Yllätysraskaus ehkäisyn läpi, apua pohdintaan 2 vai 3 lasta
Meillä yllätysraskaus ehkäisyn läpi. On 2 ja 4-vuotiaat jotka tosi tarvitsevassa iässä.
Epävarmuus omasta jaksamisesta.
Epävarmuus omasta palautumisesta.
Epävarmuus jäävätkö kaksi aiempaa pientä vaille harrastuksiin vientiä ja lomamatkoja yms.
Epävarmuus taloudellisesti löydetäänkö asuntoa isompaa.
Auttakaa suuntaan tai toiseen😔 Psykologilla käyty, ei ollut apua.
RV 7
Kommentit (173)
Viimeksi kun kerroit saman tarinan, toivottu raskaus alkoi yllättäen. Siinä mielessä tässä uudessa versiossa on jotain tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse pystyisi tekemään aborttia. Siitä alkiosta olisi tullut lapsi hyvin suurella todennäköisyydellä. Minulla itsellä on kolme lasta hyvin pienellä ikäerolla. On esikoinen ja kaksoset. Päivääkään en ole katunut. Välillä on ollut raskasta, mutta silti tekisin kaiken uudelleen näin.
Tälläiset vastaukset, mitä sinä pystyt tai et pystyisi tekemään, eivät auta Ap:ta. Sinullakaan ei ole mitenkään sama tilanne, kun et ole voinut valita tuleeko kaksoset, vaan se ei ole ollut vaikutuspiirissäsi.
Kyseessä ei ole abortti vaan lääkkeellinen keskeytys, kuten kuukautiset.
Ap miettii juuri oikein asiaa vakavasti. Voimia!
Kyllä se on abortti.
Tämä lapsi on nyt teille annettu. Se on lahja. Ette nyt saaneet itse päättää, mutta elämässä moni muukin asia tulee, vaikka ei voi itse vaikuttaa. Lapsi ei ole se huonoin vaihtoehto niistä.
Mielestäni pohdintasi perustuvat eniten matkailuun ja taloudellisiin seikkoihin. Teidän perheeseen siis mahtuu lisääkin rakkautta. Lapsenne saavat uuden sisaruksen.
Matkailuvinkkinä kannattaa hankkia RCI:n lomaosake. Asutte pistevaihtojärjestelmällä aina suurissa huoneistoissa, jonne kolmekin lasta mahtuu.
Perintöä tosiaan voi tulla lapsillenne siinä 50-60 -vuotiaina. Kyllä se oma elämä on siinä jo tukevasti luotuna eli sitä en miettisi.
Meille sitä kolmatta lasta ei tullut ja sitten ikäero olisi karannutkin jo valtavan suureksi. Nyt teidän nuorinkin ehtii samaan ikähaarukkaan eli ei tule jäämään ulkopuoliseksi. Lisäksi vanhimmat lapset eivät kärsi siitä, että jotain ei voisi tehdä nuorimman lapsen vuoksi.
Voisitko kuitenkin löytää positiiviset puolet ja toivottaa lapsen tervetulleeksi. Kolme voi olla hyvä määrä, vaikka kaksikin "riittää".
Olen kahden lapsen kannalla, mutta toisaalta jos raskaus on jo alkanut niin en usko että olisi sydäntä tehdä aborttia tuollaisessa tilanteessa.
Meillä oli jo 4 koululaista. Luulimme, ettemme voi saada enempää lapsia.
Tulikin vauva. Tuli unettomat yöt, vauvan itkut, väsynyt äiti ja isä. Tulotason tippuminen ja vyön kiristäminen. "Ei voi, ei pysty" lapsille sekä ajan että rahan puutteen vuoksi.
Tuli myös aivan ylenpalttisesti rakkautta! Vauva on kaikkien silmäterä. Jokainen lapsi aloittaa aamunsa vauvan sitterin äärellä, melkein myöhästyy koulusta koska "vauva on niin söpö". Illalla viimeisenä pusu vauvalle. Vauvasta riidellään, kuka piti viimeisenä sylissä. Kaikki mitä vauva tekee ja oppii on aivan äärimmäisen ihastuttavaa.
