja paasimme joulusaunaan, heilla on ulkosauna ja saivat sen kayttoon just nyt joulun alla. Harvinaista herkkua taalla, kun saunoja ei juurikaan loydy.
tikru, taitaa kaikkien meian tammenterhojen vaavit ottaa paraikaa kasvuspurtteja!!!
Katteellisena luen toisten lenkkeilysta, mina ja puolen kilsan jalkeen olen melkein kaksinkerroin, ku kay kipiaa. piti pyoralla ajokin lopettaa¿no eipa tassa enaa kauan tarvi raapystella. Mua pelottaa, etta jos syntyykin tuo vauva aikaisemmin kuin pitaisi, kun ei mitaan oo laitettuna. en edes tiia, mista ovesta menna sisaan sairaalaan, saatikka missa koko synnytyslaitos on. tai mita pitaa ottaa mukaan, aika huoletonnaa onn ollu, mutta kun on ollut niin paljon muuta tekemista. Loytyisko sielta ketaan vapaaehtoista, joka vois lennahtaa tanne laittaan mulle jutut valmiiksi ja vahan neuvomaan toopea??!!!
Maaki oon nahnyt ensimmaisen synnytysunen, synnytin pojan, joka oli yli 6kg. Ja jalat tuli ulos ensin ja niita maa silittelin ja ne oli oikein pulleroiset. kysyin sitten synnytyksen jalkeen, etta repesinko, niin vastasivat, etta totta kai ja pahasti, kuin nuin ison lapsen sait. mitaan tutemuksia mulla ei kylla ollut. Ihmettelin vaan siina vauvan jalat jo ulkona, etta miksi kaikki hoitajat vaan odottaa koko ajan eika tee mitaan¿ (joten herkuleksia muillakin)
Taalla paitaa aurinko pivettomalta taivaalta ja pakkasta on n. 4-5 astetta, perfect!
leperus
Vaihoin värit ja suurensin myös otsikkoa sillä kohin..
hitsi,tua nukkuminen päivällä ei sovi mulle,ihan yök olo...
mä meen katsoo herätys lientä kitusiin..siis kaffille!
onnea tyttökääreestä :)
on tullut syötyä kauheasti ja tänään oli miehen sukua käymässä. otinpa sitten herneen nenukkaan omasta suvustani, etenkin juopottelevasta äidistäni ja kävi mielessä, etten kutsu heitä ristiäisiinkään vauvan synnyttyä! josko vihani laantuisi ennen sitä :(
tyttö ollut hiljainen masussa, olen itse tosin ollut keittiössä ja " jalkeilla" jatkuvasti joten johtuisiko siitä. hikotellut tosin on :) eilen supisteli kivuttomasti, kun tein reippaan 20min lenkin ulkona ylämäkeen. muuten ei ole supistellutkaan.
vai että outikin nyt taisi sitten lähteä poikaansa hakemaan.. :) voi kun omakin tulisi jo! tai no jos vaikka viikon, pari vielä olisi masulissa.
sain joululahjaksi bingviinien matkan ja oli muutes hyvä dokumentti! suosittelen muillekin.
nyt katsomaan lisää telkkua ja syömään suklaata! niin ja uusi kuva blogiin täytyy käydä laittamassa.
rv35+3 (meinasin laittaa 25+3!! huh, kyllä ketuttaisi, jos vielä siellä olisin)
[color=red]Ihan äkkiä pääsin ekaa kertaa aatonaaton jälkeen koneelle ja sain lukea ihania ja yllättäviä uutisia, eli onnea MONTULLE ihanasta tonttutyttövauvasta! =) Pitääpäs mennä blogiin katsomaan ihmettä heti =)
Ja outi taitaa olla synnärillä kun mitään ei ole kuulunut... Onnea koitokseen (tai ehkä se on jo takanapäin..)
Täällä joulu mennyt hyvin, kyläilty on joka päivä, yöt vaan kotona, taidan olla ihan loppu! Maha on valtava ja liitoskivut vaivaa, viimeiset äitiyshousut jotka menee jalkaan hajos äsken redien saumoista, eli nyt pitää alkaa tapahtumaan... No en oikeastaan haluaisi joulukuulle syntyväksi, eli peukutan että matkassa pysyy käynnistykseen asti, eli tasan viikon päähän! Supistuksia on ollut vähän kun liikun paljon, rauhoittuu aina levossa, eli no panic.
