****JOULUPALLOJEN joulunaika 24.-26.12****
Tein tälläisen " kaikenkattavan" joulupinon, kun meitä on niin vähäisen...
Kommentit (18)
rauhallista joulua kaikille!!!nyt se sitten on jouluaatto :)
tosiaan lumet lähteny viime yönä , ei ole kuin pienet rippeet jäljellä :( yhtensä läjässä täälläkin edelleen. 5 päivä menossa jo yli....taitaakin mennä uusi vuosi sairaalassa vaikka olin varma että jouluna siellä ollaan syömässä kinkkua.
kuusi koristeltiin tossa juuri ja nyt katsellaan joululasten ohjelmia talkusta.
saa nähä kuinka moni meistä lähtee tänään synnyttämään jouluvauvaa :D en taija kuitenkaan minä olla kun ei ole edelleenkään merkkiäkään eikä supistuksen supistusta :)
mutta syökää kaikki kinkkua ja laatikoita ja palaillaan asiaan....
Niin se vain on, että vaikka oma vauva on jo syntynyt, ei oikein siirtyä tuonne vauva-puolelle. Sitä tulee automaattisesti tälle puolelle kurkkimaan jäljellä olevien kuulumisia ja elämään hengessä mukana.
Tässä vaiheessa haluan kiittää teitä kaikkia. On ollut aivan mahtavaa saada jakaa tämä odotus näin virtuaalisesti kanssanne! Toivottavasti jatkamme juttujamme tuolla vauvapuolella, vaikka kyllähän vauvan kanssa surffailut jäävät vähemmälle. :-)
Supistussäteitä niitä toivoville ja voimia! Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä kaikille lasketun ajan ylittäneille!
Ja ennen kaikkea oikein hyvää joulua!
Iituli + vauva 5 pv
Eli täällä ollaan, pallomasuna vielä =)
Huomisesta alkaen alan taas toivoa synnytystä, mutta tämä päivä menköön vielä onnellisesti masun kanssa.
Lapset ovat ihan täpinöissään.. pukkia odotellaan jo kovasti.
Eivät nuo meidän lapsoset malta keskittyä jouluohjelmiin.. ikkunoista kurkkivat koko ajan, josko pukkia jo näkyisi..
Jännittävää
Itsellä on jotenkin joulumieli hukassa. Maa on paljaana ja jotenkin epätodellinen olo.. joko se joulu muka jo tuli?
Josko jouluruoka ja pukki saisi minullekin hartaan joulutunnelman..? Ja joululaulut täytyy laittaa soimaan.. taidankin heti tästä noustessani etsiä cd levyt.
Ihana ja rauhallista jouluntunnelmaa teille kaikille!
-mm- ja PikkuPoju rv 40+4
Täytyi tulla ilmoittelemaan joulukuulumisia. Olen taustaillut odotusaikana lähes päivittäin mutta oma kirjoittelu jäi vähemmälle...
Mutta meille tuli joululahja muutamaa päivää etuajassa!
Toinen tytär syntyi 18.12 rv 39+3. 3904g ja 51,5cm.
Synnytys meni vauhdilla; klo. 16 sairaalassa ja klo. 19 vauva olikin jo maailmassa.
Mutta nyt täytyy mennä syöttämään neitosta että päästään joulusaunaankin!
hyvää joulua!
Iitulin tavoin kiitän minäkin teitä kaikkia " yhteisestä matkasta" , jatketaanhan Vauvat-puolellakin sen minkä vauvanhoidolta ehdimme ;)
Ihanan tunnelmallista joulunaikaa, supistuksia niitä toivoville ja vauvallisille pitkiä unipätkiä :D
Tinuri ja Alpi 10 pv (Joka heräili viime yön parin-kolmen tunnin välein ja välillä herätteli esikoinen... Hieman unenpöpperöisissä aaton tunnelmissa siis!)
Tämä taitaa jäädä viimeiseksi viestikseni tällä puolella, sillä huomenaamuna lähden käynnistettäväksi.