Kuukaudet vierivät, väsymyksestä on hiljalleen noustu, töihin paluu ja palkkatulot häämöttävät taas. Ensi kesänä on jo mahdollista reissata ja tehdä asioita ihan eri tavalla. Kukaan lapsista ei ole purnannut, vaikka vauvan vuoksi on jouduttu sopeutumaan.
Perheemme on enemmän, rikkaampi, täynnä pienen lapsen hymyä ja valoa. Se ottaa, mutta erityisesti antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Sä olet aika pihalla. RV 7 ei ole abortti
Onhan se aiheutettu keskenmeno eli abortti. Tiesit kai, että tahaton keskenmeno on spontaani abortti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli jo 4 koululaista. Luulimme, ettemme voi saada enempää lapsia.
Tulikin vauva. Tuli unettomat yöt, vauvan itkut, väsynyt äiti ja isä. Tulotason tippuminen ja vyön kiristäminen. "Ei voi, ei pysty" lapsille sekä ajan että rahan puutteen vuoksi.
Tuli myös aivan ylenpalttisesti rakkautta! Vauva on kaikkien silmäterä. Jokainen lapsi aloittaa aamunsa vauvan sitterin äärellä, melkein myöhästyy koulusta koska "vauva on niin söpö". Illalla viimeisenä pusu vauvalle. Vauvasta riidellään, kuka piti viimeisenä sylissä. Kaikki mitä vauva tekee ja oppii on aivan äärimmäisen ihastuttavaa.
Kuukaudet vierivät, väsymyksestä on hiljalleen noustu, töihin paluu ja palkkatulot häämöttävät taas. Ensi kesänä on jo mahdollista reissata ja tehdä asioita ihan eri tavalla. Kukaan lapsista ei ole purnannut, vaikka vauvan vuoksi on jouduttu sopeutumaan.
Perheemme on enemmän, rikkaampi, täynnä pienen lapsen hymyä ja valoa. Se ottaa, mutta erityisesti antaa.
5 lasta? Tulotaso on muutenkin jo teillä tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lapsi on nyt teille annettu. Se on lahja. Ette nyt saaneet itse päättää, mutta elämässä moni muukin asia tulee, vaikka ei voi itse vaikuttaa. Lapsi ei ole se huonoin vaihtoehto niistä.
Mielestäni pohdintasi perustuvat eniten matkailuun ja taloudellisiin seikkoihin. Teidän perheeseen siis mahtuu lisääkin rakkautta. Lapsenne saavat uuden sisaruksen.
Matkailuvinkkinä kannattaa hankkia RCI:n lomaosake. Asutte pistevaihtojärjestelmällä aina suurissa huoneistoissa, jonne kolmekin lasta mahtuu.
Perintöä tosiaan voi tulla lapsillenne siinä 50-60 -vuotiaina. Kyllä se oma elämä on siinä jo tukevasti luotuna eli sitä en miettisi.
Meille sitä kolmatta lasta ei tullut ja sitten ikäero olisi karannutkin jo valtavan suureksi. Nyt teidän nuorinkin ehtii samaan ikähaarukkaan eli ei tule jäämään ulkopuoliseksi. Lisäksi vanhimmat lapset eivät kärsi siitä, että jotain ei voisi tehdä nuorimman lapsen vuoksi.
Voisitko kuitenkin löytää positiiviset puolet ja toivottaa lapsen tervetulleeksi. Kolme voi olla hyvä määrä, vaikka kaksikin "riittää".
Etkö sä ymmärrä lukemaasi?
Ap on yli 40. Apn lapsi saa perintöä 20-40 vuotiaana. Ei 50-60-vuotiaana. Tuskin Ap elää 100-vuotiaaksi
Itse en pystyisi kahden pienen lapsen äitinä tekemään aborttia, vaikka en kolmatta lasta haluaisi. Olen ehkä tunteellinen hölmö, mutta muistan niin elävästi, kun esikoinen imi peukaloa varhaisultrassa, ja miten paljon tuota "solumöykkyä" jo tuolloin rakastin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pystyisi kahden pienen lapsen äitinä tekemään aborttia, vaikka en kolmatta lasta haluaisi. Olen ehkä tunteellinen hölmö, mutta muistan niin elävästi, kun esikoinen imi peukaloa varhaisultrassa, ja miten paljon tuota "solumöykkyä" jo tuolloin rakastin.