Ehkä huomenna jo saisi olla täsä vähän pidempään!
Voikaas hyvin mammat!!
Ja taas se arki koittaa... Tämä päivä mennyt rauhallisesti kotona, aatto ja päivä kyläillessä. Omituinen olo ollut koko päivän ja jotain supistusten kaltaistakin tuntunut, mutta harjoittelua ilmeisesti vaan. Mies pitää peukkuja ettei vaan tämän vuoden puolella synny, mutta katsotaan miten käy. Perjantaina olisi kontrolli ä-polilla joten kai siellä jotain edes päätetään.
Uutisia täällä odotellaan, olisiko se Outi jo saanut nyytin ja olisiko jollekin muulle tonttu synytynyt.
Kaikilla on tuntunut olevan mukava joulu ja nyt voikin täysillä keskittyä vauvan odotteluun :-) Esikoinen välipäivät kotona joten tässä kotinurkissa ihmetellään ja otetaan rauhallisesti. Mieskin sai uuden työpaikan ja vaihtaa sitten kun on pitänyt isyyslomaa pari viikkoa, eli irtisanoutuu kun jää kotiin.
Eli ei ihmeitä tänne, oloa ihmetellään ja katsellaan mitä tapahtuu...
t. Mirabella ja Albert rv 39+1
huomasin tuossa että laaru72 oli myös saanut jo oman pienen vauvansa maailmaan, ja kotiinkin jo :)
eli PALJON ONNEA myös laarulle!!!
nyt on jo kolme tammenterhoa syntynyt :) 2 poikaa ja 1 tyttö :) ihanaa..
meillä meni joulu ihan mukavasti... oltiin mun vanhemmilla ja miehen vanhemmilla ja mun papalla jouluaattona.. sittten nyt näinä pyhäpäivinä ollaan nukuttu myöhään ja katottu elokuvia ja lepäilty ja saunottu.
Huomenna mies joutuu menemään taas töihin :( mutta onneks se menee aamuvuoroon niin nähdään paljon sitten ku tulee kotiin jo kahden maissa :)
Huomenna mulla on neuvola 10.30.
otettiin toi neuvola tähän väliinkin, kun oli viimeks sitä sokeria siinä pissassa niin ihan vaan varmuuden vuoks.. Et saas nähdä mitä huomenna näkyy. toivottavasti tälläkertaa kaikki olis kunnossa.
Mä jotenkin pian kyllästyn näihin joulukoristeisiin... pitää varmaan aika pian ottaa pois. Jotenkin tuntuu et ku joulu on jo ohi niin mitä sitä joka paikassa koristeitakaan pitää enää olla :)
Ainakin sit ku alkaa uus vuosi niin tekee mieli ottaa ne pois. Antaa nyt viikon vielä olla.
Mitäs kaikilla on mielessä uutena vuotena? Mitä aiotte aattona tehdä?
Me meinataan vaan olla, ei mitään ihmeellistä olla suunniteltu.
Ei mieskään meinaa juoda. Ihan kiva olla välillä molemmat selvin päin... Ku eihän sitä koskaan tiedä, että millon se lähtö tulee... :)
vauva koittaa vissiin tulla mahan kautta ulos. Tunkee ja punkee niin että meinaa nahka revetä. Auts ....
Joskus myös vihlasee tosi kovasti. tammikuun alussa onkin lääkärin tarkastus. Saas nähdä, että onko siellä mitään tapahtunut. Että meinaako pysyä masussa ihan loppuun saakka :)
saatiin todella hyödyllisiä joululahjoja. saatiin pesutorni(vaikkakin vanha pesukone oli ihan hyvä, mutta ei löytynyt siihen sopivaa rumpua niin piti hommata koko torni) ja sitten astianpesukone :) Nyt loppuu sitten tiskaus :) Jee...Helpottaahan se huomattavasti elämää tuollanen... vaik eihän sitä kahdelta ihmiseltä hirveesti tiskiä tuu, mut silti :)
ja onhan meitä kohta kolme...
ja sit tietty kaikkee kivaa pientä vauvalle ja meille saatiin..
