Mitä tehdä jos perustoimeentulotuesta ei ole jäljellä kuin 27e tänään? Loppukuuksi pitäisi riittää. Voiko saada lisätukea jostain kun kertoo ettei rahaa ole?
Tosi vaikea tilanne...Oli paljon yllättäviä ja pakollisia menoja tässä kuussa
Kommentit (65)
Vielä muutama vinkki pullojen keräämisen ja harkinnan varaisen hakemisen lisäksi:
-diakoni, sieltä voi saada ruoka apua tai jopa lahjakortin kertaluonteisesti kauppaan
-googleta paikkakuntasi ilmaisenruoanjakelu paikat
-facebookissa voi löytyä paikkakuntasi hävikkiruoanjakely ryhmiä tms.
Ja ihan tosissaan marjoja ja sieniä saa nyt metsistä, kannattaa käydä katsastamassa.
Ruokajono tai diakoni. Tosin ei se diakonikaan sinulle rahaa jakele, jos olet tuhlannut rahasi muuhun kuin peruselämiseen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraista kunnalta.
Miten sitä saa?
ap
Tekemällä hakemuksen. Näyttämällä 2 kuukauden tiliotteet. Jos siellä näkyy Zalandon laskuja tai muuta turhaa, niin et saa sieltäkään mitään.
Paikalliset ruokaryhmät facebookissa, aikuissosiaalityö (netissä numero) kirkko ja seurakunta auttaa myös , sinne soittoa. Pahimmassa tapauksessa jos et muuta keksi niin menet pyytämään naapurilta 10€ ja lupaat maksaa kun tuet tulee , sanot että hävettää todella paljon mutta et saa muualta apua. Kyllä lainaa varmasti.
Mene tonkimaan roskiksia, voit löytää vaikka pari sillinpäätä. 🤪😊Imeskelet niitä sitten aikasi kuluksi. 😃
Vaikka alkoholismi onkin sairaus, niin se viinapullo ei ole pakollinen meno.
Yllättävä kyllä, mutta ei olisi tullut ostaa.
Ei yhtään kiinnosta tällaiset sosiaalipummit, en tunne mitään myötätuntoa, jos ei osaa raha- asioitaan hoitaa. Haukkaa ap ilmaa ja juo vettä päälle ja mene nurkkaan häpeämään. Oletan, että olet aikuinen ihminen.
Syö puuroa, soppaa ja nuudeleita loppu kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä saa?
ap
Tekemällä hakemuksen. Näyttämällä 2 kuukauden tiliotteet. Jos siellä näkyy Zalandon laskuja tai muuta turhaa, niin et saa sieltäkään mitään.
Sinulla pitää olla Kelalta toimeentulotukipäätös ennen kuin voit edes hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään kiinnosta tällaiset sosiaalipummit, en tunne mitään myötätuntoa, jos ei osaa raha- asioitaan hoitaa. Haukkaa ap ilmaa ja juo vettä päälle ja mene nurkkaan häpeämään. Oletan, että olet aikuinen ihminen.
Se voit joskus olla vielä sinä, joka rustaat toimeentulotukihakemuksia Kelaan. Et ole suojattu työttömyydeltä ja sairauksilta sinäkään. Joten laskepa pikkuisen tuota kusipäisyytesi tasoa.
T: palkkatyössä oleva nettomaksaja
Jonkun 20 euron ruokarahan tai maksusitoumuksen kauppaan voi varmaan saada sossusta. Eipä sekään paljon ole, mutta 47 eur on silti huomattavasti enemmän kuin 27 eur, ja sillä voi juuri ja juuri pärjätä, kun huolellisesti suunnittelee. Jos paikkakunnalla on SOP:n tai muun leipäjakelu, sieltä voisi käydä hakemassa leivät, ja sitten syö vähän leipäpainotteisesti ja ostaa kaupasta vain muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä saa?
ap
Millä perusteella Zalando on automaattisesti "turhaa"? Itse en sieltä ostele, mutta jostain kaupastahan vaatteet on ostettava. Onko sillä nyt merkittävästi väliä, onko se kauppa Zalando, H&M vai Uff? Hintatasossa ei näissä ole välttämättä merkittävää eroa, riippuu mitä on ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Katso mitä kaapeista löytyy jo valmiiksi, mieti saisiko niistä ja alesta ostetusta lihasta ja kasviksista valmistettua ison satsin ruokaa loppukuuksi.
Ohis, mutta mikä pointti on ostaa kerralla iso määrä ja tehdä joku soppatykillinen samaa ruokaa? Eikö sama raha kannattaisi käyttää niin, että tekee pienempiä määriä eri ruokaa? Nälkä pysyy paremmin poissa, kun ruoka on vaihtelevaa, koska liian yksipuolinen ruoka aiheuttaa vain sen, että näläntunne ei poistu, kun keho jää kaipaamaan ja vaatimaan jotain muuta.
Minulla sama tilanne lasten kanssa. Yritin saada lisätukea ruokaan, mutta en saa. Pitää
kuulemma mennä diakonin juttusille, josta voi joitain ylijäämää saada tai sitten ruokajonoon.
Minulla on 3 lasta elätettävänä. Ei noilla ruokajakelukasseilla elä teinit.
Nåin se vain menee suomessa.
Yh äiti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne lasten kanssa. Yritin saada lisätukea ruokaan, mutta en saa. Pitää
kuulemma mennä diakonin juttusille, josta voi joitain ylijäämää saada tai sitten ruokajonoon.
Minulla on 3 lasta elätettävänä. Ei noilla ruokajakelukasseilla elä teinit.
Nåin se vain menee suomessa.
Yh äiti.
Ilman ruokaako ne teinit sitten paremmin elää?! Outo logiikka.
Minun kassalippaassa on 13700 euroa työttömyystukia ja toimeentulotukia säästettynä.
Lastenhoitajan, opettajat yms. sijaisuuksia on pilvin pimein, eikä noihin vaadita koulutusta. Itse olen innostunut täyttämään netissä kuluttajatutkimus kyselyitä, tämän viikon saldo noin 15 euroa, jonka voi käyttää Tokmannilla. Ja kuten joku jo laittoi, niin naapuriin siivoamaan tms. rahaa hankkimaan.
Mulla on tällä hetkellä säästössä nelinumeroinen summa hätätilanteita varten, mutta ei siitä ole montaa vuotta, kun olin ihan vastaavassa tilanteessa, kuin ap. Ja tämä Kelan takia, koska neuvoivat väärin mitä tukea minun kuului hakea pitkän sairasloman aikana. Tilanne itselläni kesti selvitä noin parissa kuukaudessa. Nykyään ihmiset ovat ihan pulassa Kelan mielivaltaisten päätösten takia. Lapsiperheet, vanhukset, sairaat ja heikoimmat eivät välttämättä saa ruokaan edes apua, vaikka tili tyhjä. Miettikää omalle kohdalle mitäpä tekisitte kun välttämättömät laskut on kuitenkin maksettava, ettei saa häätöä ja sähköjä katkaista?
tuon huomenna ruokatunnilla sulle rahaa jos kerkeen.
Ei kunnan vaan hyvinvointialueen.