Apua mitä mulle on tapahtunut reilu vuodessa!! Olen harmaantunut ja muuttunut hajamieliseksi!!
Kaikki tapahtunut reilu vuodessa.
Ikää 51v.
Vielä kaksi vuotta vanhoissa kuvissa minulla on oma ruskea hiusväri täysin tallella.
Näytän virkeältä ja skarpilta.
Nyt huomasin kauhistukseksi, ettei hiuksissani ole enää ruskean vivahdettakaan vaan olen täysin harmaantunut pikkuhiljaa.
Näytän myös väsyneeltä ja pihalla olevalta, vaikka yritän poseerata ja pitää itseni skarpin oloisena kuvissa.
Myös unohtelu on alkanut pikkuhiljaa. En muista puolituttujen nimiä enää, en välttämättä enää meinaa tuntea naapureita kaupassa, vaikka ennen tunsin.
Unohdin, että veljelläni koira, vaikka se on ollut 3 vuotta.
Olen huolissani itsestäni.
Olen tosiaan vasta 52v pian.
Kommentit (25)
Niin ja vaihdevuoteni alkoivat jo 39 vuotiaana.
Onko tämä menoa nyt.
Ap
Niin ja olen aina ollut lievästi ylipainoinen ja hyvin syönneen näköinen.
Olen ruvennut näyttäämään kolkolta ja riutuneelta, vaikka olen laihtunut vain kilon.
Sekin elämäntapamuutoksella saatu.
Ap
Olet tullut vanhaksi. Selviä vanhenemisen merkkejä kaikki.
Joskus alkavaan varhaiseen dementtiaan voi kuulua nopea vanheneminen ja taantuminen.
Oletko käynyt muistitestissä?
Vanha mikä vanha. Sitä ei voi välttää.
Koronarokote jouduttaa ikääntymistä. Et ole yksin ilmiön kanssa.
Ap lla ei mielikuvitusta puutu. Tai siis puuttuu. Poimii lankoja muiden aloituksista ja teille syöttää täällä tarinoita ja pajunköyttä.
Ootte te köyhiä päästänne
Askel lyhenee, maa kutsuu.
R.I.P.
Olen 49 vuotias ja edelleen hoikka ja sporttinen. Saan esimerkiksi yhä spagaatin harjoittelematta ja juoksen 10 km lenkkejä.
Ei ole yhtäkään harmaata hiuksissa eikä vaihdevuosista tietoakaan.
Urheilen 4-5 krt viikossa ja syön terveellisesti. Vältän lisättyä sokereita ja alkoholia, roskaruokaa ja vaaleaa vehnää.
Uskon että elämäntavat vaikuttavat. Nukun 8-9 tuntia joka yö ja vältän stressiä. Pyrin myös opettelemaan uusia asioita, jotta aivot ja muisti on käytössä aktiivisesti.
On todettu että terveelliset elämäntavat ja säännöllinen urheilu vaikuttaa ennaltaehkäisevästi.
Niistä hiuksista ei tarvitse välittää, mutta kannattaisi dementia testata!
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote jouduttaa ikääntymistä. Et ole yksin ilmiön kanssa.
Olet upea superasiantuntija! Lääkäriin ei kenenkään kannata mennä, sinulta kun kysyy, niin tulee täysin 100-prosenttisen varmasti oikea diagnoosi ja hoito-ohjeet. Kyllähän ihminen kaiken tietää kun vaan peruskoulun jälkeen hankkii yliopistotutkintoa vastaavan - tai oikeastaan sen ylittävän - oppimäärän esim. Kontulan räkälöissä kaljaa ryystäen ja tupakkaa polttaen! Teitä päteviä on niin paljon, kyllä persuille riittää äänestäjiä!
Kannattaa vilkuilla olan yli, Viikatemies saattaa seurailla sinua jo hyvinkin läheltä viikatettaan hioen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 vuotias ja edelleen hoikka ja sporttinen. Saan esimerkiksi yhä spagaatin harjoittelematta ja juoksen 10 km lenkkejä.
Urheilen 4-5 krt viikossa ja syön terveellisesti. Vältän lisättyä sokereita ja alkoholia, roskaruokaa ja vaaleaa vehnää.
Uskon että elämäntavat vaikuttavat. Nukun 8-9 tuntia joka yö ja vältän stressiä. Pyrin myös opettelemaan uusia asioita, jotta aivot ja muisti on käytössä aktiivisesti.
On todettu että terveelliset elämäntavat ja säännöllinen urheilu vaikuttaa ennaltaehkäisevästi.
Tärkeintä on tuo stressin minimoiminen, ja suurimpia stressin aiheuttajia ovat työ ja muut ihmiset. Niitä kannattaa siis vältellä!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari sinunlaistasi tuttua. Ovat yhtä sokeita omalle rupsahtaneisuudelleen! Voi teitä itserakkaita! Kyllä te ootte kans...Hohhoijaa!
Kaikista kauheinta on nopeasti lisääntynyt ryppyisyys.
Apua!
Ap