Jouluaatto on sujunut mukavasti. On syöty itsemme turvoksiin (lievää tyhmyyttä - ihan kuin ei olisi tarpeeksi täysi olo jo muutenkin :), nautittu suvun seurasta ja availtu lahjoja. Eilen oli olo aika kipeä koko päivän, supisteli enempi ja vähempi, mutta tänään on ollut helpompaa. Vähän illan tullen on ollut hankalaa, kun on supistellut parhaimmillaan 7 minuutin välein. Limatulppakin taisi viimein pullahtaa.
Huomenna se on siis menoa. Lääkäri tosin varoitteli, että voi mennä päivä jos toinenkin ennen kuin mitään alkaa tapahtua. Pakkasinkin kassiin vielä pari romaania ja mp3-soittimen, jos tulee tylsää enkä ole alkuun kovin kipeä.
Supistussäteitä niitä vielä tarvitseville, hermoja kestää loppuodotus ja voimia vauvansa saaneille!
Justiinaa 41+6
Viikkotolkkujen pelkän lukemisen jälkeen taas kirjoittamaan pitkästä aikaa. Meni tuo raskauden loppuaika vain lukiessa muiden juttuja. Oon sen verran laiska kirjoittelija, että pitää olla jotain asiaa ja nyt sitä on:)
Meidän perhe kasvoi pienen pienellä tytöntylleröllä keskiviikkona 20.12. Neidin strategiset mitat 3720g ja 50 cm. Raskausviikkoja oli koossa 38+6, synnytys käynnistettiin sellaisessa tilanteessa, että kohdunsuu oli 5 cm auki ja jässähtänyt siihen...
Nyt kaikki synnytyksen osalta onnellisesti ohi ja opetellaan taas vauvaelämää uuden ihmisen kanssa;)
Hyviä Joulunpyhiä kaikille vielä palloille ja jo pallonsa saaneille!
Kerkkis ja rinsessa kohta 5 vrk
Kovin haikealta tuntuu kun alkaa olla vähissä porukat täälä.. pitkä on ollut meidän yhteinen matka ja me viimeiset vielä kärvistelemme täälä.
Kaikenlaiset kivut ja vihlasut ovat lisääntyneen vaan mitään ei vielä tapahdu. Justiinaalle onnea käynnistykseen. Minä ja kirsikka taidetaa nyt olla ainoot jotka odottelee sitä laskettua päivää. Nyt tää menee sängyn pohjalla syömään suklaata..
nefili 39+3 tai jotain..
joo,minä ilmoittaudun edelleenkin vielä. huomenna viikkoja jo tasan 41 ja mitään merkkejä ei ole ilmassa edelleenkään että syntyisi. ei tullut sit jouluaaton vauvaa vaikka naureskelin ett mun tuurilla syntyy aattona ;D taitaa menne sen kaks viikkoo yli...hoh hoijaa! laskettuaika oli siis 19.päivä.... ei ole limoja ym. näkynyt vieläkään. kivuttomia suppareita on kyl tullu mut niitä nyt on tullu jo pitemmän aikaa.... ei oo auttanu saunomiset, siivoomiset ja seksikään. lenkilläkin oon yrittänyt käydä nyt pari päivää mut ei niin ei!!!
eli täällä kärvistellään vieläkin....
--Miilukka ja rv. 40+6--
Eilen tuli syötyä hyvin ja muutenkin oli mukavaa! Toivottavasti kaikilla muillakin on ollut mukava joulu...
Kovasti onnea kaikille synnyttäneille ja sinne lähteville sekä niille, jotka vielä joutuvat vuoroaan odottelemaan, olette edelleen ajatuksissa vaikka raskaus alkaa tuntua jo kovin kaukaiselta ajatukselta....
