Mitä tehdä jos perustoimeentulotuesta ei ole jäljellä kuin 27e tänään? Loppukuuksi pitäisi riittää. Voiko saada lisätukea jostain kun kertoo ettei rahaa ole?
Tosi vaikea tilanne...Oli paljon yllättäviä ja pakollisia menoja tässä kuussa
Kommentit (65)
Metsässä ja järvessä on ilmaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraista kunnalta.
Miten sitä saa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Metsässä ja järvessä on ilmaista ruokaa.
No heko heko vaan sullekin...
ap
Tee aina ruokaa kahdeksi viikoksi, vaikka keittoa, ja pyydä maksuaikaa laskuihin. Ruoka on aina tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Tee aina ruokaa kahdeksi viikoksi, vaikka keittoa, ja pyydä maksuaikaa laskuihin. Ruoka on aina tärkein.
Miten teen ruokaa kahdeksi viikoksi 27 eurolla?
Kun olet jo toimeentulotuen asiakas, voit hakea kotikuntasi sosiaalitoimesta harkinnanvaraista toimeentulotukea. On hämäävää kun perustoimeentulo haetaan Kelalta ja harkinnanvarainen kotikunnasta. Muita tahoja ei ole jotka antaisivat suoraan rahaa. Joissakin seurakunnissa diakoniatyö antaa joskus maksuseteleitä, olisiko sulla siihen mahdollisuutta?
Ruokakassin haet kunnan sossusta. Rahaa eivät laita tilille.
Laita ilmoitusta some ryhmiin, että pihatyöntekijä tarjolla. 10e/h, niin taatusti joku ottaa haravoimaan ja pihaa kuokkimaan.
Katso mitä kaapeista löytyy jo valmiiksi, mieti saisiko niistä ja alesta ostetusta lihasta ja kasviksista valmistettua ison satsin ruokaa loppukuuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teen ruokaa kahdeksi viikoksi 27 eurolla?
Hernekeitto kuivaherneistä. Äläkä selitä mitään p askaa ku ei nyt pysty.
Jos sulla on laskut ja asuminen jo maksettu ja puhtaasti ruokaan pitäisi riittää, niin tässä muutamia vinkkejä.
Kerää pulloja. Kliseinen vastaus kyllä, mutta jokainen euro on eteenpäin.
Onko sulla vaatteita tai tavaraa jota myydä?
27 euroakin saattaa riittää pitkälle, kun ei tavoittele mitään ravintorikasta ruokaa. Nuudelia ja makaronia. Ketsuppia kylkeen. Porkkanaraastetta lisäksi.
Itse kokisin tuon tilanteen ihan helppona, jos asuisin yksinäni ja huolehtisin vaan itsestäni. Aina kykenee penniä sen verran venyttämään ja työttömänä voit olla vain kotona, ei tarvitse murehtia bensaa.
Sukulaiset ja kaverit lainaavat mielellään, kun tietävät että maksat aina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet jo toimeentulotuen asiakas, voit hakea kotikuntasi sosiaalitoimesta harkinnanvaraista toimeentulotukea. On hämäävää kun perustoimeentulo haetaan Kelalta ja harkinnanvarainen kotikunnasta. Muita tahoja ei ole jotka antaisivat suoraan rahaa. Joissakin seurakunnissa diakoniatyö antaa joskus maksuseteleitä, olisiko sulla siihen mahdollisuutta?
Muuten oikein mutta termit väärin ja täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea haetaan nykyisin hyvinvointialueelta eikä kotikunnasta. Linkin alla on kaikki tieto.
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-kokonaisuus
Mä en ap itse asiassa tiedä eikä ees kiinnosta. Pe 15.9. Tuli tili : 3513 € jäi käteen verojen jälkeen.. 1450 € meni veroja, joita me maksetaan osaksi tollaisten ap:n kaltaisen luusereiden takia.
Toki Ap mun tilillä oli yli 10 000€ ennen tiliäkin..kun minä ap käyn Töissä...
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on laskut ja asuminen jo maksettu ja puhtaasti ruokaan pitäisi riittää, niin tässä muutamia vinkkejä.
Kerää pulloja. Kliseinen vastaus kyllä, mutta jokainen euro on eteenpäin.
Onko sulla vaatteita tai tavaraa jota myydä?
27 euroakin saattaa riittää pitkälle, kun ei tavoittele mitään ravintorikasta ruokaa. Nuudelia ja makaronia. Ketsuppia kylkeen. Porkkanaraastetta lisäksi.
Itse kokisin tuon tilanteen ihan helppona, jos asuisin yksinäni ja huolehtisin vaan itsestäni. Aina kykenee penniä sen verran venyttämään ja työttömänä voit olla vain kotona, ei tarvitse murehtia bensaa.
Nuudelia ja makaronia parempi nälänkarkottaja on peruna. Irtona myytävissä yleensä halvin kilohinta. Kuoretkin ääntä kohti, ohut kuori menee miten vaan, paksummat öljyn ja suolan kanssa uuniin ja "sipseinä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraista kunnalta.
Miten sitä saa?
ap
Kunnan aikuissosiaalityö
Niinhän sulla aina.