Ilta-Sanomat jalkautui Helsingin nuorisorikollisuuden polttopisteisiin ja vietti rauhallisen illan
PERJANTAI-ILTANA Lauttiksessa on ajankohtaan nähden rauhallista. Vilkkainta tuntuu olevan keskikerroksen ruokakaupoissa, joiden kassoilta ihmiset viilettävät pikaisesti kauppakasseineen viilenevään syysiltaan.
Vuosaarelainen Miska kertoo asuneensa Itä-Helsingin alueella koko ikänsä. Ulkona käydessään hän tulee nykyisin miettineeksi aiempaa tarkemmin, kuinka toimii ja missä liikkuu. Tiettyjä alueita nuori mies osaa jo kokemuksen myötä välttää iltamyöhällä.
Perjantai-iltana nuoria ei kuitenkaan Triplassa juuri näy. Viidenteen kerrokseen johtavat leveät portaat, joilla nuoret tavanomaisesti aikaansa viettävät, ovat täyttyneet lähinnä viereisessä elokuvateatterissa alkavaa näytöstä odottavista nuorista ja vähän vanhemmistakin aikuisista.
Onko katuväkivallalla pullistelu perussuomalaiset uutta prooagandaa, sellainen kuva tästä nyt tulee..
Kommentit (97)
Tässä on päätetty jutun agenda jo aikaisemmin kokouksessa.
Ne on nyt Espoon puolella Haukilahdessa keppostelemassa. Rikkailla kokoomuskersoilla on kalliimpia vaatteita yms. ryöstettäväksi.
Muistuttaa hieman Maria Petterssonnin matkaa Ruotsalaiseen lähiöön menneinä vuosina.
Tallusteli muutaman tunnin keskellä päivää ja totesi, ei täällä mitään väkivaltaa ole.
Palkittiin journalistista ansioistaan (propagandastaan) palkkioviralla.
Asun Helsingin kantakaupungissa. Edes lenkkisaunan ideologisin persu ei viitsi öuhöttää jengeistä ja ryöstöistä koska tietää että ne ovat palturia.
Olen 55v itä Helsinkiläinen nainen.
No. Jos olisin 17v ja kulkisin merkkivaatteissa tietyissä paikoissa illalla klo 22 niin ehkä olisi syytä olla varuillaan
Mutta kun olen se 55v ja harvemmin kuljen klo 22 tietyissä paikoissa niin enpä kyllä osaa jengejä pelätä.
Niin ja persujen kanssa olen paljossa samaa mieltä. En äänestänyt kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa hieman Maria Petterssonnin matkaa Ruotsalaiseen lähiöön menneinä vuosina.
Tallusteli muutaman tunnin keskellä päivää ja totesi, ei täällä mitään väkivaltaa ole.
Myös Marco de Wit teki tutkimusmatkan Tukholmaan.
Se oli nolo matka.
Jengeistä puhuminen jotenkin minusta johtaa harhaan. Pitäisi puhua vain katuväkivallasta ja rikollisuudesta.
En usko että pahemmin kukaan Helsinkiläinen pystyy kertomaan nähneensä jotain jengejä.
Rikollisuutta ja väkivaltaa varmaankin
Vierailija kirjoitti:
No. Jos olisin 17v ja kulkisin merkkivaatteissa tietyissä paikoissa illalla klo 22 niin ehkä olisi syytä olla varuillaan
Mutta kun olen se 55v ja harvemmin kuljen klo 22 tietyissä paikoissa niin enpä kyllä osaa jengejä pelätä.Niin ja persujen kanssa olen paljossa samaa mieltä. En äänestänyt kuitenkaan.
Äläkä äänestäkään. Persujen toiminta lisää eriarvoisuutta ja rikollisuutta. Kunhan hakaristihallitus saa toimensa tehtyä, niin pahoinvointi edelleen lisääntyy ja koko homma laukeaa lopullisesti reisille. Älä siis ole samaa mieltä fasistien kanssa.
Hesan steissi ja nuorisojoukot. Turpiin sait, jos sulla ei ollut tupakkaa
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkanieminen11/hesan-steissi-ja-nuori…
Vierailija kirjoitti:
Legendaarinen woke-Hesarin valkopesukeikka...
Vierailija kirjoitti:
Miksi lisäsit tähänkin Persut ?
Ne on tuon sekopään mielessä 24/7. Ulkomaalaistaustaisten väkivaltarikollisten vähättely ei nyt auta. Sitä on tehty vuosikymmeniä ja tässä nyt ollaan. Lastani on uhattu puuukolla ja siitä toipumiseen meni kauan. Näiden kynnys veitsen käyttämiseen on hyvin matala. Se on oikeasti pelottavaa. T. Länsi-Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun olen se 55v ja harvemmin kuljen klo 22 tietyissä paikoissa niin enpä kyllä osaa jengejä pelätä.Niin ja persujen kanssa olen paljossa samaa mieltä. En äänestänyt kuitenkaan.
Äläkä äänestäkään. Persujen toiminta lisää eriarvoisuutta ja rikollisuutta. Kunhan hakaristihallitus saa toimensa tehtyä, niin pahoinvointi edelleen lisääntyy ja koko homma laukeaa lopullisesti reisille. Älä siis ole samaa mieltä fasistien kanssa.
Mutta ei tuolla sinunkaan tyylilläsi maailma paremmaksi muutu.
Minä arvostan ihmisiä joilla on mielipiteitä mutta jotka osaavat silti elää kaikkien kanssa
Ainakaan Turun keskustassa ei mitään jengejä näy. Ainoastaan humalassa rähiseviä persuhenkisiä nappoveikkoja. Tästä on tehty juttu jotta saadaan rasismia levitettyä. Valkuaisten vuosisatoja jatkunut örvellys näyttää olevan ihan ok, mutta annas olla kun koko ikänsä syrjitty eri värinen potkii takaisin, niin se on kansallinen hätätila.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, mikä idiootti olet
Olen ilmoittanut viesti asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Legendaarinen woke-Hesarin valkopesukeikka...
OLetteko huomanneet, että hesari on hieman himmaillut propagandassaan viime viikon aikana.
Kaipaan jokapäiväistä woke-annostani, sillä niiden bongaileminen lehdestä oli ennen suurinta aamuhupiani.
Vierailija kirjoitti:
Jengeistä puhuminen jotenkin minusta johtaa harhaan. Pitäisi puhua vain katuväkivallasta ja rikollisuudesta.
En usko että pahemmin kukaan Helsinkiläinen pystyy kertomaan nähneensä jotain jengejä.
Rikollisuutta ja väkivaltaa varmaankin
Tämä.
Itsekin olen erittäin huolestunut esim nuorten keskuudessa jatkuvasti lisääntyvästä väkivallasta. Mutta jos asia ulkoistetaan johonkin jengeihin niin silloin itse asia voi jäädä hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minää...
Minä olen nainen... minua ei kiinnosta hakatut pojat. Minua ei kiinnosta paskan vertaa veriset, itkevät lapset, joita nöyryytetään. Minua ei kiinnosta, ei liikuta, ei hetkauta..
Mitäs haluavat liikkua ilman valvontaa... Mitäs läksivät.. mitäs pukeutuvat...
Minä minä ja minun perseeni.
Ongelmaa ei ole!
Ääni muuttuu kellossa kun sinua uhataan veitsellä. Jos ongelmalle ei nyt tehdä mitään, ongelma leviää. Sinun vähättelysi ja kieltäminen on yksiselitteisesti typerää.