Mieheltä sain lahjaks kirjan, jota olinkin toivonut :)
No mutta nyt täytyy varmaa käydä vielä syömässä vähän jugurttii, ja sit sänkyyn lukee uutta kirjaa, ellei sitten uni tuu heti :)
myrtti- rv 35+1
Ensiksi Onnea MONTTU tyttö-tontusta, perässä tullan :D
Ollaan oltu reissun päällä koko joulu en oo päässyt koneelle ollenkaan. Nyt rauhoittui onneksi. Meillä on joulun aikaan monet synttärit ja muut sukuloimiset vielä päälle. Enää toista tälläista joulua en halua. Tulevat joulut ollaan päätetty olla kotona ja vierailut supistetaan minimiin, ei tälläistä kukaan jaksa. Saavat isovanhemmat tulla tänne mielummin. Toiset asuu lähes naapusrissa ja toiset n 10km päässä.
Pojat saivat ihan liikaa lahjoja, ainaskin mun mielestä. Vähemmälläkin olisivat pärjänneet. No, iso osa tuli tarpeeseen, vaatteita ja lakanoita ja muumiastioita (pojat hulluina muumeihin). Meille vanhemmille ei tullut paljoakaan, tällainen oli toivomus.
( . ) Paksusti voidaan ja paksummaksi tullaan, sen vertaa sukallta kuitenkin saatiin lahjaksi. Tuleepahan onnellinen lapsi ;) Kaiki hyvin muuten masu/baby rintamalla. Baby ei oo vielä laskeutunut ja sen kyllä tuntee, ei pysty kauaa kulkee kun jo hengästyttää.
Mulla on perjantaina synnytystapa-arvio ja silloin lyödään lukkoon sektio päivä. Tää käy jo rutiinilla multa :) Mä oon ihan tai melkeen 100varma et baby ei synny ennen sektio aikaa, joten mulla tulee olemaan ihan ruhtinaalliset 3vk aikaa valmistella tavaroita babylle. En oo nimittäin vielä tehnyt mitään. Alku vuodesta ajattelin hakea sängyn (baby tulee nukumaan rottinkisängyssä jossa isänsä nukkui vaavina ja täti ennen sitä joten ikää sillä on melkein 40v). Vaatteet pesen kun saan uudet koneet tuotua taloon. Rattaatkin on vielä tulematta, kaupassa lupasit että tulisivat ajoissa, toivottavasti.
Ei nyt pitää painua pehkuihin, ihan karmee väsy iski.
-MM- ja baby 35+4(kohta 5)
Laarulle ja koko perheelle!!! Kylläpä poika valitsi sopivan syntymäpäivän =). Ja saitte mahtavan joululahjan!
Ihana tytteli oli Montulla blogissa, ei sitä vaan muistakaan kuinka hellyttäviä noi pikkuiset on =.) Ja oli hurjasti tukkaa! En nyt muista, mutta näräsikös Monttu sua raskausaikana kovasti? Sitähän sanotaan, että kova närästys tietää että vauvalla olis kovasti hiuksia ;)
Minä tässä samalla imeskelen Rennietä. Mulla on ihan niitä tavallisia ja voisin syödä niitä koko ajan, ovat niiiiiin hyviä =). Välillä pitää ihan tahallaan syödä jotain närästävää, niin että voi sitte ottaa rennien =/ Samaten kalsiumtabletit maistuis. Nyt petiin, miehet on jo hetken aikaa koisinu. Öitä!
Elina
[color=#00BFFF][b][size=4]Onnea Laarulle & Perheelle Pojan johdosta![/b][/size]
[color=8B2252]Elina, jos tuo närästys pitääs paikkansa, niin melkoonen heviletti pitääs olla sitten tällä himpulalla päässä :DD
Mulla on näköjään maximi seisomis aika ½ tuntia, sitten ottaa vatsalle jo liikaa,hirveet paineet alhaalla!
Nyt tutimaan,huomenna on se poli aika, tuun sitte sen jälkee keroo kuulumiset..
[b]Maria ja himpula 37+2
tulipa otettua tirsat!
Mun osoitehhan oli: MariaElina-79@luukku.com