Tiina ja Sofia neitokainen 2vko 3pv
syntyi 23.12. kello 11.23. Käynnistettiin ison koon takia, arvio oli 4300g. Mutta vaaka näytti lopulta tuloksen 3810g ja pituutta oli tullut 52 cm. Laskettuaika oli vasta 28.12. Eilen kotiuduttiin, joten nopeaa toimintaa.
liityn vauvautuneiden joukkoon. meille syntyi poikavauva 21.12 aivan ilman mitään " varoittavia oireita" , 10 päivää ennen laskettua aikaa. muistaakseni kävin tuskailemassa oloani täälläkin vielä edellisenä päivänä. yöllä alkoi kipeät supistelut heti säännöllisin väliajoin ja sitten se olikin menoa.
synnytys onkin sitten asia erikseen mutta kerron siitä ehkä tuolla synnytyspalstalla. voin kyllä kertoa että oli se aika rankka kokemus miehelleni sekä minulle. poikamme kuitenkin on NIIN suloinen että pikku hiljaa alkaa fyysisen paranemisen muassa unohtaa sen kivun ja pelon.
pääsimme siis kotiin jouluaattona ja siitä alkaen ollaankin opeteltu imetystä, vaipanvaihtoa jne. ja välillä vain katselen poikaa ja ihmettelen miten sen olenkaan saanut aikaiseksi!
tsemppiä vielä kaikille odottajille, varsinkin niille jotka ovat jo yliajalla. kyllä se lähtö tulee ennen pitkää, ehkä jo tänä yönä!
Mukavaa tämä vauva-arki. tulee unta sellaiset 2 tuntia yön aikana, paitsi viime yönä sain sukkua pari nelituntista pätkää ja olo on ihan erilainen. sinappitehdas käynnistyi, joten siinä syy edellisten öiden kähinöille ja levottomuudelle. maitoa tulee ja menee pakkaseen asti. pitänee harkita luovutusta taas kerran... Nimiasioita on kovasti mietitty vanhempienikin kanssa ja toinen kummikin pitäisi vielä löytyä, tarjokkaita olisi niiiiiiiin monta... on olo vähän haikea kun tietää että tämä on viimeinen vauva ja koittaa nauttia ihan joka hetkestä. sektiosta toipuminen on ollut nopeampaa nyt kuin ekalla kerralla. sinnillä vaan petistä ylös ja kävelemään vaikka sattuu nuo tikit, huomenna ne onneksi otetaan pois, sitten voisi harkita kaupassa käyntiä. Meidän ISO 4500 arviotu poju painoi sitten vain 2900 joten tarvitsen kuitenkin niitä ihan pikkisiä vaatteita, no nyt huuto kutsuu... siirrytään vauva puolelle pikkuhiljaa.
natuli ja poju 5 pv just nyt
edelleen Miilukka ilmoittautuu kokonaisena pallona tänne ja rv 41 täynnä tänään. ei merkkiikään vieläkään....
torstaina vasta neuvola josta saan ajan yliaikaiskontrolliin...ei taija tän vuoden puolella syntyä tää vaavi. :( ei auta muuta kuin odotella vaikka odottavan aika on tosiaan pitkä. pitäis anopille lähtee syömään tossa viiden kuuden maissa.... ja samalla kuuntelemaan että eikö vieläkään m itään, supisteleeko yhtään jne...hoh hoijaa!!!
--miilukka ja rv 41--
Täälläpä sitä vielä ihmetellään ja odotetaan, koska vatsatauti iskee meidän perheeseen. Omat vanhempani ja veljeni perhe siinä jo olivat/ovat parhaillaan, pidetään peukkuja, ettei tulisi. Menee muuten hankalaksi lapsenvahtien järjestäminen ja kulkeminen.
Huh, onpa mukavaa kun joulu on taas vietetty ja pääsääntöisesti ohi. Vaikkakin on ollut kivaa, kun perhe on ollut kotona. Tänään on jo tytsy moneen kertaan kiukunnut milloin mitäkin, nyt onneksi naapurin lapset tulivat kotiin ja tyttö pääsi pihalle tuulettumaan. Tekisi kyllä hyvää itse kullekin, mutta liukkaus pitää tämän mammulin täällä sisällä.