Mitä sä sitten tekisit, jos jo kaksi ihan pientä ja tarvitsevaa, ja ei lisäkäsiä vauvalle? Älkää syyllistäkö
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Provot vauhdissa. Varhaisultrassa siemenen kokoisella ei tosiaan ole vielä peukaloita joita imeä. Oliivin kokoinen solu
Vastaisin 3. Meillä on 3 lasta 3,5 vuoden sisään ja hyvin sujui. Lapset nyt jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin 3. Meillä on 3 lasta 3,5 vuoden sisään ja hyvin sujui. Lapset nyt jo aikuisia.
Voitko kertoa miten hoitoon viennit sujuivat? Entä harrastukset? Saiko toinen vanhempi koskaan levätä, kun kaksi vanhempaa on lapsissa kiinni ihan koko ajan. Valtava väsymys pelottaa aivan kamalasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Provot vauhdissa. Varhaisultrassa siemenen kokoisella ei tosiaan ole vielä peukaloita joita imeä. Oliivin kokoinen solu
Itsehän olet provo. Ei siemenen kokoisia vielä ultrata, sen kokoiselta ei edes näkisi vielä sydämen sykettä, joten mitä järkeä siinä olisi? Itse olin 10. viikolla, ja kyllä vaan oli peukalot. Muutenkin näytti jo vauvalta. Toki liikkeet ovat tuossa vaiheessa vielä refleksinomaisia, mutta olihan se hellyyttävää.
Ja pahoittelen, jos ap tai joku muu syyllistyi kommentistani, niin kuin joku kommentoi. Se tuntuu kurjalta. En väitä, että oma näkemykseni on mitenkään järkeen perustuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa miten hoitoon viennit sujuivat? Entä harrastukset? Saiko toinen vanhempi koskaan levätä, kun kaksi vanhempaa on lapsissa kiinni ihan koko ajan. Valtava väsymys pelottaa aivan kamalasti
Voiko joku kolmen vanhempi vastata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi abortin vastustamista pidetään provoiluna? Miksi ei pidetä provona viestejä, joissa kehotetaan vain keskeyttämään alkanut elämä nappaamalla aborttipilleri ja jatkamaan omaa elämäänsä kuin ei mitään olisi tapahtunut? AP haluaa kannanottoja asiaansa, joten sekä puolesta että vastaan olevat ovat sellaisia. Periaatteessa yhtä tervetulleita.
AP, mieti myös, mitä kaikkea hyvää kolmas lapsi toisi elämäänne. Nyt tunnut keskittyvän vain kaikkeen sellaiseen, minkä luulet menetykseksi. Kolmas lapsi on pienempi muutos perheessä kuin toinen lapsi, kuten joku jo kertoikin. Se, että nyt olet väsynyt, ei tarkoita, että olisit aina väsynyt. Vanhimmat lapsesi ovat vauvan synnyttyä n. 5 ja 3, eli taas jo melkoisesti omatoimisempia kuin nyt. Mielesikään ei ole enää samassa myllerryksessä kuin nyt. Kuvittelen, että kaksi saamasi lasta ovat olleet yksiä parhaita asioita elämässäsi. Miksi siis kolmas olisi pahinta, mitä elämä tarjoaa?
On abortin vastustajia, jotka eivät lainkaan hyväksy aborttia. Mutta kun suunnittelematon raskaus osuu omalle kohdalle, niin periaatteet unohtuvat ja abortti tehdään, vaikka sille ei ole edes minkäänlaista järkiperustetta.
Tämän vuoksi abortin vastustajiin kannattaa suhtautua varauksella. Toki tämäkin puoli asiasta on hyvä käydä läpi ennen lopullista päätöstä, jotta pystyy itse hyväksymään tekemänsä päätöksen.
Sillä ei ole mitään väliä mitä kukaan on täällä mieltä. Päätös on yksin sinun. Jos arki kolmen lapsen kanssa tuntuu kammottavalta ajatukselta niin siinä on vastauksesi. Jos tuntuu siltä, että kolmas lapsi sujahtaisi elämäänne niin siinä on vastauksesi. Ei ole väärin tehdä aborttia, jos kolmas lapsi olisi liikaa. Ei ole väärin saada sitä kolmatta lasta. Ensisijaisesti pitää varmaan ajatella koko perheen hyvinvointia.
Abortti on mu r ha. Siinähän lähtee henki.