Omassa olossa ei mitään uutta, aamulla olin jo toiveikas, kun vatsa tyhjeni vauhdilla, mutta eipä mitään auttanut. Ei muuta kuin odotellaan vaan. Torstaina polille, mutta tuskinpa siellä mitään ihmeitä. Tuntuu, että verenpaineetkin ovat vähän laskeneet tai ainakin olo on pysynyt ihan hyvänä. Ihan kiva kumminkin, että sain olla joulun kotona. Ja nyt tuntuu, että pysyisi nyt vielä, että saadaan nämä tukijoukot terveiksi taas. Kyllähän ne sitten taitavat 12.1 viimeistään käynnistävän. Se on kuulemma takarajana. Sinne on kumminkin aika pitkä matka vielä...
Ja mulla on nyt joulun jäljiltä muutamia hommia mitkä pitäisi ehtiä tekemään, joten nyt otan positiivisen asenteen ja odottelen rauhassa. Viikon mennessä pidemmälle, vedän kumminkin asiasta jonkin asteiset " kilarit" , mutta nyt en. :)
Kirsikka ja aarre 39+4
Täällä sitä kärvistellään vieläkin kotona... Laskettu aika oli ja meni lauantaina eikä mitn merkkiä et syntyisi. On tosiaan aika tympivää tämä odottaminen kun edelliset lapset syntyivät muutamaa päivää ennen laskettua aikaa ja nyt sit tämä vaavi antaa vaan odotuttaa itseään. Mulla on turvotusta hirveesti ja uutena vaivana iski nyt sit sormien puutuminen!! Et kyl sais näiden vaivojenkin puolesta ruveta syntymään... Aamulla olis neuvola mut eipä ne siel taas muuta sano kuin et odotellaan... Joulu meni oikein mukavasti ja nyt sit tämä odottaminen onkin ihan hirveetä!! Mut ensi viikolla kait ne sit rupee käynnistelee jos ei rupea syntyy sitä ennen, jännä nähdä tuleeko joulukuun vai tammikuun lapsi. Tsemppiä kaikille muillekin odottaville kyl me ne nyytit pian saadaan syliin :)
Rv 40+3
Eli täällä ollaan edelleen, masun kanssa.
Eipä tällä vauvalla näytä olevan mikään kiire syntyä =/
No.. odotellaan.
Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille!! menkää nyt ihmeessä kirjoittelemaan niitä synnytystarinoita tuonne synnytyspuolelle! Siellä on vasta pari tarinaa, vaikka syntyneitä on kymmeniä! Niitä olisi niin mukava lueskella..
-mm- ja PikkuPoju rv 40+6
Myöskään jo " pallottomia" unohtamatta!
Hipsin tänne alas, kun mies ystävällisesti totesi minulle n. puoli tuntia sitten, että " kinkku taisi mennä pilalle, kun se tippui lattialle lämpömittaria tiiraillessa" . Olin sekunnissa hereillä! Olen kova kinkun ystävä ja en siedä huumoria yhtään siinä asiassa... Kinkku on kunnossa, mies ei tiennyt leikkivänsä vakavalla asialla. ;)
Eilinen menikin känistessä turhista asioista, mutta ihme kyllä, joulutunnelma kuitenkin saatiin syntymään. Tyllerö kiersi kuusta kuin kissa kuumaa puuroa, kun lahjat olivat ilmestyneet yhtäkkiä sinne alle. Ei raukalla meinannut uni tulla silmään illalla, kun olo on niin jännittynyt. Rankkaa olla 8-vuotias ja viettää joulua. 30 vuotta ja huoli on siirtynyt kinkun onnistumiseen.
Lumet sitten sulivat illan ja yön aikana ja piha on kirkkaassa peilijäässä. Pitänee ottaa piikkarit hautausmaalle mukaan?
Vietetään oikein ihanaa ja rauhallista joulua, synnytetään sitten tänään klo 20 alkaen. :)
Tässä muutama säe Anja Samoojan runosta:
KUKA TUNTISI JOULUN PAREMMIN?
Kuka tuntisi joulun paremmin
kuin lapsi pehmein kätösin?
Hän koskee ruutua sormellaan,
ja hiutale sulaa lennostaan,
ja pimeä ruutu valkenee,
ja tähti suurena säteilee.
Kuka tuntisi joulun paremmin
kuin lapsi äänin helkkyvin?
Hän on soittorasian sulokkuus,
hän on kirkonkellojen totisuus,